پتنت جدید اپل نمایشگر بدون حاشیه آیفون 12 را نشان می دهد!

به گزارش هولی، با توجه به پتنت جدیدی که از گوشی های آیفون 12 منتشر شده، به نظر می رسد اپل قصد دارد رویه کاملا جدیدی را در طراحی گوشی های آینده خود در پیش گرفته و آن ها را بدون ناچ یا همان حاشیه بالای صفحه، روانه بازار کند.

پتنت جدید اپل نمایشگر بدون حاشیه آیفون 12 را نشان می دهد!

بعد از منتشر شدن خبرها و شایعات زیاد پیرامون باتری آیفون های 12، پشتیبانی از فناوری 5G، قیمت و مدل های مختلف آن، دو ویژگی مهم این محصولات نیز روز گذشته به صورت اتفاقی منتشر شد. این قابلیت ها اما در طراحی آیفون 12 خلاصه می شود. با توجه به پتنتی که منتشر شده، ظاهرا گوشی های جدید اپل قرار است بدون ناچ یا همان حاشیه کوچک بالای نمایشگر که در آیفون های سری X و 11 شاهد آن بودیم روانه بازار شود. با این اوصاف، اپل احتمالا قصد دارد دوربین سلفی و سنسورهای مربوط به تشخیص چهره را زیر نمایشگر مخفی کند!

ناچ در آیفون ها از طرفداران زیادی برخوردار نبود. طراحی گوشی های هوشمند امروزی به گونه ای پیش رفت که کاربران اکنون به دنبال خرید محصولاتی با حداقل حاشیه ممکن هستند و قرار دریافت یک حاشیه بزرگ در بالای نمایشگر محصولی از شرکت اپل بیشتر از محصولات هر شرکت دیگری روی زبان ها افتاد.

اکنون شرکت های زیادی وجود دارند نظیر وان پلاس، شیائومی و هواوی که برخی از محصولات میان رده و حتی بالارده خود را با دوربین های سلفی پاپ آپ، چرخشی و … روانه بازار کردند تا از این طریق بتوانند به طور کلی حاشیه گوشی ها را حذف کنند. سامسونگ اما با روشی متفاوت، تصمیم گرفت اندازه دوربین سلفی را تا حد امکان کوچک کند ولی آن را همچنان درون نمایشگر نگه دارد که اگرچه فضای زیادی را روی نمایشگر بزرگ گوشی های این شرکت اشغال نمی کند، اما همچنان یکنواختی آن را از بین می برد و لذا باز هم مورد پسند عموم واقع نمی شود.

با تمامی مدل های آیفون 12 با توجه به پیش بینی تحلیل گران آشنا شوید

اما سال 2020 ممکن است با فناوری هایی همراه باشد که حتی طراحی دوربین سلفی پاپ آپ که نسبتا جدید هم هست، به یک فناوری قدیمی تبدیل شود! فناوری حسگر اثر انگشت چند سالی طول کشید تا بتواند زیر نمایشگر مخفی شود تا از این طریق نیاز به دکمه سخت افزاری در گوشی ها نباشد! حال ظاهرا قرار است شاهد این باشیم که دوربین های سلفی و سنسورها نیز زیر نمایشگر مخفی شوند!

اوپو و شیائومی اوایل سال 2019 نمونه اولیه محصولی را منتشر کردند که از دوربین زیر نمایشگر بهره می برد. اما رسما هیچ محصولی با چنین قابلیت روانه بازار نشد. اینطور که به نظر می رسد، اکنون اپل طراحی کاملا جدیدی را برای محصولات خود در نظر گرفته است و می خواهد آن ها را با نمایشگری بدون هیچ گونه حاشیه راهی بازار کند!

طبق گفته های Lets Go Digital، اپل پتنتی را در شرکت ثبت اختراع ژاپن (Japan Patent Office) به ثبت رسانده که شامل یک گوشی با طراحی کاملا جدید است. با توجه به این پتنت، اپل احتمالا قابلیت تشخیص چهره را به طور کلی از گوشی های آیفون 12 حذف خواهد کرد و به جای آن از سنسور اثر انگشت درون نمایشگر، مانند آنچه که در گوشی های سامسونگ و دیگر شرکت ها شاهد آن هستیم استفاده می کند. همچنین دوربین سلفی بکار رفته در این محصولات نیز زیر نمایشگر تعبیه خواهد شد ولی همچنان شاهد قرارگیری بلندگو روی حفره های فوق العاده باریک در بالای گوشی هستیم!

اپل و اتفاقات هیجان انگیزی که در سال 2020 انتظار این شرکت را می کشند!

البته به این نکته نیز باید اشاره کنیم که طبق گزارشات، حسگر اثر انگشت در همه گوشی های جدید اپل زیر نمایشگر قرار می گیرد، اما دوربین سلفی تنها در مدل پرو (یا هر آنچه که اپل قصد دارد بهترین مدل این گوشی ها را بنامد) زیر نمایشگر قرار می گیرد. البته این مورد کمی منطقی هم به نظر می رسد.

مدل ارزان قیمت تر که احتمالا آیفون 12 نام خواهد داشت، قرار است جانشین آیفون 11 شود و لازم هم نیست از طراحی زیبا و شگفت انگیزی برخوردار باشد. چون در این صورت دیگر ارزان قیمت نخواهد بود! همچنین اگر به خاطر داشته باشید، اپل در سال 2017، همزمان از دو محصول رونمایی کرد. یکی آیفون X با طراحی کاملا جدید و دیگری آیفون 8 پلاس با طراحی قدیمی! بنابراین امکان اینکه در سال جاری شاهد معرفی آیفون ها با دو نوع طراحی باشیم، دور از انتظار نیست! با این اوصاف باید آن را یک شایعه در نظر داشت!

یک نکته جالب تر در مورد طراحی گوشی های جدید اپل، نمایشگر صاف آن است که کاربران اپل را به یاد طراحی آیفون 8 و آیفون های قدیمی تر می اندازد. در واقع آیفون 12 قرار نیست با نمایشگر انحنا دار در کناره ها طراحی شود. بلکه خود نمایشگر یک مستطیل است و در قالبی انحنا دار قرار می گیرد! در بخش بیرونی دستگاه نیز ظاهرا یک کلید پاور، کلید مربوط به صدا و سوییچ فیزیکی نوتیفیکیشن قرار گرفته و درگاه سیم کارت نیز زیر کلید پاور تعبیه شده است.

سوای این مسائل، اینکه اپل بخواهد از چنین طراحی در گوشی های خود استفاده کند بسیار جالب خواهد بود. یک اینکه بسیاری از شرکت های اندرویدی هم اکنون از فناوری سنسور اثر انگشت درون نمایشگر بهره می برند و بازگشت به عقب اپل که تبلیغات زیادی برای فناوری تشخیص چهره در محصولات خود انجام داد کمی جالب خواهد بود.

آیفون 12 مهم ترین عامل موفقیت اپل در سال 2020 خواهد بود

همانطور که اشاره شد، شیائومی و اوپو نیز طراحی دوربین زیر نمایشگر را اوایل سال جاری به نمایش گذاشتند، اما پیاده سازی آن واقعا ریسک بزرگی است که اگر اپل آن را انجام دهد بسیار ارزشمند خواهد بود. چرا که جایگاه این شرکت و انتظاراتی که از محصولات آن می رود کاملا با شرکت های شیائومی و اوپو متفاوت است. اما سوال اصلی این است که آیا اپل اولین شرکتی خواهد بود که چنین فناوری را درون محصولات خود پیاده می کند یا خیر؟

اپل محصولات خود را معمولا در ماه سپتامبر معرفی می کند که تا آن زمان حدودا 9 ماه زمان باقی است! بسیاری از شرکت ها از جمله سامسونگ، محصولات خود را در این بین معرفی می کنند و ممکن است از این نوآوری ها در محصولات خود استفاده کنند! حتی این امکان نیز وجود دارد که در طول این 9 ماه، اپل طراحی جدیدی را برای محصولات خود در نظر بگیرد.

منبع: forbes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 707

به "پتنت جدید اپل نمایشگر بدون حاشیه آیفون 12 را نشان می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتنت جدید اپل نمایشگر بدون حاشیه آیفون 12 را نشان می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید