گاهی از عکاسی منظره لذت ببرید و همیشه به دنبال پول نباشید!

به گزارش هولی، سایت فوتو استاپرز در گزارشی مطالبی را درباره لذت بردن از عکاسی منظره نوشته و توضیح داده که بهتر است عکاسان این حوزه گاهی هم ذهن خود را از مسائل کاری خالی کنند و تنها از کارشان لذت ببرند.

گاهی از عکاسی منظره لذت ببرید و همیشه به دنبال پول نباشید!

به گزارش خبرنگاران، در این گزارش آمده است:

آخرین باری که به خودتان اجازه داده اید از یک منظره عکس بگیرید بدون اینکه به ارزش مادی آن از نظر مخاطبانتان فکر کنید، کی بوده است؟ اینکه مدام بخواهیم به فکر راه هایی برای کسب درآمد از حرفه خود باشیم، کار راحتی است ولی در عین حال خیلی مهم است که کمی خودمان را راحت بگذاریم و به ذهنمان به عنوان یک عکاس استراحت دهیم و گاهی تنها برای سرگرمی عکس بگیریم. هرگاه که یک مؤلفه مالی با چیزی خلاقانه گره خورده است (همانند تلاش برای ایجاد یک کسب و کار عکاسی) همه چیز به این صورت به نظر می رسد که گویی ما شور و اشتیاق مان را با کسب منفعت مالی معامله می کنیم.

در دنیای عکاسی منظره، زمانی که در حال گشت و گذار در طبیعت هستیم، حیاتی است که از لحظات و حوادث اطرافمان بدون توجه به هرگونه چشم انداز و فرصت مالی در حرفه خود، لذت ببریم.

من پیاده روی و گشت و گذار در طبیعت را دوست دارم و همیشه دوربینم را به امید دریافت تصاویری که احساس من را در طول پیاده روی بازتاب دهد، با خود می برم. گاهی اوقات عکس هایم را در فیس بوکم برای دوستانم به اشتراک می گذارم که آنها نیز مناظری که من از نزدیک دیده ام و از آن لذت برده ام را ببینند.

در آن لحظه خودم را یک عکاس منظره در نظر نمی گیرم و هر عکسی که حین گشت و گذارم در طبیعت می گیرم تنها بخشی از تجربه های من و خاطراتم هستند. من همیشه سعی می کنم تصاویری عالی به ثبت برسانم و در عین حال یاد بگیرم که چگونه کارم را بیشتر بهبود ببخشم. ولی تا زمانی که از ماجراجویی آن لحظه ام لذت می برم، آن زمان برای من روز خوبی است. عکس هایی که الآن می بینید در طول یکی ازپیاده روی هایم در واشنگتن، در یک روز برفی به ثبت رسیده اند. آن زمان ذهنم خیلی درگیر بود. مدتی از آخرین پیاده رویم در طبیعت می گذشت، احساس بی قراری داشتم، چیزهای زیادی در زندگی شخصیم در ذهنم سنگینی می کردند و به طور جدی نیاز داشتم از همه این دغدغه ها فرار کنم و به دل طبیعت بزنم. هوا سرد بود و برف می بارید و همه چیز زیبا بود. من در طبیعت بودم تا ذهنم را آرام کنم و آن لحظه آخرین چیزی که برایم اهمیت داشت، پول در آوردن بود.

گاهی اوقات اینکه بتوانیم به یاد بیاوریم که باید لحظاتی را بی خیال کارمان شویم، یک مهارت محسوب می شود و همه ما نیاز داریم بعضی وقت ها آن را تمرین کنیم. حال شاید شما تنها برای سرگرمی عکاسی می کنید یا اینکه صرفاً برای کسب درآمد این کار را انجام می دهید. مسئله ای ندارد که گاهی اوقات مسئله منفعت مالی را از ذهنتان دور کنید. درواقع امتناع کردن از این کار همانند این است که از بوییدن رزها و لذت بردن از چیزهای کوچک خود را محروم کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 213

به "گاهی از عکاسی منظره لذت ببرید و همیشه به دنبال پول نباشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاهی از عکاسی منظره لذت ببرید و همیشه به دنبال پول نباشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید