با 200 میلیون تومان در چه مناطقی از تهران می توان خانه خرید؟

به گزارش هولی، خرید خانه یکی از مهم ترین دغدغه های هر خانواده ای محسوب می گردد. از سوی دیگر، داشتن یک سرپناه اجاره ای حجم زیادی از درآمد خانوارها را به طرق مختلف می بلعد. اگر قرار باشد خانه استیجاری یا رهنی داشته باشیم هم بخش زیادی از درآمدمان را باید به این موضوع اختصاص دهیم. اگر هم بودجه کافی برای خرید نداشته باشیم و بخواهیم برای فرار از اجاره نشینی، خانه ملکی و شخصی داشته باشیم نیز با مسائل زیادی روبه رو خواهیم بود؛ زیرا باید از بانک های مختلف وام و از اقوام و خویشان پول قرض بگیریم تا بتوانیم با پس اندازی که پس از چند سال به دست آورده ایم، سرپناهی برای خود و خانواده مان دست و پا کنیم.

با 200 میلیون تومان در چه مناطقی از تهران می توان خانه خرید؟

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

البته اگر سیر صعودی قیمت مسکن این اجازه را به ما بدهد! همان طور که مشاهده می کنید، مسائل مربوط به مسکن برای تمام خانواده ها در نقاط مختلف ایران وجود دارد؛ اما این مسائل را در پایتخت باید چند برابر عظیم تر دید. چرا؟ با ما همراه باشید تا بیشتر در جریان مسائل مربوط به مسکن در تهران قرار بگیرید.

شرایط مسکن طی سال 97 در تهران

بر اساس آنچه از زبان مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در مطبوعات منتشر شده است، میزان معاملات مسکن کل کشور از ابتدای سال 1397 تا 22 آبان ماه امسال 19 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که قراردادهای خرید و فروش در شهر تهران، کاهش 18 درصدی را تجربه نموده است. خوب است بدانید که از ابتدای امسال تا 22 آبان ماه، تنها 111 هزار و 691 مبایعه نامه در کل کشور امضا شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 18 درصد کاهش داشته است. به این ترتیب در شهر تهران نیز از یکم تا بیست و دوم آبان ماه امسال تعداد 5 هزار و 582 قرارداد خرید و فروش مسکن امضا شده است که نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش 60 درصدی را تجربه نموده است. قراردادهای اجاره در تهران نیز در این بازه زمانی، 7 هزار و 719 مورد بوده که نسبت به آبان ماه سال گذشته 33 درصد کاهش یافته است.

شاید یکی از دلایل مهم کاهش خرید و فروش مسکن در تهران را بتوان به عدم توانایی تهرانی ها برای خرید مسکن ربط داد. بعید نیست که افزایش بیش از حد قیمت مسکن در تهران بر قدرت خرید تهرانی ها اثر منفی گذاشته باشد و در نتیجه منجر به کاهش معاملات در این حوزه شده باشد.

همچنین بنا به اعلام بانک مرکزی در مهرماه امسال، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در تهران که در بنگاه های معاملات ملکی معامله شده، 8 میلیون و 610 هزار تومان بوده است. این رقم نسبت به ماه قبل 4/6 و نسبت به ماه مشابه سال قبل 5/83 درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر، این آمار و ارقام بدان معناست که هم اکنون شما با 200 میلیون تومان نمی توانید در تهران صاحب یک خانه نسبتاً خوب شوید.

با توجه به تمام آنچه در این قسمت گفته شد، می توان این طور نتیجه گرفت که در حال حاضر شاهد رکود در بازار مسکن تهران هستیم. اما همزمان تورم و گرانی نیز در این عرصه وجود دارد. به گفته کارشناسان، حوزه مسکن در پایتخت بیشتر از این ظرفیت گرانی و رشد قیمت را ندارد و اگر قیمت ها باز هم بالاتر برود، شاهد رکود عمیقی در حوزه معاملات مسکن در تهران خواهیم بود. به این ترتیب، باید منتظر شد و دید که آیا دولت برای برون رفت از شرایط رکود فعلی برنامه ای دارد یا خیر و آیا این برنامه ها و سیاست ها کارساز خواهد بود یا خیر.

با 200 میلیون تومان کجای تهران می توانیم خانه بخریم؟

نگاهی به آمار و ارقام منتشر شده نشان می دهد که متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی در مناطق مختلف تهران بین 3 میلیون و 800 هزار تومان تا 18 میلیون و 800 هزار تومان متغیر است. به طوریکه در منطقه یک تهران شما برای خرید یک متر مربع زیربنای مسکونی باید مبلغ 18 میلیون و 800 هزار تومان بپردازید؛ بنابراین، اگر 200 میلیون تومان پول دارید به خرید خانه در این منطقه فکر نکنید. چون با این پول فقط می توانید حدود 11 متر زیربنای مسکونی بخرید! البته عملاً چنین خانه ای وجود ندارد.

اما در منطقه 3 تهران برای یک متر زیربنای مسکونی باید مبلغ تقریبی 15 میلیون و 900 هزار تومان بپردازید. بنابراین در این منطقه می توانید 2 متر بیشتر از منطقه یک، زیربنای مسکونی بخرید. اگر یک خانه 13 متری در این منطقه پیدا کردید و به دردتان خورد حتماً بخرید. احتمالاً شما هم با خودتان فکر می کنید که باید قید خرید خانه در این منطقه با 200 میلیون تومان را بزنید. قیمت یک متر زیربنای مسکونی در منطقه 2 تهران، به صورت متوسط و تقریبی 13 میلیون و 900 هزار تومان است؛ به این ترتیب، در این منطقه با 200 میلیون تومان، می توانید 14 متر و نیم زیربنای مسکونی بخرید. خانه 14 و نیم متری هم احتمالاً پیدا نخواهید کرد. پس باز هم با ما همراه باشید.

در منطقه 6 تهران تقریباً به 11 میلیون و 800 هزار تومان پول احتیاج است تا شما بتوانید یک متر مربع زیربنای مسکونی را به نام خودتان ثبت کنید. اگر 200 میلیون تومان دارید، می توانید حدود 17 متر زیربنای مسکونی در این منطقه بخرید. در نتیجه هنوز هم برای خرید یک منزل مسکونی در این منطقه پول کافی ندارید.

اگر به فکر خرید خانه در منطقه 5 تهران افتاده اید هم باید بگوییم که متوسط قیمت یک متر زیربنای مسکونی در منطقه 5 تهران، 11 میلیون تومان است. بنابراین با 200 میلیون تومان می توانید در این منطقه، زیربنای مسکونی به مساحت 19 متر بخرید. به این ترتیب، در منطقه 5 تهران هم نمی توانید با 200 میلیون تومان صاحب خانه شوید.

در منطقه 4 تهران نیز شما باید 9 میلیون تومان داشته باشید تا بتوانید یک متر مربع زیربنای مسکونی بخرید. با 200 میلیون تومان در این منطقه می توانید صاحب 22 الی 23 متر زیربنای مسکونی شوید. احتمالاً با 200 میلیون تومان در این منطقه هم نمی توانید خانه بخرید.

در مناطق 7، 8، 13 و 22 در تهران برای خرید هر متر مربع زیربنای مسکونی به صورت متوسط باید مبلغ 8 میلیون تومان بپردازید. بنابراین در این مناطق نیز نمی توانید با 200 میلیون تومان صاحب خانه شوید. در مناطق 9، 14 و 21 تهران نیز باید برای هر متر مربع زیربنای مسکونی، باید مبلغ 6 میلیون تومان بپردازید. بنابراین، در این مناطق با 200 میلیون تومان می توانید یک سوئیت 35 متری را با زور و زحمت بخرید و نسبتاً صاحبخانه شوید.

در مناطق 10 و 11 تهران برای هر متر مربع زیربنای مسکونی باید رقمی بین 5 میلیون و 500 تا 5 میلیون و 800 هزار تومان بپردازید؛ به این ترتیب در این مناطق نیز می توانید سوئیتی 35 الی 37 متری گیر بیاورید و بخرید. در مناطق 15، 16، 12 و 19 نیز باید برای هر متر مربع زیربنای مسکونی به صورت متوسط مبلغی بالاتر از 4 میلیون تومان بپردازید. اما در مناطق 20، 17 و 18 می توانید با مبالغی کمتر از 4 میلیون تومان و البته بیشتر از 3 میلیون و 500 هزار تومان صاحب یک متر مربع زیربنای مسکونی شوید؛ بنابراین در این مناطق می توانید با 200 میلیون تومان تنها صاحب یک خانه حدوداً 50 تا 55 متری شوید.

در منطقه ای متوسط در تهران باید به صورت متوسط دست کم برای هر متر مربع زیربنای مسکونی مبلغ 8 میلیون و 100 هزار تومان بپردازید. این بدان معناست که با 200 میلیون تومان در یک منطقه متوسط در تهران می توانید فقط 25 متر مربع زیربنای مسکونی بخرید و این یعنی اینکه که در حال حاضر با 200 میلیون تومان در یک منطقه متوسط در تهران نمی توانید خانه بخرید. این ها را گفتیم تا بدانید که برای داشتن یک خانه معمولی و کوچک در یک منطقه متوسط در تهران، دست کم باید 400 میلیون تومان پول داشته باشید!

جمع بندی

با توجه به قیمت هر متر مسکونی در تهران به راحتی می توان دریافت که خرید خانه در تهران برای اقشار متوسط و کم درآمد به هیچ وجه کار ساده ای نیست؛ زیرا با درآمدهای پایین در تهران نمی توان به آسانی صاحب خانه شد. اگر هم بعد از گذر از مصائب و مسائل فراوان بتوانید مقداری پول به اندازه 200 میلیون تومان جمع و جور کنید، می توانید در مناطق پایین و با متراژهای کم خانه بخرید. به یاد داشته باشید که همین مبلغ 200 میلیون تومان که نمی تواند به صاحب خانه شدن ما منجر گردد، تقریباً 100 برابر درآمد یک خانواده کارمند یا کارگر در پایتخت است!

در این شرایط، بهترین راه حل این است که به جای خرید خانه در تهران به شهر و شهرک های اطراف تهران نگاهی داشته باشیم و درصدد خرید خانه در این مناطق باشیم. جاهایی مانند پرند، پردیس، رودهن، بومهن و… می توانند گزینه های خوبی برای خرید خانه باشند. البته می دانیم که این شهرها نیز با مسائلی مواجهند و ساکنان آنها از کمبود امکانات رنج می برند؛ اما امید است که مسوولان نگاهی به این مناطق داشته باشند و ارائه امکانات کافی برای ساکنان این شهرها را در اولویت هایشان قرار دهند. به یاد داشته باشید که با 200 میلیون تومان که نمی توانید در تهران با آن خانه بخرید، می توانید در شهر و شهرک های اطراف تهران گزینه های خوبی پیدا کنید.

منبع: هومینگ
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 982

به "با 200 میلیون تومان در چه مناطقی از تهران می توان خانه خرید؟" امتیاز دهید

9 کاربر به "با 200 میلیون تومان در چه مناطقی از تهران می توان خانه خرید؟" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 200 میلیون تومان در چه مناطقی از تهران می توان خانه خرید؟"

1 دیدگاه

سمیه 24 بهمن 1399

واقعا من در کجا بدم دنبال خانه بگردم.؟؟ دقیقا با همین 200 میلیون تومن.زمین سند دارکجا میتونم؟

پاسخ به سمیه
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید