پیشنهاد ایجاد پلیس فضای سبز برای حفاظت از درختان ، بانک اطلاعاتی درختان تشکیل گردد

به گزارش هولی، رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: باید پلیس فضای سبز راه اندازی گردد تا از بروز تخلفات پیشگیری و آنها را گزارش دهد.

پیشنهاد ایجاد پلیس فضای سبز برای حفاظت از درختان ، بانک اطلاعاتی درختان تشکیل گردد

به گزارش خبرنگاران، کرم نعمتی در جلسه شورای شهر خرم آباد گفت: باید پلیس فضای سبز در هر منطقه تشکیل گردد تا دو یا چند نفر از بروز تخلفات پیشگیری نمایند.

او اضافه نمود: اگر افرادی که مبادرت به قطع یا هرس غیرقانونی و غیراصولی درختان می نمایند، جریمه شوند به طور حتم از بروز اتفاقات و تخلفات مشابه بعدی پیشگیری به عمل خواهد آمد اما دیده می گردد که در این خصوص ضعیف عمل شده است.

نعمتی ادامه داد: وقتی می شنویم که شهرداری همیشه از وجود نیروی مازاد گلایه مند است در حالی که به راحتی می توان این طرح را ظرف مدت زمان یک هفته عملیاتی کرد و با همین نیروهای موجود کار را شروع کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد به موضوع درختان کهنسال و خشک به عنوان تهدیدی برای شهر و شهروندان اشاره نمود و اضافه نمود: بایستی درختان کهنسال و خشکیده هر خیابان را شناسایی و آن ها را با رعایت ضوابط قطع کرد اما این اتفاق در صورتی بیفتد که به جای آن یک درخت و نهال نو کاشته گردد.

تشکیل بانک اطلاعاتی درختان

نعمتی گفت: نباید اجازه دهیم که کسانی با ترفندها و روش های مختلف و ناجوانمردانه به خشک کردن درختان اقدام نمایند و آن ها را از بین ببرند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: اقدام دیگری که باید انجام گردد راه اندازی بانک اطلاعاتی دقیق است از درختان سطح شهر که ضروری است عوامل شهرداری هنگام صدور مجوزهای اولیه برای ساخت بناها در گزارش مربوط، تعداد درختان و سلامت آن ها را قید نموده تا بعدها شاهد بروز مسائلی مشابه مسائل امروز نباشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2141

به "پیشنهاد ایجاد پلیس فضای سبز برای حفاظت از درختان ، بانک اطلاعاتی درختان تشکیل گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیشنهاد ایجاد پلیس فضای سبز برای حفاظت از درختان ، بانک اطلاعاتی درختان تشکیل گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد ایجاد پلیس فضای سبز برای حفاظت از درختان ، بانک اطلاعاتی درختان تشکیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید