اعداد و ارقام مالی در هفته دوم شهریورماه 1400

به گزارش هولی، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط دنیا، از سوی رسانه ها، نهادهای مالی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام مالی در هفته دوم شهریورماه 1400

6 تریلیون دلار

بانک دنیای: بر اساس پیش بینی شرکت امنیت سایبری بلک فاگ (Blackfog)، کسب وکارهای دنیا طی امسال میلادی از ناحیه حملات باج افزاری متحمل 6 تریلیون دلار هزینه خواهند شد که این رقم (در صورت تحقق) نسبت به سال 2015 رشد دو برابری نشان می دهد.

4 میلیارد نفر

سازمان بین المللی کار (ILO): علی رغم رشد بی سابقه حمایت های اجتماعی طی بحران کووید-19 همچنان بیش از 4 میلیارد نفر از جمعیت دنیا از هیچ گونه حمایت اجتماعی برخوردار نیستند.

6 تا 10 تریلیون دلار

صندوق بین المللی پول: برای کاهش اثرات نامطلوب تغییرات آب وهوایی ضروری است که دولت ها و بخش خصوصی در کشورهای مختلف دنیا مجموعاً رقمی بین 6 تا 10 تریلیون دلار طی یک دهه آینده در این زمینه سرمایه گذاری نمایند.

4.2 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): شاخص تورم در کشورهای عضو OECD طی ماه ژوئیه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل 4.2 درصد افزایش نشان می دهد.

1.6 درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): فراوری ناخالص داخلی کشورهایی عضو OECD طی سه ماهه دوم امسال میلادی 1.6 درصد نسبت به دوره سه ماهه قبلی افزایش یافته است؛ اما همچنان پایین تر از سطح قبل از بحران کووید-19 است.

1 میلیارد نفر

بلومبرگ: بر اساس مطالعات مؤسسه ورلد دیتا لب که در زمینه مدل سازی داده های اجتماعی-اقتصادی فعالیت می نماید، انتظار می رود که در افق 2030 بیش از یک میلیارد نفر به جمعیت طبقه میانه کشورهای آسیایی افزوده گردد که حدود سه چهارم آنها از چین و هند خواهند بود.

8.9 میلیارد دلار

بلومبرگ: شرکت بین المللی فراوری قطعات نیمه رسانا (SMIC) میخواهد 8.9 میلیارد دلار برای احداث یک کارخانه نو در حومه شانگهای سرمایه گذاری کند.

21.7 درصد

رویترز: مؤسسه آمار ترکیه در گزارشی گفت که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم امسال میلادی 21.7 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد نموده است. اقتصاد ترکیه در سال گذشته میلادی تحت تأثیر بحران کرونا بیش از 10 درصد نسبت به سال 2019 کوچکتر شده بود.

25 میلیون یورو

رویترز: دفتر دادستان اقتصادی فرانسه گفت که دادگاهی در پاریس، شرکت خدمات اقتصادی و بانکداری جی پی مورگان آمریکا را به علت فرار اقتصادیاتی به پرداخت 25 میلیون یورو جریمه محکوم نموده است.

20.1 درصد

سی ان ان: وزارت آمار و برنامه هند (MoSPI) طی بیانیه ای گفت که فراوری ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال 2021 نسبت به دوره مشابه سال قبل 20.1 درصد افزایش یافته است. با این حال، فراوری ناخالص داخلی هند به علت افت فاحش در سال گذشته، هنوز به سطح قبل از بحران کرونا بازنگشته است.

4.8 درصد

وال استریت ژورنال: دفتر مدیریت و بودجه دولت آمریکا در گزارش نو خود نرخ تورم این کشور در سال 2021 را 4.8 درصد پیش بینی نموده است. این نهاد زیرمجموعه دفتر اجرایی رئیس جمهور آمریکا در گزارش قبلی خود که حدود 4 ماه قبل منتشر شد، نرخ تورم آمریکا در امسال میلادی را 2.0 درصد پیش بینی نموده بود.

70.1 میلیارد دلار و 4.2 درصد

اداره تحلیل های اقتصادی آمریکا (BEA): کسری تراز تجاری آمریکا در بخش کالا و خدمات طی ماه ژوئیه با کاهش 4.2 درصدی در مقایسه با ماه ژوئن به 70.1 میلیارد دلار رسید.

3.0 درصد

یورو استات: بر اساس برآوردهای اولیه، شاخص تورم مصرف نماینده در منطقه یورو طی ماه آگوست امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل 3.0 درصد افزایش نشان می دهد. این بالاترین نرخ تورم مصرف نماینده در منطقه یورو طی یک دهه اخیر است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1799

به "اعداد و ارقام مالی در هفته دوم شهریورماه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام مالی در هفته دوم شهریورماه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید