چینی ها سیستم هوشمند تشخیص چهره با ماسک را طراحی کردند

به گزارش هولی، یک شرکت چینی ادعا نموده است که فناوری تشخیص چهره ای ساخته است که افراد با ماسک را با دقت 95٪ شناسایی می نماید. این شرکت که هانوانگ نام دارد ادعا می نماید که این فناوری می تواند 95٪ افرادی که ماسک پوشیده اند، با دقت شناسایی کند.

چینی ها سیستم هوشمند تشخیص چهره با ماسک را طراحی کردند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هوانگ لی ، مدیر ارشد فناوری هانوانگ می گوید که فناوری های پیشین تنها می توانستند نیمی از افرادی را که ماسک پوشیده بودند به رسمیت بشناسند. اما این گروه پیروز شده است ضمن دسترسی به یک بانک اطلاعاتی جدید از عکسهای افرادی که ماسک زده بودند با دقت بیشتری تشخیص دهد.

هانوانگ درخواست هایی از مرکز اصلی کرونا، استان هوبئی دریافت نموده است تا نرم افزار خود را برای به رسمیت شناختن پرستاران با ماسک به روز کند. استفاده بیشتر از ماسک های پزشکی در طول شیوع ویروس کرونا باعث شده است دوربین ها و فناوری های تشخیص چهره مانند ویژگی فیس آی دی اپل خنثی گردد. افزون بر این نهادهای امنیتی چین نیز در شناسایی شهروندان به مشکلاتی بر خورده است. درواقع دولت چین همیشه از سیستمهای تشخیص چهره برای شناسایی شهروندان استفاده می نماید.

شرکت هانوانگ مستقر در پکن در زمینه فناوری های متمرکز بر شناسایی مانند ابزارهای تشخیص دست خط و نرم افزارهای اثر انگشت بیومتریک و همچنین دوربین های تشخیص چهره تخصص دارد. بعضی از چهره های فعال حوزه حریم شخصی ابراز نگرانی نموده اند که اگر این ادعا صحت داشته باشد، نه تنها در هنگام شیوع کرونا، بلکه بعدها(در تجمعات و ...)افراد مختلف به راحتی شناسایی و دستگیر می شوند.

با این وجود تا زمانی که این تکنولوژی به شکل گسترده مورد استفاده قرار نگیرد نمی توان مطمئن بود که درست کار می نماید.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 912

به "چینی ها سیستم هوشمند تشخیص چهره با ماسک را طراحی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها سیستم هوشمند تشخیص چهره با ماسک را طراحی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید