بارش ها در البرز اسیدی نیست

به گزارش هولی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه آلاینده های هوا در استان البرز طی چند روز اخیر ذرات 2.5 میکرون بود گفت: این ذرات در ترکیب با قطرات باران تشکیل اسید نمی دهد.

بارش ها در البرز اسیدی نیست

فردین حکیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به شروع بارندگی از صبح امروز پنجشنبه 15 آذرماه پس از چند روز آلودگی هوا در استان البرز به طرح موضوع اسیدی بودن این بارش ها واکنش نشان داد و گفت: آلاینده هایی چون گوگرد دی اکسید، منوکسیدکربن و نیتروژن دی اکسید در ترکیب با قطرات باران تشکیل اسید می دهند اما طی مدت اخیر آلاینده های شاخص در استان البرز این ترکیبات نبوده است.

حکیمی اضافه نمود: در روزهای اخیر آن چیزی که منجر به آلودگی هوا شد ذرات 2.5 میکرون همچون گرد و غبار بود و با توجه به اینکه این ذرات در ترکیب با قطرات باران، اسید فراوری نمی کند پس نمی توان گفت بارش های استان اسیدی است.

وی اضافه نمود: اگرچه خودروهای عبوری در استان آلاینده هایی چون گوگرد دی اکسید، منوکسیدکربن و نیتروژن دی اکسید را فراوری می نمایند اما آلایندگی شاخص استان از این ترکیبات نیست و حساسیتی در این زمینه وجود ندارد.

حکیمی در سرانجام اظهار داشت: براساس نمونه برداری و سنجشی که توسط بخش آزمایشگاه محیط زیست البرز از بارندگی امروز انجام شد، میزان اسیدیته باران در رنج خنثی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 106

به "بارش ها در البرز اسیدی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش ها در البرز اسیدی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید