تور ارزان اروپا: اعلام آمادگی قرقیزستان برای انتقال کالا از چین به اروپا به وسیله بنادر ایرانی

به گزارش هولی، رئیس جمهور قرقیزستان از آمادگی این کشور برای انتقال کالا از چین به بندر عباس در جمهوری اسلامی ایران و سپس به اتحادیه اروپا اطلاع داد.

تور ارزان اروپا: اعلام آمادگی قرقیزستان برای انتقال کالا از چین به اروپا به وسیله بنادر ایرانی

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، سادیر جباراف رئیس جمهور قرقیزستان در پیغام ویدیویی در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمادگی قرقیزستان برای همکاری در ارسال محموله های ترانزیتی به وسیله بنادر ایران از چین به اتحادیه مالی اوراسیا و اروپا را بیان کرد.

وی گفت: کشورهای آسیای مرکزی به علت موقعیت جغرافیایی مانند پلی هستند که مسیرهای شرق وغرب و شمال وجنوب را از زمان جاده ابریشم بزرگ تا به امروز متصل می نموده اند.

به گفته رئیس جمهور قرقیزستان، این منطقه با وجود عدم دسترسی مستقیم به دریا در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین قطب های تجارت جهانی است.

وی ادامه داد:کشورهای آسیای مرکزی به طور مداوم در حال توسعه جاده ها و راه آهن بین المللی هستند و مراکز لجستیکی و سرانجامه های حمل ونقل ایجاد می نمایند.

جباراف خاطر نشان کرد: قرقیزستان در حال توسعه زیرساخت های حمل ونقل جاده ای خود است که بخشی از شریان حمل ونقل بین المللی است و به زودی ساخت یک بزرگراه جایگزین نو شمال - جنوب به سرانجام می رسد.

وی یاد آور شد که جمهوری قرقیزستان در پروژه احداث راه آهن چین-قرقیزستان-ازبکستان حاضر می شود و از نوسازی زیرساخت های راه آهن اوراسیا حمایت می نماید.

جباراف تاکید نمود: قرقیزستان از امروز می تواند زمان و هزینه قابل قبولی را برای تحویل محموله ترانزیت بین کشورهای اتحادیه مالی اوراسیا، آسیای میانه، چین و اتحادیه اروپا به بنادر کراچی، بندرعباس و دریای سیاه فراهم کند.

رئیس جمهور قرقیزستان اضافه کرد: من تجارت بین المللی لجستیک را به همکاری چند جانبه از جمله در زمینه حمل و نقل چند حالته دعوت می کنم.

وی توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که اگر موانع مربوط به عبور از مرزهای دولتی همچنان باقی بماند، پروژه های سرمایه گذاری و راهروهای نو حمل ونقل حداکثر سود مورد نظر را نخواهد برد.

جباراف اضافه کرد: در این راستا، ما با ایجاد شرایط مطلوب برای حمل ونقل بین المللی و جلوگیری از تأخیر در حمل ونقل بار بین کشورها و بعلاوه برطرف موانع همکاری مالی، از ساده سازی مراحل عبور و مرور مرزها و ترانزیت بین کشورها و منطقه ها طرفداری می کنیم.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1828

به "تور ارزان اروپا: اعلام آمادگی قرقیزستان برای انتقال کالا از چین به اروپا به وسیله بنادر ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: اعلام آمادگی قرقیزستان برای انتقال کالا از چین به اروپا به وسیله بنادر ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید