تور کوبا ارزان: بلینکن: مقابله با سندروم هاوانا اصلی ترین اولویت من است

به گزارش هولی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که آمریکا متعهد است که به این موضوع پی ببرد که چرا بسیاری از دیپلمات های آمریکایی از علائم بیماری مرموز سندروم هاوانا رنج می برند.

تور کوبا ارزان: بلینکن: مقابله با سندروم هاوانا اصلی ترین اولویت من است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کوبا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه الجزیره، بلینکن در یک سخنرانی به این موضوع پرداخت و متعهد شد که به طور جدی با حوادث غیرطبیعی در حوزه بهداشت و سلامت که بر مقامات آمریکا تاثیر می گذارد، برخورد کند. وی از انتصاب مارگارت اویهرا، سفیر بازنشسته به عنوان سرپرست ارشد مراقبت از کارمندان وزارت خارجه و جاناتان مور، به عنوان سرپرست نو وزارت خارجه آمریکا درخصوص تحقیق پیرامون این بیماری اطلاع داد.

این بیماری در سال 2016 برای اولین بار در هاوانا، مرکز کوبا گزارش شد. علائم آن شامل سرگیجه، سردرد و مسائل شنوایی مانند صداهای وزوز و سوت کشیدن گوش است. پرسنل سرویس خارجی و اطلاعاتی آمریکا در سراسر دنیا گزارش نموده اند که حوادث مشابهی را تجربه نموده اند؛ گرچه منبع این اختلال و شرایط تا حد زیادی نامشخص است.

بلینکن گفت: این حوادث آسیب عمیق و جدی به همکاران ما وارد نموده است. آن ها عواقب جسمی شدیدی از جمله سردردهای مداوم و کاهش شنوایی و آسیب های روانی مثل تروما، اضطراب و افسردگی را نیز تجربه نموده اند.

بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، به کارمندان تاکید نمود که در صورت بروز علائم آن را گزارش نمایند و اضافه نمود که به کارکنان امنیتی و پزشکی در هر پست و مقام آمریکا دستور داده شده است که گزارش ها را جدی بگیرند.

وی گفت: ما به طور خستگی ناپذیر با شرکا و مقامات خود در این خصوص تحقیق و تفحص می کنیم تا دلیل این حوادث را شناسایی کنیم و پی ببریم که چه کسی مسئول است. در حقیقت، این یک اولویت فوری و مهم برای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، برای من و برای کل دولت ما است. ما عملا هر کاری که از دستمان بربیاید انجام خواهیم داد و هرگز دست روی دست نخواهیم گذاشت تا هر چه سریع تر این مسئله را متوقف کنیم.

در ماه اوت، موارد احتمالی سندروم هاوانا در سفارت آمریکا در هانوی منجر به تاخیر سه ساعته سفر کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا به ویتنام شد.

تئوری هایی مبنی بر اینکه این علائم ممکن است ناشی از امواج مایکروویو باشد که از عمد مقامات آمریکا را در خارج از کشور هدف قرار می دهند، وجود دارد.

اواخر سال گذشته، گزارشی به سفارت وزارت امور خارجه به وسیله کمیته آموزشگاه ملی علوم گفت: به نظر می رسد که انرژی فرکانس رادیویی راهنمایی شده، معقول ترین شرح و توجیه برای این علائم باشد.

اما گزارش و تحلیل وزارت امور خارجه در سال 2018 براساس صداهای مرموزی به وسیله دیپلمات های آمریکایی در کوبا، نشان می دهد که این تئوری که امواج مایکروویو می تواند صداها و اثرات نامطلوب پزشکی را ایجاد نمایند، رد می نماید.

با این حال، این گزارش می گوید که این صدای مرموز به تنهایی علائم تجربه شده به وسیله مقامات آمریکایی را توجیه نمی نماید.

بلینکن تاکید نمود که مقامات آمریکایی عمیقا تحت تاثیر این حوادث و مسائل قرار گرفته اند.

بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در نهایت اضافه نمود: این یکی از نگرانی ها و دغدغه های اصلی من است و هیچ اولویتی بالاتر از محافظت از جان مردم برای من و تیمم نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1870

به "تور کوبا ارزان: بلینکن: مقابله با سندروم هاوانا اصلی ترین اولویت من است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کوبا ارزان: بلینکن: مقابله با سندروم هاوانا اصلی ترین اولویت من است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید