طراحی لوگو: 7 اشتباه وحشتناک در طراحی لوگو!

به گزارش هولی، از اهمیت انتخاب لوگو بدانید

همانطور که می دانید لوگو، تصویر یا علامتی ویژه برای معرفی یک شرکت است. لوگو یکی از مهمترین بخشهایی است که در ابتدای راه باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. این لوگو زمانی اهمیت بیشتری پیدا می نماید که مرتبط با برندی باشد که مستقل با حجم گسترده ای از مردم در تعامل است.

طراحی لوگو: 7 اشتباه وحشتناک در طراحی لوگو!

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

در اینجا نمی خواهیم به صدها نکته ریز و درشت در خصوص لوگو اشاره کنیم، تنها 7 اشتباه رایج و خطرناک را می گوییم که خیلی از کسب و کار ها را از پیروزیت دور نموده است. در یک لوگوی مناسب، ترکیبی از عناصر مهم به درستی در کنار هم قرار میگیرد. یکی از مهمترین آنها تاثیرگذاری است که با طراحی لوگو های کاملا متفاوت سعی دارند در میان این تعداد انبوه شرکت ها و محصولات، بدرخشند و مردم براحتی آن را بخاطر بسپارند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

اشتباه اول: زیبا، ولی فقط در یک سایز

لوگویی را طراحی نکنید که فقط در حالت زوم، زیبا به نظر برسد (و حتی برعکس!)

حتما لوگو را در میزان های مختلف آزمایش کنید تا مطمئن شوید در همه میزان ها، مفهوم و زیبایی مدنظر را می رساند.

اشتباه دوم: تبدیل لوگو به آثار پیکاسو!

سعی نکنید طرح ها بسیار پیچیده و عجیب و غریب باشد!

گاهی لوگو ریزه کاری های بسیاری دارد که زیبایش نموده، اما هنگام چاپ آن بر روی جنس ها و کیفیت های مختلف به مشکل می خورد!

اشتباه سوم: می توانی تا امشب برایم یک لوگو طراحی کنی؟!

چه شما طراح لوگو باشید چه هر کس دیگری، به میزان کافی وقت برای طراحی لوگو اختصاص بدهید.

شاید خسته شوید، ایده برایتان تکراری گردد، چشمان تان از هر چه لوگو ببیند متنفر گردد؛ اما واقعا مهم نیست!

باور کنید یک لوگوی بد، بدون اغراق می تواند همه چیز را به هم بزند، همه چیز را هم اگر به هم نزند، خیلی ها را از شما دور می نماید.

اشتباه چهارم: هرج و مرج زیادی

لوگوی شما قرار است برای مخاطبینی باشد که می خواهند در یک نگاه، کیفیت کاری، پیغام برند و تفکر غالب بر کسب و کارتان را بفهمند.

اگر بعد از تماشا لوگویتان از خودتان پرسیدید: یه کمی شلوغ نشده؟ بدانید قطعا شلوغ شده است!

اگر ضروری است رنگ ها را کم کنید، طرح ها را ساده تر کنید یا هر کار دیگری که می دانید انجام دهید تا فکر مخاطب درگیر و گیج نگردد! در طراحی لوگو، مانند هنرمندان مینیمال کار کنید: هرچه کمتر، بهتر!

اشتباه پنجم: کپی

شاید رقیبتان پیروز باشد، اما علت نمی گردد روش او برای شما هم کارساز باشد! روش و طراحی خودتان را داشته باشید. خلاقیت همیشه پیروزیت به همراه میاورد!

طراحی لوگو درواقع آجر اولیه برند شماست، هویت برندتان را متمایز و خاص طراحی کنید!

لوگویی طراحی کنید که اگر در کنار رقبایتان قرار گرفتید، متمایز شوید… رنگ متفاوت، نمادی متمایز و گاهی مخالف می تواند یاری کند.

اشتباه ششم: اسامی خانوادگی و نمادهای نژادی

شاید نمادی، کلمه ای، طرحی و نامی برای شما و خانواده و حتی اطرافیانتان بسیار دلپذیر و دوست داشتنی باشد، اما در نظر بگیرید که برند شما قرار است مخاطبین دیگری داشته باشد!

نام های خانوادگی، نشان های نژادی و یا سمبل هایی که بنظر شما و اطرافیانتان زیباست، می توانند با روش های مدرن و طراحی های مناسب بیان شوند.

اما توصیه ما این است که حتی اگر شرکت یا کسب و کاری خانوادگی دارید، لوگو و نام تجاری را، با استفاده از نمادها و اسامی خانوادگی و اساطیری تان انتخاب نکنید. باور کنید این قضیه برای دیگران هیچ جذابیتی ندارد و حتی ممکن است حس بدی در مخاطب به وجود آورد.

اشتباه هفتم: لوگوهای تاریخ مصرف دار!

مراقب باشید که لوگوی طراحی شده شما برای مدت های طولانی کاربرد داشته باشد، البته این به این معنی نیست که تغییر و بهبود لوگو در طی زمان کار اشتباهی باشد، ابدا!

لوگوها نیز پا به پای شرکت ها و پیشرفت هایشان، رشد می نمایند؛ اما لوگوی طراحی شده در مرحله آخر باید طرحی ماندگار باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1951

به "طراحی لوگو: 7 اشتباه وحشتناک در طراحی لوگو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی لوگو: 7 اشتباه وحشتناک در طراحی لوگو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید