بایدن دستیار وزیر خارجه در امور کنترل تسلیحات را معرفی کرد

به گزارش هولی، رئیس جمهور امریکا روز آدینه گفت که میخواهد مالوری استیوارت را به اسم دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور کنترل تسلیحات معرفی کند.

بایدن دستیار وزیر خارجه در امور کنترل تسلیحات را معرفی کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز آدینه گفت: قصد دارم مالوری استیوارت را به اسم دستیار وزیر خارجه در امور کنترل تسلیحات معرفی کنم.

بر اساس این گزارش، معرفی استیوارت به اسم دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات در شرایطی است که واشنگتن و مسکو به دنیال دستیابی به توافق جدیدی به جای پیمان نیواستارت هستند.

استیوارت اکنون یک مدیر ارشد در شورای امنیت ملی کاخ سفید است. وی در صورت تایید نهایی از سوی مجلس سنا، مدیریت دفتر کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا را بر عهده خواهد گرفت.

ایالات متحده و روسیه در ماه فوریه پیمان نیواستارت را به مدت 5 سال دیگر تمدید کردند. این پیمان که نخستین بار در سال 2011 میلادی اجرا شد، آمریکا و روسیه را از استقرار بیش از 1550 کلاهک راهبردی هسته ای منع نموده است و محدودیت هایی را علیه موشک های زمینی و زیردریایی وضع می نماید.

از نظر تاریخی، دستیار وزیر خارجه آمریکا برای کنترل تسلیحات، نقش محوری در مذاکرات برای دستیابی به چنین پیمان هایی دارد.

بایدن و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست 16 ژوئن در شهر ژنو بر سر شروع مذاکرات ثبات راهبردی با هدف دستیابی به چارچوبی برای کنترل تسلیحات در آینده به توافق رسیدند.

استیوارت پیش از این هم نقش مهمی در ایجاد چارچوب مشترک آمریکا و روسیه برای از بین بردن ذخایر تسلیحات شیمیایی سوریه داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1749

به "بایدن دستیار وزیر خارجه در امور کنترل تسلیحات را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن دستیار وزیر خارجه در امور کنترل تسلیحات را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید