شرایط فارس شکننده است

به گزارش هولی، خبرنگاران/فارس جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا با بیان اینکه شرایط بیماری کرونا در استان شکننده و آمارها رو به افزایش است، عنوان نمود: روزانه حدود صد بستری جدید در بیمارستان های استان گزارش می گردد.

شرایط فارس شکننده است

عبدالرضا قاسم پور اظهار کرد: در حال حاضر درصد مثبت شدن تست های کرونا 22 درصد، بهبودی مبتلایان 97 درصد و ضریب اشغال تخت های بیمارستانی 40 درصد است و تا به امروز بیش از 3هزار نفر از استان فارسی ها جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از استانداری فارس، قاسمپور با اشاره به فرا رسیدن نوروز و انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا در 29 استان و برخی از شهرهای فارس، هشدار داد: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت ننمایند شاهد موج چهارم شیوع بیماری خواهیم بود که به مراتب سخت تر و خطرناک تر از موج های گذشته است.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم مجبور می شویم محدودیت های سخت تری وضع کنیم که در این صورت نیز مردم و اصناف متضرر می شوند.

قاسم پور در مورد شرایط رنگ بندی شهرهای فارس بر اساس اپلیکیشن ماسک نیز گفت: همه شهرستان های استان به جز ارسنجان و زرین دشت در شرایط زرد و آبی هستند.

او بیان نمود: سفر در ایام نوروز به صورت برنامه ریزی شده و هوشمند وجود دارد تا علاوه بر اینکه مردم از تعطیلات بهره مند می شوند از دستاوردهای یکساله مبارزه با کرونا نیز صیانت گردد اما تاکید بر عدم انجام مسافرت است.

قاسم پور ادامه داد: اگر قرار است مسافرتی ضروری انجام گردد باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی باشد تا سلامتی مسافران و سایر هموطنان در خطر نباشد.

او گفت: محدودیت ورود به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج از این شهرها همچنان وجود دارد و مسافرت تنها به شهرهای زرد و آبی امکان پذیر است؛ اما توصیه ما این است که مردم برنامه ریزی برای سفر نداشته باشند، چرا که در شرایط کرونا سفر خطرناک است.

به گفته معاون استاندار فارس سفر با تورها و وسایل حمل و نقل عمومی و خودروی شخصی امکان پذیر، اما اسکان فقط در هتل ها، هتل آپارتمانها، خانه های مسافر مجاز اقامتگاه های بوم گردی و گردشگری امکان پذیر است و برپایی چادر و استفاده از کمپ اقامتی ممنوع است.

قاسم پور همچنین تاکید نمود: پارک ها و بوستان ها در این ایام تعطیل هستند و هیچ یک از اماکن دولتی از جمله مدارس و مهمان سراهای دولتی و خوابگاه های دانشجویی اجازه خدمات دهی به مسافران را ندارند.همچنین ممنوعیت محدودیت شبانه تردد از ساعت 21 تا 3 بامداد در همه شهرها با هر شرایط رنگبندی برقرار است.

او همچنین مطرح نمود: در نوروز با دستور استاندار مسئولین در همه شهرهای استان به خصوص در شهرهای زرد و آبی برای ارائه خدمات به مسافران در آماده باش کامل هستند.

معاون استاندار فارس از تشدید نظارت بر بخش های مختلف حمل و نقل، گردشگری و بخش های مختلف دیگر اطلاع داد و گفت: بازرسی های میدانی از سوی ناظران همچنان ادامه دارد.

قاسم پور با بیان اینکه در دید و بازدیدها مردم باید پروتکل ها را به صورت کامل رعایت نمایند، اظهار کرد: دورهمی، مهمانی خانوادگی، تردد و تجمع مضر است و باعث شیوع کرونا می گردد.

او ابراز امیدواری کرد مردم استان فارس همچون سال گذشته در سیزدهم فروردین ماه فرهنگ بالای خود را به نمایش بگذارند و از برگزاری دورهمی و حضور در طبیعت بپرهیزند.

معاون استاندار فارس یادآور شد: شهروندان و رسانه ها می توانند تخلفات کرونایی را به شماره های 111، 190 و 137 گزارش دهند.

به گفته قاسم پور تدابیر و تمهیداتی برای بازدید مسافرین از اماکن گردشگری آثار باستانی تاریخی پیش بینی شده است.

او گفت: فروش بلیط اینترنتی برای جلوگیری از ازدحام در ساعت های معین و یا فعالیت شبانه روز برخی از امکان و جاذبه های گردشگری، تعطیلی مراسم شروع سال نو در شاهچراغ، حافظیه، سعدیه و... ، ممنوعیت برپایی سفره هفت سین در این مکان ها، تعطیلی اماکنی همچون حافظیه و سعدیه در روز شنبه 30 اسفند ماه تا ساعت 16 ، ممنوعیت حضور در دارالرحمه و قبرستان ها و گلزارهای شهدا برای زیارت قبور در دو روز پایانی سال و روز اول سال جدید از جمله این تدابیر است که صرفا برای تامین سلامت مردم اندیشیده شده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مطرح نمود: ابتدای شیوع بیماری کرونا 8400 واحد صنفی متخلف پلمپ شدند و 316112 هزار خودرو نیز جریمه شده اند.

قاسم پور گفت: فارس با همدلی و همدلی مردم و مسئولان و ایثارگری جامعه پزشکی و پرستاری و با روش های علمی و موضوع متخصصان همگرایی حداکثری مدیریت بهتر بیماری را داشته است اما برای کاهش مسائل کرونا ضرورت دارد سبک زندگی تغییر پیدا کند.

او ابراز امیدواری کرد: با همراهی مردم همت کادر بهداشت و درمان بتوانیم به زودی این ویروس را شکست دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1561

به "شرایط فارس شکننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط فارس شکننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید