کسی که درگذشت، خالق تیرامیسو نبود!

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، آدو کامپئول، کسی که به پدر تیرامیسو یا خالق تیرامیسو معروف است دیروز درگذشت و رسانه های مختلف هم خبر درگذشت او را با همین عناوین منتشر کردند. اما چند رسانه غربی پرده از واقعیت ابداع تیرامیسو، دسر معروف ایتالیایی برداشته اند. رسانه یورونیوز در این باره نوشته:

کسی که درگذشت، خالق تیرامیسو نبود!

آدو کامپئول، رستوران دار ایتالیایی که بعضی رسانه های این کشور به او لقب پدر تیرامیسو داده اند، در سن 93 سالگی درگذشت.

با این وجود، او خالق این دسر پرطرفدار ایتالیایی که از کلوچه های آغشته به قهوه و پنیر ماسکارپونه ساخته شده نبود.

در واقع این همسرش آلبا به همراه سرآشپز روبرتو لینگوآنوتو بودند که ایده تهیه چنین دسری را مطرح کردند و سپس در سال 1972 میلادی آن را وارد منوی رستوران آقای کامپئول واقع در شهر ترویزو در شمال ایتالیا کردند.

گفته می گردد در آن موقع نیز یک تصادف باعث ساخت دسر تیرامیسو شده است. بگونه ای که آنطور که از سرآشپز روبرتو لینگوآنوتو نقل شده، این دسر بطور اتفاقی، در زمان تهیه بستنی وانیلی خلق شده است.

ظاهراً سرآشپز روبرتو لینگوآنوتو به اشتباه پنیر ماسکارپونه را در کاسه ای حاوی شکر و تخم مرغ ریخته و وقتی دیده که درنهایت طعم مطبوعی به دست آمده، آن را به آلبا، همسر آدو کامپئول نشان داده است.

سپس این دو نفر با اضافه کردن شیرینی های خیس شده در قهوه و پاشیدن کاکائو روی محصول نهایی، دسری را تهیه کردند که به تیرامیسو معروفیت یافت و از آن موقع به بعد به یکی از اصلی ترین دسرهای ایتالیایی تبدیل شد که به وسیله سرآشپزها در سراسر دنیا نیز تهیه می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1895

به "کسی که درگذشت، خالق تیرامیسو نبود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسی که درگذشت، خالق تیرامیسو نبود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید