مجلس انگلیس با نطق ملکه گشایش یافت

به گزارش هولی، مجلس انگلیس با نطق ملکه الیزابت دوم که در آن به لوایح پیشنهادی دولت محافظه کار بوریس جانسون از جمله برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اشاره نمود، گشایش یافت.

مجلس انگلیس با نطق ملکه گشایش یافت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

در مراسم گشایش مجلس، ملکه انگلیس طی تشریفاتی با ارابه سلطنتی وارد مجلس شد و در حضور اعضای خانواده سلطنتی، نمایندگان مجلس، نخست وزیر و اعضای کابینه جدید، برنامه های دولت را تشریح کرد.

ملکه الیزابت دوم در سخنان خود که توسط شماری از شبکه تلویزیونی این کشور به طور زنده پخش شد، به لوایح پیشنهادی دولت جانسون از جمله بهبود نظام سلامت و بهداشت، آموزش، مقابله با جرم و جنایت، ارتقا زیرساخت اینترنت و حمل و نقل، اعطای اختیارات بیشتر به اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و تخصیص حداقل دو درصد از درآمد ناخالص کشور در امور دفاعی اشاره نمود.

وی سخنان خود را اینگونه شروع کرد: اولویت دولت من همواره این بوده که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در 31 اکتبر (9آبان) ضمانت کند. دولت من مایل است تا همکاری جدیدی را بر پایه تجارت آزاد و محبت آمیز با اتحادیه اروپا ایجاد کند.

ملکه الیزابت دوم در این رابطه از اجرای قوانین جدید تجاری اطلاع داد که بر اساس آن دولت از تمام ظرفیت ها و فرصت های مالی پس از خروج از اتحادیه اروپا بهره برداری می نماید.

وی همچنین لایحه مهاجرتی خاتمه تردد آزاد نیروی کار اروپایی به انگلیس را عنوان نمود که به گفته او مبنای نظام مهاجرتی عادلانه و مدرن خواهد بود.

ملکه الیزابت دوم در عین حال عنوان نمود وضعیت اتباع اروپایی که پیشتر به انگلیس مهاجرت نموده و زندگی تشکیل داده اند تغییری نخواهد نمود.

وی اضافه نمود: در حالیکه انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می گردد دولت من اطمینان حاصل خواهد نمود که همچنان به ایفای نقش پیشرو در مسائل بین المللی، دفاع از منافع و ترویج ارزش هایش ادامه می دهد.

ملکه الیزابت دوم همچنین با بیان اینکه دولت من در خط مقدم کوشش ها برای حل مسائل پیچیده امنیت بین المللی است به مساله تغییرات آب و هوایی به عنوان یکی از اولویت های این کشور اشاره نمود.

وی در حالی به مساله تغییرات آب و هوایی اشاره نمود که هواداران محیط زیست از دوشنبه هفته گذشته خیابان های اطراف مجلس و دفتر نخست وزیری را گرفته و پلیس برای مهار معترضان تاکنون بیش از یکهزا و 300 نفر را دستگیر نموده است.

فعالان محیط زیست در لندن خواستار شناسایی وضعیت فوق العاده آب هوایی از سوی دولت و کاهش ضایعات کربنی تا سال 2025 هستند. آنها می گویند تا رسیدن به درخواست های خود دست از تظاهرات برنخواهند داشت.

با سخنرانی امروز ملکه انگلیس در مجلس این کشور، مجلس عوام این کشور بطور رسمی شروع به کار کرد.

مقام سلطنت در انگلستان، گرچه بطور رسمی شخص اول کشور به شمار می رود، اما در تمام مراسم رسمی، چه در داخل کشور و یا در هنگام سفرهای رسمی خارجی، نماینده دولتِ منتخب است و متن تمام سخنرانی های رسمی او را کارگزاران دولت تهیه می نمایند.

سخنرانی ملکه الیزابت محور مراسم گشایش مجلس انگلیس بشمار می آید و در این سخنرانی وی متنی را که از قبل برای او آماده شده است، در مقابل نمایندگان مجلس خوانده و برنامه های دولت این کشور را برای امسال اعلام می نماید.

هر سال مقام سلطنت طی مراسمی که مردم محلی و گردشگران خارجی برای تماشای آن صف می کشند، سوار بر کالسکه سلطنتی که گارد سوار را در التزام رکاب دارد، برای گشایش سال قانونگذاری جدید توسط دولت، راستا کاخ باکینگهام به وست مینستر(محل مجلس) را طی می نماید.

پادشاه یا ملکه انگلیس براساس سنت حق ورود به صحن مجلس عوام را که خانه مردم نامیده می گردد، ندارد و محل صندلی سلطنتی در مجلس اعیان است که نمایندگان مجلس عوام برای شنیدن سخنان آنها در لژ کنار صحن آن حضور می یابند.

مقام سلطنت سخنان افتتاحیه خود را همواره با عبارت دولت من... شروع می نماید و سپس لوایح اصلی دولت برای ارائه به مجلس را بر می شمارد.

متن سخنرانی مقام سلطنت در هنگام گشایش مجلس، در دفتر نخست وزیر و بدون مشورت با دربار تهیه شده و پس از تدوین به دربار ابلاغ می گردد.

مجلس انگلستان بالاترین مرجع قانونگذاری در این کشور است و از دو بخش مجلس عوام و مجلس اعیان تشکیل شده که هر یک در صحن های ویژه خود در کاخ وست مینستر تشکیل جلسه می دهند.

دولت در انگلیس نیز برآمده از مجلس عوام است و هر حزبی که بیشترین کرسی های این مجلس، در جریان انتخابات عمومی بدست آورده باشد، مامور تشکیل کابینه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 399

به "مجلس انگلیس با نطق ملکه گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس انگلیس با نطق ملکه گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید