آیفون 12 پرو مکس در برابر وان پلاس 9 پرو: جدیدترین پرچم دار اندرویدی ها سرشاخ با بهترین آیفون 12

به گزارش هولی، با عرضه گوشی وان پلاس 9 پرو، شاهد یک گوشی اندرویدی پرچم دار دیگر برای رقابت با آیفون 12 پرو مکس هستیم.

آیفون 12 پرو مکس در برابر وان پلاس 9 پرو: جدیدترین پرچم دار اندرویدی ها سرشاخ با بهترین آیفون 12

وان پلاس معمولا گوشی های ارزان قیمتی روانه بازار می کرد و در دسته پرچم داران ارزان قیمت بود که محبوب کاربران با بودجه های ناکافی هستند. اما وان پلاس 9 پرو با قیمت 969 دلار آغاز می گردد که فاصله زیادی با قیمت 1099 دلار آیفون 12 پرو مکس ندارد.

اما هنوز می توان روی قیمت وان پلاس به عنوان یک مزیت رقابتی حساب باز کرد. به علاوه، سخت افزار جدیدترین گوشی این شرکت حرف های زیادی برای گفتن دارد و خرید آن را ارزشمند می نماید. به ویژه، شارژ سریع باورنکردنی آن که وسوسه انگیز است.

ما در این مطلب، دو گوشی آیفون 12 پرو مکس و وان پلاس 9 پرو را در هفت دسته با هم مقایسه نموده و در هر دسته برنده را تعیین می کنیم تا به شما در انتخاب یکی از این دو گوشی برای خرید یاری عظیمی نموده باشیم.

آیفون 12 پرو مکس در برابر وان پلاس 9 پرو: قیمت و ارزش خرید

آیفون 12 پرو مکس از قیمت 1099 دلار برای پیکربندی 128 گیگابایت با رم 6 گیگابایت آغاز می گردد. شما با پرداخت 100 دلار بیشتر می توانید فضای ذخیره سازی را دو برابر افزایش داده و به 256 گیگابایت برسانید. مدل 512 گیگابایت هم با قیمت 1399 دلار به فروش می رسد.

گوشی وان پلاس 9 پرو ارزان تر بوده و با قیمت 969 دلار برای مدل 128 گیگابایت و 8 گیگابایت رم آغاز می گردد. مدل پرچم دار این گوشی با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی به قیمت 1069 دلار عرضه می گردد.

بنابراین، هنوز گوشی وان پلاس یک شکاف قیمتی 130 دلاری با آیفون 12 پرو مکس دارد که برای بعضی از کاربران مزیت عظیمی است و خرید این گوشی را در دسترس تر می نماید.

برنده: وان پلاس 9 پرو

آیفون 12 پرو مکس در برابر وان پلاس 9 پرو: طراحی

آیفون 12 پرو مکس یک طراحی تحسین برانگیز و قابل توجه دارد. شاید بهترین طراحی آیفون اپل در چند سال اخیر باشد. گوشه های این گوشی باعث شدند نگه داشتن آن راحت گردد. به طرز چشم گیری نازک است و نمایشگر عظیم آن با کناره های منحنی باعث افزایش دید بصری شده و برای بسیاری از کاربران یک نمایشگر ایده آل است.

نمایشگر این گوشی نسبت به مدل پیشین، پیشرفت داشته و Ceramic Shield تنها یک مزیت آن است. از استاندارد IP68 برخوردار است تا در برابر آب و گرد و غبار مقاومت کند. تست ها نشان می دهند که دوام بیشتری نسبت به گذشته دارد اما هنوز هم اگر محکم به یک شی سخت برخورد کند؛ شکسته خواهد شد.

در آن سو، گوشی وان پلاس 9 پرو از یک طراحی بسیار امن و مطمئن برخوردار است. به نظر می رسد استقامت این گوشی به اندازه دیگر پرچم دارهای بازار در چند سال اخیر رسیده است.

در پشت و جلو از یک شیشه خمیده با لبه های گرد سود می برد که کاملا در تضاد با لبه های تخت آیفون 12 پرو مکس است. کار با آن کمی مشکل است چون دائم از درون دست می لغزد و باید حتما برای آن یک کاور تهیه گردد. آیفون 12 پرو مکس در این زمینه بسیار بهتر است و راحت می توان با دست آن را نگه داشت؛ فقط اندازه آیفون کمی عظیم است و به سختی در جیب قرار می گیرد.

اگر مدلی از وان پلاس 9 پرو با رنگ Morning Mist را انتخاب کنید؛ زیباتر و دارای رنگ های با نشاط و آیینه ای بیشتری است ولی لک پذیری آن هم بالا می رود. اگر روی لکه های بدنه گوشی حساس هستید؛ بهتر است مدل Pine Green را انتخاب کنید که یک رنگ مات زیبا است.

ماژول دوربین گوشی 9 پرو وان پلاس با همکاری شرکت هاسل بلاد ساخته شده و شمایلی مشابه ماژول های دوربین دیگر پرچم دارها به خود گرفته است. یک طراحی مستطیلی شکل زیبایی دارد و چون در گوشه بالا سمت چپ است؛ زیاد مزاحم انگشتان دست نیست.

متاسفانه، گوشی وان پلاس از استاندارد IP68 پشتیبانی نمی نماید و در برابر آب و گرد و غبار آسیب پذیر است. در صفحه نمایش از شیشه Gorilla Glass Victus استفاده نموده است که یک گزینه مقاوم و محکم در برابر نمایشگر Ceramic Shield آیفون است.

در ارتفاع و ضخامت گوشی آیفون 12 پرو مکس کوچک تر از وان پلاس 9 پرو است. گوشی آیفون 12 پرو مکس با اندازه 6.3 در 3.1 در 0.29 اینچ و وان پلاس 9 پرو با اندازه 6.4 در 3 در 0.31 اینچ عرضه شدند.

البته، اختلاف اندازه این دو گوشی بسیار ناچیز است و شاید برای بسیاری از کاربران اصلا قابل تشخیص نباشد. این اندازه ها باعث می شوند بتوان با یک دست گوشی ها را گرفت و مشغول کار با آن ها شد.

آیفون 12 پرو مکس اگرچه کمی نازک تر است ولی از نظر وزنی سنگین تر بوده و وزنی 8 انسی در برابر 7.1 انس وان پلاس دارد.

به طور کلی، آیفون 12 پرو مکس از نظر طراحی امتیازات بیشتری کسب می نماید و طراحی زیبا و منحصربه فرد آن کاملا قابل تشخیص است. ضمن اینکه دوام بیشتری داشته و دارای یک نمایشگر کاملا تخت است.

برنده: آیفون 12 پرو مکس

آیفون 12 پرو مکس در برابر وان پلاس 9 پرو: صفحه نمایش

گوشی اپل از صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR اولد با رزولوشن 2778 در 1284 پیکسل برخوردار است. گوشی وان پلاس همان اندازه 6.7 اینچی را دارد اما از نظر رزولوشن متفاوت است و در رده QHD با 3216 در 1440 پیکسل قرار می گیرد. گوشی وان پلاس یک پنل آمولد با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی دارد که در هنگام نمایش محتوای استاتیک می تواند تا 1 هرتز کاهش پیدا کند.

وقتی نوبت به مشاهده محتوای اعم از ویدئو و عکس و بازی می رسد؛ به هر حال نمایشگر وان پلاس 9 پرو نمایش بهتری دارد و تصاویر از وضوح و شفافیت و عمق بیشتری برخوردار هستند. هر دو گوشی در نمایش محتوای HDR خوب عمل می نمایند و تصاویری درخشان به نمایش می گذارند.

وقتی هر دو گوشی را در کنار هم قرار دهید و بخواهید وضوح نمایشگرهای آن ها را مشاهده کنید؛ با اجرای یک ویدئو از سایت نتفلیکس متوجه خواهید شد که گوشی وان پلاس 9 پرو دقت رنگ بسیار بیشتری نسبت به آیفون 9 پرو مکس دارد. رنگ ها در گوشی وان پلاس طبیعی تر، زنده تر و واقعی تر هستند اما رنگ ها در گوشی آیفون کمی مصنوعی و غیرطبیعی می شوند. در عوض، آیفون رنگ های یکنواخت تری می سازد که باعث نمایش جزئیات بیشتری می گردد (نمایشگر آیفون در سمت چپ تصویر زیر):

صرف نظر از اینکه کدام گوشی ترکیب و عمق رنگ بهتری دارد؛ نمی توان از مزیت عظیم نمایشگر وان پلاس گذشت. نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز که می تواند متغیر باشد و تا 1 هرتز کاهش پیدا کند؛ به همه حرف و حدیث ها درباره مقایشه نمایشگرهای این دو گوشی سرانجام می دهد. آیفون 12 پرو مکس نهایتا از نرخ تازه سازی تصویر 60 هرتز پشتیبانی می نماید. تفاوت میان نمایشگرهای 60 هرتزی و 120 هرتزی بسیار زیاد است. حالا اگر نمایشگر آیفون 90 هرتزی بود؛ شاید می شد با اغماض از این ویژگی گذر کرد.

نمایش روان و تمیز انیمیشن ها و فیلم ها در آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی همواره یک مزیت عظیم برای اپل بوده است اما حالا دیگر مزیت نیست. شاید هنوز احساس کنید در آیفون 12 پرو مکس شاهد تصاویر نرم تر و تمیزتری هستید ولی وقتی صحبت از اجرای سیستم عامل و نرم افزارها می گردد؛ نمایشگر 120 هرتزی وان پلاس عملکرد درخشان تری دارد.

در تست های محک زنی رنگ نمایشگرها، آیفون 12 پرو مکس 84.8 درصد طیف های رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد اما وان پلاس با نتیجه 147.4 درصد بسیار درخشان است و انگار کاملا اشباع شده است. البته، اگر تنظیمات صفحه نمایش وان پلاس را روی طبیعی یا معمولی قرار دهید؛ نتایج به 84.9 درصد کاهش پیدا می نماید.

در روشنایی باز هم پیروزی با وان پلاسن 9 پرو است. نمایشگر این گوشی 772 نیت روشنایی دارد و در مقابل گوشی آیفون 12 پرو مکس فقط 654 نیت روشنایی می دهد. البته، در روشنایی تفاوت زیادی میان دو گوشی نیست و هر دو در نور آفتاب به اندازه کافی روشن هستند.

برنده: وان پلاس 9 پرو

آیفون 12 پرو مکس در برابر وان پلاس 9 پرو: کارایی

وان پلاس 9 پرو بیش از هر گوشی دیگری از نظر کارایی به آیفون 12 پرو مکس نزدیک است اما هنوز تراشه A14 Bionic به راحتی بر کوالکام اسنپدراگون 888 پیروز می گردد. حتی اگر تراشه 888 با دو برابر رم نسبت به آیفون به کار گرفته شده باشد.

این روزها هیچ برنامه، بازی یا کاری نیست که باعث کاهش سرعت اسمارت فون ها یا باعث هنگ شدن آن ها گردد. روی این گوشی ها ده ها برنامه، برگه مرورگر وب گوگل کروم، فیلم و عکس را با هم باز می کنیم ولی هنوز گوشی ها به خوبی کار می نمایند. هر دو گوشی بسیار قدرتمند هستند و به این زودی ها سر خم نمی نمایند.

در تست های محک زنی Geekbench 5، گوشی iPhone 12 Pro Max امتیاز 4111 را به دست آورد که پس از آیفون 12 مینی در رتبه دوم است. وان پلاس 9 پرو که در حال حاضر سریع ترین گوشی اندرویدی بازار است؛ پیروز به کسب امتیاز 3685 شد تا نشان بدهد عملکرد ضعیف تری نسبت به آیفون 12 دارد.

محک زنی های کارت گرافیک نشان می دهد اپل در عمل چه مزایای بیشتری نسبت به وان پلاس دارد. در تست Wild Life Unlimited 3DMark وان پلاس 9 پرو بد ظاهر نشد و توانست 35 فریم در هر بخش را مدیریت کند ولی گوشی آیفون 12 پرو مکس با مدیریت 54 فریم در هر بخش توانست نزدیک به 50 درصد کارایی بهتری داشته باشد.

در تست ویرایش فیلم Adobe Premiere Rush هم آیفون 12 پرو مکس در 28.5 ثانیه پیروز شد یک فیلم 4K را به 1080p تبدیل و رندر کند. وان پلاس 9 پرو همین کار را در 1 دقیقه و 3 ثانیه انجام داد.

برای بسیاری از کاربران، این تفاوت کارایی قابل لمس نخواهد بود ولی تست ها نشان می دهند آیفون 12 پرو مکس گوشی قدرتمندتری است.

برنده: آیفون 12 پرو مکس

آیفون 12 پرو مکس در برابر وان پلاس 9 پرو: عمر باتری و شارژر

اپل همراه آیفون 12 پرو مکس آداپتور شارژ باتری نداده است تا این شانس را داشته باشید که خودتان یک شارژر سریع تر برای آیفون بخرید. از آن سو، وان پلاس 9 پرو با یک شارژر سریع 65 واتی عرضه شده است تا سریع ترین شارژر گوشی تلفن همراه را در یک جعبه ببینیم.

این شارژر می تواند در مدت 30 دقیقه باتری کاملا خالی گوشی وان پلاس را به طور کامل شارژ کند. اما شارژر 20 واتی اپل برای آیفون 12 پرو مکس در همین زمان می تواند 47 درصد باتری گوشی آیفون را شارژ کند.

تست های باتری شامل گشت وگذار مداوم در وب با روشنایی 150 نیت نمایشگر، آیفون 12 پرو مکس 10 ساعت و 53 دقیقه دوام می آورد و وان پلاس 9 پرو 11 دقیقه و 44 ثانیه. جالب تر اینکه این نتیجه گوشی وان پلاس با تنظیمات صفحه نمایش 120 هرتزی به دست آمده است. وقتی گوشی را روی 60 هرتز قرار دادیم؛ عمر باتری به 10 ساعت و 29 دقیقه کاهش یافت تا نشان بدهد بهتر است از نرخ تازه سازی تصویر بالا صرف نظر نکنیم.

روی گوشی آیفون اگر قابلیت 5G را غیرفعال کنید؛ یک ساعت به زمان عمر باتری افزوده می گردد که باعث می گردد مدت زمان باتری مشابه وان پلاس 9 پرو بدهد.

هر دو گوشی از شارژر بی سیم و فناوری Qi پشتیبانی می نمایند اما گوشی OnePlus 9 Pro از یک شارژر بی سیم فوق سریع 50 واتی پشتیبانی می نماید. برای این شارژر احتیاج به Warp Charge 50 از شرکت وان پلاس دارید.

آیفون 12 پرو مکس از شارژ بی سیم جدید MagSafe سود می برد. این شارژر ترکیبی از فناوری Qi و یک آهنربای دایره ای است که در پشت گوشی آیفون قرار می گیرد. شارژر MagSafe با قیمت 39 دلار برای گوشی های اپل در دسترس است. تا کنون هم یک شارژر MagSafe شخص ثالث خوب وارد بازار نشده است و مدل های موجود شما را ناامید می نمایند.

در این بخش هیچ مسابقه ای نیست؛ گوشی وان پلاس 9 پرو از یک شارژر بسیار سریع 65 واتی و یک شارژر سریع 50 واتی برخوردار است. حتی اگر 10 دقیقه گوشی را شارژ کنید؛ 50 درصد باتری شارژ می گردد.

برنده: وان پلاس 9 پرو

آیفون 12 پرو مکس در برابر وان پلاس 9 پرو: دوربین ها

نوع دوربین های این دو گوشی کاملا مشابه هم هست. یک دوربین wide-angle، یک دوربین ultra-wide و یک دوربین telephoto و یک دوربین جلویی تشخیص چهره!

اپل در گوشی iPhone 12 Pro Max اسکنر LiDAR و سنسور TrueDepth را هم به این مجموعه اضافه نموده است که باعث ارتقای قابلیت های عمق سنج و واقعیت افزوده می گردد.

در آن سو، وان پلاس 9 پرو از سیستم لیزر فوکوس اتوماتیک و سنسور تک رنگ سود می برد که باعث افزایش کیفیت عکس ها روی لنزهای دیگر می گردد.

از نظر مگاپیکسل، آیفون 12 پرو مکس چندان هیجان انگیز و غیرقابل پیش بینی نیست. هر چهار دوربین 12 مگاپیکسلی هستند ولی دوربین اصلی از زاویه دید بسیار خوب f/1.6 برخوردار است و دوربین اولتراواید به دهانه f/2.4 مجهز شده است. دوربین تله فوتو و دوربین سلفی هم دهانه ای f/2.2 دارد.

اما گوشی OnePlus 9 Pro از سنسور 48 مگاپیکسلی Sony IMX789 برای دوربین اصلی استفاده می نماید و دارای دهانه f/1.8 است. دوربین اولتراواید 50 مگاپیکسلی از نوع Sony IMX766 با دهانه f/2.2 است. دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 3.3x و f/2.4 و دوربین 2 مگاپیکسل مونوکروم را هم روی گوشی وان پلاس 9 پرو داریم.

شرکت وان پلاس برای ساخت این دوربین ها با شرکت معروف دنیای دوربین، هاسل بلاد همکاری نموده است. لزوما دنبال ساخت بهترین سخت افزار برای دوربین ها نبوده است و برعکس روی مگاپیکسل و رنگ و برنامه دوربین تمرکز نموده است.

وقتی در روز با دو دوربین عکس می گیرید؛ به وضوح کیفیت دوربین هر دو گوشی تعیین است و شما را راضی می نماید. عکس های آیفون 12 پرو مکس ملایم تر و طبیعی تر هستند. عکس های وان پلاس به پای سطوح خارق العاده گوشی های پرچم دار سامسونگ نمی رسد ولی باز هم رضایت بخش هستند. در اینجا سلیقه وارد می گردد و بعضی شاید عکس های گوشی آیفون را بپذیرند و بعضی دیگر سراغ عکس های وان پلاس بروند. در عکس های آیفون تعادل رنگ سفید را نمی بینیم و به نظر می رسد در این زمینه گوشی وان پلاس بهتر است.

در عکس های اولتراواید، آیفون به طور کلی تصاویر بهتری ارائه نموده است اما قربانی تغییر شکل لبه ای می شوند که گوشی وان پلاس از آن اجتناب نموده است.

برنده: سلیقه ای است

آیفون 12 پرو مکس در برابر وان پلاس 9 پرو: نرم افزار

در اینجا نمی خواهیم iOS را با اندروید مقایسه کنیم و درباره مزایا و معایب نسبی هریک سخن بگوییم. هر دو سیستم عامل ویژگی هایی دارند که می تواند برای کاربران جذاب یا نقطه ضعف باشد. هر کاربری با دو الی سه هفته کار کردن با یکی از این سیستم عامل ها، کاملا با آن سازگار می گردد و شباهت های بسیار زیادی بین آن ها پیدا می نماید و البته تفاوت ها هم در جای خودشان مطرح هستند.

نکته مهمی که باید درباره اش صحبت گردد؛ بحث پشتیبانی نرم افزاری از دو دستگاه است که به وضوح آیفون 12 پرو مکس با اختلاف قابل توجهی جلوتر است.

اپل 5 الی 6 سال از تلفن های همراه خود پشتیبانی می نماید. گوشی های آیفون 6S و 6S پلاس به همراه آیفون SE اصلی (سال 2016) تازه پشتیبانی از iOS 15 را از دست می دهند. به این ترتیب، پشتیبانی از آن ها توسط اپل 6 و 5.5 سال طول کشیده است. برای آیفون 12 پرو مکس هم می توانیم چنین چیزی در نظر بگیریم.

اما گوشی وان پلاس 9 پرو فقط دو به روزرسانی اصلی اندروید را دریافت خواهد نمود. به این معنی که آخرین به روزرسانی اواخر سال 2022 خواهد بود در حالی که دارندگان آیفون 12 پرو مکس می توانند تا سال 2026 به روزرسانی شوند.

برنده: آیفون 12 پرو مکس

برنده نهایی: آیفون 12 پرو مکس

در این مقایسه، آیفون 12 پرو مکس برنده می گردد ولی این رقابت بسیار نزدیک بود. گوشی اپل چند ویژگی و رجحان غیر قابل انکار دارد.

پشتیبانی نرم افزاری یک موضوع بسیار مهم است. اپل 4 سال بیشتر از وان پلاس از گوشی های خود پشتیبانی نرم افزاری می نماید و این برای افرادی که پول زیادی پرداخت کردند؛ بسیار اهمیت دارد. با توجه به سخت افزار قدرتمند آیفون 12 پرو مکس، قابل انتظار است که در سال 2026 هم هنوز خوب کار کند؛ پس مهم است که به روزرسانی های iOS را تا آن موقع بگیرد.

صفحه نمایش آیفون 12 پرو مکس عظیم ترین نقطه ضعف این گوشی است؛ جایی که نمایشگر وان پلاس به نرخ تازه سازی 120 هرتزی مجهز است. شارژر سریع وان پلاس را هم نباید فراموش کنیم. تصور داشتن یک شارژر 65 واتی بسیار هیجان انگیز است.

در نهایت، اینکه اندروید دلخواه شما است یا iOS و طراحی کدام گوشی شما را جذب می نماید یا عکس های کدام دوربین ها از نظر شما بهتر هستند؛ در انتخاب نهایی تاثیرگذار است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1604

به "آیفون 12 پرو مکس در برابر وان پلاس 9 پرو: جدیدترین پرچم دار اندرویدی ها سرشاخ با بهترین آیفون 12" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 12 پرو مکس در برابر وان پلاس 9 پرو: جدیدترین پرچم دار اندرویدی ها سرشاخ با بهترین آیفون 12"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید