شروع تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای کارکنان نظام سلامت

به گزارش هولی، رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت از شروع تزریق دز سوم واکسن کرونا برای کارکنان نظام سلامت اطلاع داد و گفت: طبق مصوبه کمیته فنی کشوری واکسیناسیون کووید، افراد براساس همان اولویتی که دُز اول واکسن را دریافت کردند، دُز سوم را هم دریافت می نمایند.

شروع تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای کارکنان نظام سلامت

به گزارش خبرنگاران، دکتر محسن زهرایی درباره تزریق دز سوم (یادآور) واکسن کرونا، گفت: طبق مصوبه کمیته فنی کشوری واکسیناسیون کووید19، مقرر شد بر همان اولویتی که همکاران (کادر درمان) ابتدا دُز اول واکسن را دریافت کردند، دُز یادآور را هم به همان شکل دریافت نمایند و بر این منوال در بیمارستان هایی که بیماران کووید19 را بستری می نمایند و مراکز 16ساعته که بیماران مشکوک مراجعه می نمایند و آزمایشگاه ها، تزریق دُز سوم واکسن آغاز می گردد و پس از آن کلیه کارکنان نظام سلامت را در بر می گیرد.

وی درباره زمان آغاز واکسیناسیون دز سوم، اضافه نمود: مکاتبات با دانشگاه های علوم پزشکی انجام شده است و واکسن در اختیار آنها قرار گرفته است و عملا از روز گذشته (24 مهرماه) تزریق دُز سوم آغاز شده است.

او ادامه داد: در خصوص نوع واکسنی که قرار است تزریق گردد باید گفت این موضوع وابسته به پلتفرم واکسنی است که در نوبت اول و دوم تزریق شده است. افرادی که در سری اول از واکسن های ویروس غیرفعال مانند سینوفارم استفاده کردند در نوبت سوم می توانند از پلتفرم غیرفعال یا آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس استفاده نمایند. آنهایی هم که در نوبت اول و دوم واکسن از پلتفرم آدنوویروسی مانند آسترازنکا یا اسپوتنیک وی تزریق نموده بودند می توانند در دُز سوم از آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس استفاده نمایند.

زهرایی که در یک بخش خبری تلویزیونی صحبت می کرد، تاکید نمود: بهتر است بین تزریق نوبت دوم تا دُز یادآور فاصله زمانی شش ماه رعایت گردد و مصوبه کمیته فنی هم بر این موضوع تاکید دارد و افرادی که شش ماه از دریافت نوبت دُز دومشان گذشته است می توانند برای دریافت نوبت یادآور اقدام نمایند.

وی اضافه نمود: ما با کارکنان خط اول مراکز بهداشت و درمانی آغاز می کنیم و سپس به سایر کارکنان نظام سلامت توسعه می یابد. علاوه بر آن افرادی که در فاز اول واکسینه شدند شامل جانبازان شیمیایی، جانبازان بالای 50 درصد و افرادی که در مراکز نگهداری سالمندان و مراکز نگهداری معلولین ذهنی جسمی هستند، طبق پروتکل واکسیناسیون نوبت یادآور هم خواهند گرفت و پس از آن طبیعتا به گروه سنی سالمندان می رسیم و این فرایند به تدریج پیش خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1872

به "شروع تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای کارکنان نظام سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای کارکنان نظام سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید