بخشش 7 میلیون دلار از دارایی های ایران را به قربانیان ادعایی تروریسم

به گزارش هولی، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام نموده 7 میلیون دلار از دارایی های توقیف شده از ایرانیانی را که قصد دور زدن تحریم ها داشته اند به افرادی که قربانیان تروریسم خوانده شده اند اختصاص می دهد.

بخشش 7 میلیون دلار از دارایی های ایران را به قربانیان ادعایی تروریسم

به گزارش فارس، وزارت دادگستری آمریکا امروز سه شنبه (16 دی/ 5 ژانویه) در بیانیه ای مدعی شده پیروز به جمع آوری 7 میلیون دلار از دارایی های ایران شده و این مبلغ را به افرادی که قربانیان تروریسم خوانده شده اند اختصاص خواهد داد.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است: وزارت دادگستری اعلام می نماید ایالات متحده 7 میلیون دلار از دارایی های ایران را جمع آوری نموده؛ این رقم به پرداخت غرامت به آن دسته از آمریکایی هایی که قربانی تروریسم دولتی در جهان شده اند اختصاص خواهد یافت.

این وجوه، طبق ادعاهای وزارت دادگستری آمریکا سهم دولت این کشور از پرونده ای است که در آن دارایی های چندین تبعه ایران و کشورهای دیگر که قصد دور زدن تحریم ها علیه ایران داشته اند ضبط شده است. دادگستری آمریکا مدعی شده این افراد قصد داشته اند 1 میلیارد دلار از وجوه ایران را به حساب هایی در سراسر جهان منتقل نمایند.

دیوید برنز، دستیار وزیر موقت دادگستری آمریکا گفت: وجوهی که امروز توقیف شدند قرار بود به مجرمانی برسند که می خواستند تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض نمایند.

وی اضافه نمود: به لطف همکاری شریکان خارجی مان و کوشش های جمعی واحد جنایی [دادگستری آمریکا]، دفتر دادستان منطقه آلاسکا و اف بی آی این وجوه اکنون برای پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم دولتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

یک دادستان آمریکایی دیگر به اسامی کشورهایی اشاره نموده که در پرونده ادعایی برای ضبط وجوه مورد نظر همکاری نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1443

به "بخشش 7 میلیون دلار از دارایی های ایران را به قربانیان ادعایی تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشش 7 میلیون دلار از دارایی های ایران را به قربانیان ادعایی تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید