بازداشت رهبر مخالفان گرجستان توسط پلیس

به گزارش هولی، پلیس گرجستان روز سه شنبه به دفاتر حزب مخالف این کشور حمله نموده و رهبر مخالفان را بازداشت کرد.

بازداشت رهبر مخالفان گرجستان توسط پلیس

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که پلیس گرجستان امروز به دفتر نیکا ملیا رهبر مخالفان حمله نموده و او را بازداشت کرد.

بازداشت رهبر مخالفان دولت گرجستان چند روز پس از آن انجام شد که گئورگیا گاخاریا نخست وزیر این کشور از سمت خود استعفا کرد و دلیل استعفای خود را اختلاف نظرش با حزب حاکم این کشور درباره مسئله بازداشت نیکا ملیا برشمرد.

نیکا ملیا رئیس جنبش متحد ملی (حزب مخالف) به تحریک خشونت در اعتراض های خیابانی ژوئن 2019میلادی متهم شد؛ اتهامی که وی آن را رد نموده و گفته با اهداف سیاسی مطرح شده است.

دادگاهی در تفلیس اخیرا طی حکمی گفت که این رهبر مخالف به دلیل ناکامی در دادن وثیقه باید بازداشت گردد. وزارت کشور گرجستان در آن موقع گفت که به دنبال استعفای نخست وزیر این کشور، اجرای حکم بازداشت نیکا ملیا را به تاخیر می اندازد.

تصاویر منتشر شده امروز از داخل دفتر حزب مخالف توسط دفتر خبرگزاری اسپوتنیک در گرجستان نشان می دهد که رهبر مخالفان این کشور در داخل اتاقی حضور دارد و بعضی از حامیانش از او حفاظت می نمایند و این در حالی است که فعالان مخالف نیز با نیروهای پلیس در خیابان درگیر شده اند.

وزارت کشور گرجستان نیز ضمن اشاره به حکم دادگاه برای بازداشت رهبر مخالفان مطرح کرد: ما از نمایندگان احزاب سیاسی و حامیانشان می خواهیم تا به صورت مسالمت آمیز اعتراض نمایند، از هرگونه اقدام خشونت آمیزی جلوگیری نمایند و در این تصمیم دادگاه مداخله ای نداشته باشند.

نخست وزیر گرجستان پیشتر در بیانیه ای دلیل استعفای خود را مسئله بازداشت ملیا و مخالفتش با این اقدام اعلام نموده و به این موضوع اشاره داشته که نتوانسته با حزب حاکم گرجستان در این زمینه به اتفاق نظر برسد، از این رو تصمیم گرفته تا از سمت خود استعفا نماید تا شاید این اقدام موجب کاهش تنش سیاسی در این کشور گردد.

گاخاریا همچنین بروز قطبی سازی سیاسی و تقابل را تهدیدی عظیم برای آینده و توسعه مالی گرجستان عنوان نموده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1483

به "بازداشت رهبر مخالفان گرجستان توسط پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت رهبر مخالفان گرجستان توسط پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید