پرتامینای اندونزی به دنبال توسعه دو میدان نفتی ایران

به گزارش هولی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز دولتی پرتامینای اندونزی گفت، اطمینان دارد که این شرکت می تواند دو میدان نفتی منصوری و آب تیمور در ایران را توسعه دهد.

پرتامینای اندونزی به دنبال توسعه دو میدان نفتی ایران

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تمپو، الیا ماسا مانیک، مدیرعامل شرکت نفت و گاز دولتی پرتامینای اندونزی گفت، اطمینان دارد که این شرکت می تواند دو میدان نفتی منصوری و آب تیمور در ایران را توسعه دهد.

ماسا اضافه کرد: فرآیند کار روی این دو میدان طولانی شده است. ما به وسیله وزیر هماهنگی (امور مالی) درخواست نموده ایم که (اکتشاف) سرعت بگیرد.

مدیرعامل شرکت پرتامینا اضافه کرد، این شرکت در درجه نخست روی یک میدان نفتی تمرکز خواهد نمود. میدان دوم بعد از تکمیل اکتشاف میدان نخست توسعه خواهد یافت.

ماسا همچنین گفت، اندونزی برای افزایش عرضه نفت به اکتشاف میادین نفتی احتیاج دارد. وی اضافه کرد، این دو میدان می توانند روزانه 250 هزار بشکه نفت فراوری نمایند. اما ما نباید به آنها اتکا کنیم.

مدیر شرکت پرتامینا اضافه کرد، دولت آمادگی دارد شرکای جدیدی به شرکای موجود اضافه کند. اندونزی در آینده در پروژه های اکتشاف نفت جدیدی در خارج از کشور مشارکت خواهد نمود.

فرآیند مذاکره در حال اجرا است... ما باید یک شرکت داخلی (ایرانی) به عنوان شریک داشته باشیم. ما برای شراکت آماده ایم.

پرتامینا و شرکت ملی نفت ایران یادداشت تفاهمی برای انجام مطالعات اولیه در خصوص این میادین به امضا رسانده اند.

پیشتر رسانه های اندونزی گزارش داده بودند که این کشور به دنبال متعهد ساختن دولت ایران به موافقتنامه امضا شده بین شرکت پرتامینای اندونزی و شرکت ملی نفت ایران در اوت سال گذشته در زمینه اکتشاف از میادین نفتی آب تیمور و منصوری است

57

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 411

به "پرتامینای اندونزی به دنبال توسعه دو میدان نفتی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتامینای اندونزی به دنبال توسعه دو میدان نفتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید