اندونزی آماده صادرات و واردات کالا از بندر چابهار است

به گزارش هولی، سفیر اندونزی در تهران گفت: به نمایندگی از سوی دولت اندونزی، آمادگی این کشور را برای همکاری با بندر چابهار در زمینه صادرات و واردات کالا اعلام می کنم.

اندونزی آماده صادرات و واردات کالا از بندر چابهار است

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، اکتاوینو علیم الدین در سفر به زاهدان امروز پنجشنبه 16 آبان ماه در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کشور اندونزی تمایل به ارتقای روابط و همکاری با ایران از جمله این استان را دارد؛ زیرا تمام گردشگرانی که به قصد سفر به شهرهای ایران یا حتی خارج از این کشور از سیستان و بلوچستان عبور می نمایند از مهمان نوازی مردم و امنیت خوب این استان تعریف می نمایند.

او گفت: استقبال گرم و مهمان نوازی مردم سیستان و بلوچستان باعث شده تا گردشگران اندونزیایی بیشتر در این استان اقامت نمایند.

علیم الدین بیان نمود: تمایل داریم با تمام قدرت همکاری بین سیستان و بلوچستان و اندونزی برقرار گردد و از هم اکنون آماده این همکاری بین شهر سوماترای جنوبی اندونزی و این استان هستیم.

او گفت: اینک چند ایرانی در دانشگاه سوماترای جنوبی در حال تحصیل هستند و امیدواریم فرصت خوبی بین دو کشور فراهم گردد و در آینده نزدیک استاندار سیستان و بلوچستان بازدیدی از سوماترای جنوبی داشته باشد.

سفیر اندونزی در تهران با اشاره به حمایت دو کشور اندونزی و ایران از یکدیگر اضافه کرد: کشور اندونزی با حمایت های ایران عضو شورای امنیت سازمان ملل شده و هرگاه عملیات تروریستی در ایران صورت گرفته، اندونزی به عنوان اولین کشور آن را محکوم نموده است.

او ادامه داد: قبلا با محصولات کشاورزی صادر شده از ایران مانند پسته و خرما در کشور اندونزی آشنایی داشتیم اما اکنون آشنایی بیشتری با محصولات این کشور داریم و در این زمینه برای واردات این محصولات به اندونزی اقدام خواهیم کرد.

علیم الدین اظهار کرد: آماده حمایت در زمینه گردشگری نیز هستیم و با توجه به جذابیت زندگی عشایر و چادرنشینان سیستان و بلوچستان قطعا گردشگران اندونزیایی بیشتری به این استان سفر خواهند کرد.

او گفت: در ماه آینده کمیسیون مشترکی در ایران برگزار خواهد شد که امیدواریم نماینده ای از سیستان و بلوچستان نیز در این کمیسیون شرکت کند.

اندونزی و ایران از نظر ویژگی های تاریخی و فرهنگی اشتراکات زیادی دارند

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: امیدواریم این سفر خاطره انگیز و مفید برای ارتقای روابط بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و اندونزی باشد زیرا هرچه ارتباط بین این دو کشور بیشتر گردد تعاملات بهتری انجام خواهد شد.

او با اشاره به سفر سفیر اندونزی در آستانه هفتادمین سال تأسیس جمهوری اندونزی به سیستان و بلوچستان اضافه کرد: کشور اندونزی بزرگ ترین کشور مسلمان و نقش آفرین بین کشورهای اسلامی است که دارای ویژگی های متفاوتی از جمله معادن غنی نفت و گاز، جزایر زیبا و سرسبزترین کشور جهان در حوزه گردشگری است.

موهبتی گفت: کشور اندونزی تحول بزرگی برای صادرات محصولات به خصوص در زمینه کشاورزی ایجاد نموده است.

او اظهار کرد: برای ایجاد ثبات و استقلال باید با کشورهای زیادی به ویژه کشورهایی که از لحاظ فرهنگی و تاریخی به یکدیگر نزدیک تر هستند در ارتباط بود تا بتوان از تجربیات متفاوت استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در زمینه گردشگری کشور اندونزی جاذبه های طبیعی فراوانی مانند کوه های آتشفشان، مناظر زیبا و سرسبز و غیره دارد که گردشگران زیادی را جذب می نماید و در جمهوری اسلامی ایران نیز جاذبه های طبیعی فراوانی وجود دارد.

او گفت: جاذبه های تاریخی ایران به دلیل قدمت طول تاریخ بشریت برای گردشگران به ویژه گردشگران اندونزی جذاب است.

موهبتی اضافه کرد: این استان نیز در این راستا از سایر نقاط کشور مستثنا نیست و در حوزه تاریخی آثاری دارد که برای گردشگران جذاب است.

او با اشاره به اینکه در ایران سیستان و بلوچستان را هند کوچک می نامند، بیان نمود: آداب، سنن، تنوع قومی و مذهبی و غیره در این استان برای هر گردشگری جذاب است و جاذبه های باستانی و تاریخی مانند شهر سوخته با قدمت 5هزار ساله که نخستین جراحی چشم و جراحی مغز در آنجا صورت گرفته حکایت از پیشرفته بودن تاریخی شهر سوخته دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: صنایع دستی این استان نیز که توسط مردان و زنان این سرزمین مانند سفال کلپورگان، حصیربافی، سکه دوزی، سوزن دوزی و غیره ساخته می گردد نیز در نوع خود بی نظیر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 450

به "اندونزی آماده صادرات و واردات کالا از بندر چابهار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی آماده صادرات و واردات کالا از بندر چابهار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید