ابراهیمی: وزارت صنعت، تحت تأثیر لابی های واردکنندگان فولاد است

به گزارش هولی، عضو کمیسیون کشاورزی گفت: علت عدم حمایت وزارت صمت از توسعه خطوط صنعت فولاد لابی های واردکنندگان است.

ابراهیمی: وزارت صنعت، تحت تأثیر لابی های واردکنندگان فولاد است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، در صورت تحقق شعار سال جاری یعنیرونق تولید، فرصت های ویژه ای برای اشتغال زایی در کشور فراهم خواهد شد. از جمله صنایع پیشرو در زمینه افزایش تولید در کشور، صنعت فولاد است. صنعتی که علاوه بر بازار داخل، بازار کشورهای منطقه نیز کاملاً مهیای صادرات محصولات فولادی به آن هاست.

به همین دلیل، ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرنگاران با اشاره به لزوم وجود بازار مصرف برای محصولات تولیدی کشور برای تحقق رونق تولید گفت: شما اگرچند نوع محصول تولید کنید ولی بازار مصرف نداشته باشید این ها به درد نمی خورند. خوشبختانه فولاد هم در داخل کشور و هم در دنیا ازجمله محصولات پرمصرف محسوب می شود.

وی اضافه کرد: علت شکست کارخانه ها در کشور، فروش نرفتن محصولاتشان است. در رابطه با صنعت فولاد، از طرفی در کشور مزیت تولید ایجاد کردیم و از طرفی شاهد واردات انواع و اقسام محصولات فولادی و آهنی هستیم. این یکی از اشکالات جدی است.

این نماینده مجلس در رابطه با عدم حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولیدکنندگان صنعت فولاد اضافه کرد: وزارت صنعت و معدن و تجارت متأسفانه در حوزه سیاست گذاری به جای اینکه در دولت تلاش بکند تا نظر مجلس را جلب نماید که از صادرات حمایت شود و مزیت تولید را در کشور ارتقا دهد؛ عمدتاً نگاهش تأمین نیاز مصرف کنندگان است. درصورتی که اگر فقط توجه شما به تأمین نیاز مصرف کنندگان باشد و به تولید توجهی نداشته باشید، تولیدکنندگان از بین می فرایند و روز به روز درصد نیاز وابستگی شما افزایش پیدا می کند.

نماینده مردم شازند در مجلس ادامه داد: کشوری که واردات محور باشد -که متأسفانه سیاست کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت همین گونه است- دو واقعه تلخ در آن ایجاد می شود. یکی اینکه کشور آسیب پذیر می شود و وقتی که تکیه بر واردات داشته باشد امکان دارد در هرزمانی رابطه تجاری با کشورهایی که طرف قرارداد هستند دچار تنش شده و تأمین مایحتاج دچار مشکل بشود و مورد تهدید کشورها قرار بگیرد. واقعه تلخ تر اینکه ضریب بیکاری در کشور افزایش پیدا می کند. شما وقتی که محصول را می خرید یعنی فرصت شغلی را دارید از بین می برید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر اینکه وزارت صمت تحت تأثیر واردکنندگان محصولات صنعت فولاد است بیان کرد: وزارت صنعت و معدن و تجارت از دید من تحت تأثیر لابی های تجار است و نگاه واردات محوری در این وزارتخانه اولویت بیشتری نسبت به حمایت از تولید دارد.

ابراهیمی در پاسخ به این سؤال که وظیفه مجلس و وزارت صمت در رابطه با حمایت از صنعت فولاد چیست؛ اضافه کرد: مجلس باید نظارت بیشتری نماید و وزارت صمت نیز باید در واقع با هماهنگی وزارت تعاون و کار، در راستای تحقق رونق تولید گام بردارد.

وی اضافه کرد: همچنین وزارت صمت باید در مقابل جنس های وارداتی با نظام تعرفه ای طوری رفتار نماید که واردات کالا بر تولیدات داخل اثر منفی نگذاشته و رقابت را از بین نبرد. واردات باید به گونه ای باشد که تولید داخل توانایی رقابت با آن را داشته باشد.

ابراهیمی در نهایت علت عدم حمایت وزارت صمت از توسعه خطوط صنعت فولاد را به واسطه لابی های واردکنندگان دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 664

به "ابراهیمی: وزارت صنعت، تحت تأثیر لابی های واردکنندگان فولاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراهیمی: وزارت صنعت، تحت تأثیر لابی های واردکنندگان فولاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید