ارتش آمریکا نخستین نمونه هواگرد عمودپرواز الکتریکی را آزمایش کرد

به گزارش هولی، در حالی که صنعت هواگردهای شهری عمودپرواز روزبه روز توسعه می یابد، نیروی هوایی آمریکا نیز میخواهد ماشین های پرنده خود را در اختیار داشته باشد. این شاخه ارتش آمریکا اخیراً آزمایش یکی نمونه هواگرد الکتریکی را با موفقیت انجام داد.

ارتش آمریکا نخستین نمونه هواگرد عمودپرواز الکتریکی را آزمایش کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

نیروی هوایی آمریکا سال گذشته خاطرنشان کرد که مشغول آنالیز هواگردهای عمودپرواز الکتریکی (eVTOL) است و اوایل سال جاری از به خدمت دریافت 30 وسیله نقلیه عمودپرواز تا سال 2030 اطلاع داد.

با به پرواز درآوردن نمونه آزمایشی به نظر می رسد که نیروی هوایی آمریکا به این هدف نزدیک تر شده است. این آزمایش درحالی صورت می گیرد که 112 سال پیش نیز برادران رایت نخستین وسیله نقلیه نظامی خود را تحویل داده بودند.

هگزا (Hexa) که اواخر هفته گذشته آزمایش شد، توسط استارتاپ Lift Aircraft ساخته شده و از 18 روتور بهره می برد. این هواگرد قابلیت حمل یک نفر را دارد و به صورت عمودی نشست و برخاست می نماید.

استارتاپ لیفت به جز ارائه خدمات به نیروی هوایی آمریکا میخواهد هگزا را به مردم نیز بفروشد و این طور که اعلام نموده مجوز خلبانی هم احتیاج ندارد. هرچند قطعاً باید از هم اکنون به ایمنی استفاده از این هواگردها نیز فکر کرد. این طور که شرکت لیفت اعلام نموده این هواگرد الکتریکی حتی با 6 موتور غیرفعال نیز امکان فرود ایمن دارد.

به پرواز درآوردن این نمونه آزمایشی، بخشی از برنامه Agility Prime نیروی هوایی بود که شامل مجموعه ای از توسعه دهندگان، گروه ها و رویدادها برای توسعه هواگردهای عمودپرواز الکتریکی شخصی است.

کلنل ناتان دیلر (Nathan Diller) مدیر برنامه Agility Prime در این زمینه گفت: ما هم اکنون با بیش از 15 تولیدکننده برتر هواگردها در دنیا همکاری می کنیم و با بسیاری از آن ها تا مرحله قرارداد نیز پیش رفته ایم. این شرکت ها شامل کلاس های پروازی گوناگون 1-2 نفره، 3-8 نفره، باری (Cargo) و پهپادهای عظیم باری (با وزن برخاست بیش از 600 کیلوگرم) می گردد.

او پرواز آزمایشی صورت گرفته را نخستین مورد از موارد بسیاری دانست که در آینده انجام خواهد شد و اضافه نمود: این آزمایش ها به منظور کاهش خطرات تکنیکی و برای خدمات دهی Agility Prime از سال 2023 انجام می گردد.

لازم به ذکر است در حال حاضر پرواز آزمایشی این هواگردهای الکتریکی تا ارتفاع نهایتاً 15 متری تعریف شده است.

اگرچه توسعه فناوری برای جنگ از نظر اخلاقی جای بحث زیادی دارد اما بسیاری از فناوری های نظامی در نهایت در فضای عمومی به کار گرفته می گردد. امید می رود که این وسایل نقلیه هرگز برای موردی به جز جابه جایی پرسنل مورد استفاده قرار نگیرد و به مصرف عموم برسد.

چنان که شرکت لیفت میخواهد با توسعه هواگردهای خود از آن ها به منظور تورهای شهری نیز استفاده کند. چیزی که هم اکنون بیش از 15 هزار نفر برای آن نام نویسی نموده اند و قرار است پس از همه گیری کرونا عملیاتی کردن آن به صورت جدی تری دنبال گردد. تأخیر در اجرایی شدن این موضوع باعث شده که این شرکت بتواند بیشتر بر روی ایمنی این هواگردها کار کند.

  • حمل ونقل هوایی شهری جدی تر می گردد

منبع: TheNextWeb

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1213

به "ارتش آمریکا نخستین نمونه هواگرد عمودپرواز الکتریکی را آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش آمریکا نخستین نمونه هواگرد عمودپرواز الکتریکی را آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید