بارگیری یک میلیون تن کالای اساسی به سمت ایران

به گزارش هولی، مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای امسال تا به امروز یک ملیون تن کالای اساسی (برنج، روغن و شکر) از دیگر کشور ها خرید جدید شده و در حال بارگیری به سمت ایران است.

بارگیری یک میلیون تن کالای اساسی به سمت ایران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران حسن فلاح نژاد با بیان اینکه ذخایر موجود کالا های اساسی مطلوب است، گفت: امسال 240 هزار تن برنج، 411 هزارتن روغن و 300 هزارتن شکر خام خریداری شده است و کمبودی نداریم.

واردات 50 هزارتن برنج برای تنظیم بازار

مدیر کل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از ورود 50 هزار تن برنج به کشور خبرداد و گفت: تا به امروز 40 هزارتن برنج در قالب دو محموله وارد بندر چابهار شده که از این میزان تا به امروز بیش از 10 هزار تن بارگیری و به استان ها ارسال شده است.

فلاح نژاد گفت: در این هفته یک کشتی با محموله 10 هزار تنی دیگر برنج در بندر بوشهر کناره گیری و تخلیه بار می شود.

ورود 114 هزار تن شکر جدید

مدیر کل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران شرح داد: امسال برای تنظیم بازار دو کشتی 54 هزارتنی شکر وارد و تخلیه شده که در حال بارگیری به استان ها است.

وی افزود: طی هفته آینده یک کشتی با محموله 60 هزارتن شکر خام در بندر امام خمینی (ره) کناره گیری می کند.

101 هزارتن روغن خام در راه است

فلاح نژاد موجودی روغن خام کشور را بیش از 350 هزار تن دانست و گفت: طی یک هفته آینده حدود 35 هزارتن روغن خام در بنادر شاقتصادی کشور وارد می شود.

وی افزود: همچنین دو محموله 33 هزار تنی روغن خام در بندر عباس و بندر امام خمینی (ره) وارد می شود.

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: شیوع کرونا تا به امروز مسئله ای در بحث تامین و خرید کالا های اساسی از دیگر کشور ها بوجود نیاورده، زیرا در سال 98 خرید بیشتر این کالا ها قبل از شیوع کرونا اجرا شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز فروشندگان کشور های صادرکننده کالا های اساسی به ایران به تعهداتشان عمل کرده اند و هیچ مسئله ای نداریم.

فلاح نژاد شرح داد: میزان واردات برنج، روغن و شکر بستگی به سفارش ستاد تنظیم بازار برای توزیع در سطح بازار و حفظ ذخایر استراتژیک دارد، زیرا کشور حداقل ذخایر راهبردی را در این کالا ها باید داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1028

به "بارگیری یک میلیون تن کالای اساسی به سمت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارگیری یک میلیون تن کالای اساسی به سمت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید