افزایش روزافزون بچه ها در معرض خطر فقر و محرومیت اجتماعی در اروپا

به گزارش هولی، بر اساس گزارش اداره آمار اروپا بیش از یک چهارم بچه ها زیر 16 سال در اروپا در معرض خطر فقر و محرومیت های اجتماعی قرار دارند.

افزایش روزافزون بچه ها در معرض خطر فقر و محرومیت اجتماعی در اروپا

با ما سفر کنید و با تور جمهوری چک از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، بر اساس گزارش اداره آمار اروپا، یورو استات، بیش از یک چهارم بچه ها زیر 16 سال در اروپا در معرض تهدید فقر یا محدودیت های اجتماعی قرار دارند.

بر این اساس 22.85 میلیون یا 27.4 درصد همه بچه ها در اروپا در سال 2014 در شرایط اجتماعی تبعیض آمیز بزرگ شده اند. در سال 2010 ،27.2 درصد یا 22.6 میلیون بچه ها زیر 16 سال در اروپا چنین شرایطی داشتند که تا سال 2014 یک افزایش حدود 200 هزار نفری را نشان می دهد.

این نتیجه ارقام ارائه شده از طرف اداره آمار اتحادیه اروپا یورو استات است که سابینه زیمرمن، معاون رئیس فراکسیون چپ ها در مجلس آلمان آن را مورد ارزیابی قرار داده است.

زیمرمن در مصاحبه با خبرگزاری آلمان در برلین گفت: فقر و محرومیت اجتماعی در اروپا به سطح شرم آور و فضاحت باری رسیده است. این شرایط بخصوص در میان بچه ها احساس می گردد. یک تغییر سیاست اروپایی برای حل این مسئله فورا ضرورت دارد که آن سرمایه گذاری و توزیع مجدد به جای صرفه جویی مخرب است.

به گفته زیمرمن، فقر بچه ها در آلمان نیز از سال 2012 بار دیگر افزایش پیدا نموده است. در سال 2012 حدود 2.13 میلیون کودک در آلمان در معرض خطر فقر و محرومیت اجتماعی قرار داشتند این در حالی است که در سال 2014 حدود 2.27 میلیون یعنی 140 هزار کودک بیشتر چنین شرایطی در آلمان داشتند.

به این ترتیب تعداد بچه ها در معرض خطر فقر و محرومیت اجتماعی در آلمان از 18.2 درصد در سال 2012 به 19.3 درصد در سال 2014 افزایش پیدا نموده است.

زیمرمن در این باره گفت: ما به استانداردهای اجتماعی در اروپا احتیاج داریم. بخصوص در این ارتباط سیاست دولت آلمان و سیاست های ریاضتی که در تمام اروپا آن را در پیش می گیرد مسئله ساز است. وظیفه دولت آلمان این است که با اقدامات موثر و قاطع علیه فقر و محرومیت های اجتماعی در آلمان و تمام اروپا اقدام کند.

بر اساس اطلاعات آژانس فدرال اشتغال آلمان (BA) در انتها ماه می در آلمان از هر هفت کودک یک نفر وابسته به خدمات دولتی موسوم به هارتس چهاربود. در سال 2015 نیزبه صورت میانگین 1.54 میلیون کودک زیر پانزده سال وابسته به این یاری ها بودند که حدود 30 هزار نفر بیش تر از سال قبل بودند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 786

به "افزایش روزافزون بچه ها در معرض خطر فقر و محرومیت اجتماعی در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش روزافزون بچه ها در معرض خطر فقر و محرومیت اجتماعی در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید