اینفوگرافیک ، آخرین شرایط پل های ماشین روی تهران ، بهسازی دو پل در جنوب غرب تهران

به گزارش هولی، مدیرعامل شرکت یادمان سازه با بیان اینکه شرایط دو پل سواره رو در جنوب غرب تهران خطرناک بود؛، گفت: این پل ها را با بعضی از اصلاحات فنی و مهندسی مقاوم سازی کردیم.

اینفوگرافیک ، آخرین شرایط پل های ماشین روی تهران ، بهسازی دو پل در جنوب غرب تهران

به گزارش خبرنگاران، مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره روی شهر تهران از اولویت های دوره ششم مدیریت شهری محسوب می گردد. شهر تهران 753پل سواره رو دارد که به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیمی از این پل ها به میانسالی رسیده اند. به همین علت، عباس شعبانی توجه ویژه به پل های سواره رو را از اولویت های اصلی شهرداری تهران قلمداد کرد و گفت: ازجمله اقدامات دوره فعلی مدیریت شهری درخصوص نگهداشت زیرساخت ها و ابنیه عمرانی، احصا و مشخص متولیان تعمیر، نگهداری، بهسازی سازه ای و لرزه ای پل های سواره رو است که پیش از این وجود نداشت. این امر اردیبهشت ماه امسال متعاقب تشکیل کارگروهی متشکل از مدیران و کارشناسان شرکت یادمان سازه، سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران و بعلاوه اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان ها و منطقه ها شهرداری تهران در قالب یک ماتریس تفکیک وظایف به تمام منطقه ها 22گانه شهرداری تهران ابلاغ شد.

از یک سال پیش که دوره ششم مدیریت شهری آغاز شد، معاونت فنی و عمرانی خاطرنشان کرد که در طول 3 سال آینده مقاوم سازی پل های سواره رو انجام خواهد شد؛ پل هایی که اغلب احتیاج به نگهداشت و بهسازی دارند و با توجه به شرایط ترافیکی هم اکنون شرکت یادمان سازه تعمیرات تخصصی و مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای در ساعات مختلف روز و شب انجام می گردد.

به گفته مدیرعامل شرکت یادمان سازه، بازسازی و بازسازی اتصالات فلزی پل های تقاطع بزرگراه های شهید حکیم با شهید چمران و شهید همت با آزادگان انجام شد.

امین شالبافان گفت: طی دریافت گزارش هایی مبنی بر خرابی در اتصالات فلزی 2 پل سواره رو واقع در پهنه جنوب غرب تهران، مشاهده شد که تعدادی از اتصالات فلزی تیرهای میانی عرشه پل تقاطع بزرگراه های شهید همت با آزادگان و تعدادی از ورق های فلزی اتصال اجزای سازه ای در پل تقاطع بزرگراه های شهید حکیم با شهید چمران دچار خرابی و نقص شده است.

او ادامه داد: با توجه به خطرات احتمالی، در کمترین زمان ممکن دستور کار لازم از سوی مشاور طرح تهیه و تعداد 4 عدد از اتصالات فلزی تیرهای میانی عرشه پل تقاطع بزرگراه های شهید همت با آزادگان با ورق های فولادی به ضخامت 10میلی متر و تعداد 12عدد از ورق های فلزی اتصال تیر اصلی پل تقاطع بزرگراه های شهید حکیم با شهید چمران با ورق های فولادی به ضخامت 20میلی متر جایگزین، بازسازی و بازسازی شد.

تعمیرات تخصصی پل های شهر تهران در 4 پهنه شمال شرقی با 200دستگاه پل، شمال غربی با 217دستگاه پل، جنوب شرقی با 221دستگاه پل و جنوب غربی با 115دستگاه پل در حال اجرا است. ترمیم و تعویض درز انبساط با 35درصد، ایزولاسیون و روکش اپوکسی با 20درصد، زهکش و سیستم جمع آوری آب های سطحی با 10درصد از آسیب های عمده این پل هاست که در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2153

به "اینفوگرافیک ، آخرین شرایط پل های ماشین روی تهران ، بهسازی دو پل در جنوب غرب تهران" امتیاز دهید

1 کاربر به "اینفوگرافیک ، آخرین شرایط پل های ماشین روی تهران ، بهسازی دو پل در جنوب غرب تهران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، آخرین شرایط پل های ماشین روی تهران ، بهسازی دو پل در جنوب غرب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید