نمایش فروش خاک هرمز در گرجستان در یک برنامه بی بی سی ، گردنبندهایی که هرمز را به نابودی می کشانند

به گزارش هولی، بعضی از گردشگران ایرانی باشیشه ای پر شده از خاک هرمز گردنبند درست می نمایند و در دیگر کشورها می فروشند.

نمایش فروش خاک هرمز در گرجستان در یک برنامه بی بی سی ، گردنبندهایی که هرمز را به نابودی می کشانند

خبرنگاران - بعضی از گردشگران که معمولا به صورت هیچهایک یا بک پکری سفر می نمایند در سفرهای خود اقداماتی را برای کسب درآمد انجام می دهند. یکی از محبوب ترین کارها برای کسب درآمد در سفر درست کردن زیورآلات، دستبافته ها مانند با دستنبدهای نخی یا گردنبند و چیزهایی از این قبیل است.

اخیرا در یکی از برنامه های مستند در خصوص باتومی (برنامه ای در شبکه بی بی سی) یکی از شهرهای مقصد گردشگری گرجستان نشان داده شد که بعضی گردشگران ایرانی برای تامین هزینه سفر خود اقدام به ساخت و فروش زیورآلات می نمایند. این گردشگران با خاک سواحل نقره ای جزیره هرمز گردنبند درست نموده اند و این گردنبندها را در کنار دیگر دست سازه ها در بساط خود می فروشند.

این در شرایطی است که بارها در خصوص محدودیت خاک هرمز هشدار داده شده است که این خاک حتی در جزیره هرمز هم نباید جابه جا گردد چرا که این خاک نامحدود و بی خاتمه نیست و اگر هر کدام از گردشگران بخواهند مقداری از خاک نقره ای یا خاک های رنگی دیگر جزیره را از آن خارج نمایند به زودی این خاک منحصر به فرد تمام می گردد. در خصوص خاک ساحل نقره ای هم حتی انتقال آن به دیگر بخش های جزیره سبب می گردد که این قسمت محدود از ساحل، منحصر به فرد بودن خود را از دست بدهد و به همین خاطر طراحی و ساخت فرش با خاک در ساحل هرمز که توسط هنرمندان هرساله انجام می شد با نقدها گسترده ای روبرو شده است.

با شروع فصل سرما که فصل پر سفر مناطق جنوبی ایران است، باید تمهیداتی انجام گردد تا گردشگری بی ضابطه بیش از این به جزیره هرمز که چندسالی است بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته، آسیب نزند. آموزش و آگاهی بخشی به گردشگران و در نهایت ممنوعیت خروج خاک هرمز از این جزیره می تواند از جمله این اقدامات باشد. خاک نقره ای جزیره هرمز در طی سال های طولانی بر اثر فعالیت های آتشفشانی درست شده و از آنجا که دیگر آتش فشان فعالی در آن منطقه قرار ندارد، این خاک نیز فراوری نمی گردد.

در این زمینه اخبار زیر را نیز بخوانید:

  • حراج خاک هرمز و هنگام در اینستاگرام | ساعت خاک هرمز ببندید و پای خود را با خاک هنگام ماساژ دهید
  • دخترها با شلوار پاره، موی قرمز یک سانتی و حلقه روی بینی به این جزیره نیایند | خدا پالت رنگش را اینجا گذاشته است
  • خاک لذیذ هرمز را حتما بخورید | ویدئوی طبخ نان تُموشی از خاک هرمز
  • رئیس سازمان محیط زیست: از جزیره هرمز خاک صادر می نمایند ؛ فروش با تخریب تفاوتی ندارد | عضو شورای شهر هرمز: داماهی؛ افسانه بومی هرمز نیست
منبع: چمدان
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 481

به "نمایش فروش خاک هرمز در گرجستان در یک برنامه بی بی سی ، گردنبندهایی که هرمز را به نابودی می کشانند" امتیاز دهید

1 کاربر به "نمایش فروش خاک هرمز در گرجستان در یک برنامه بی بی سی ، گردنبندهایی که هرمز را به نابودی می کشانند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش فروش خاک هرمز در گرجستان در یک برنامه بی بی سی ، گردنبندهایی که هرمز را به نابودی می کشانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید