نسل دوم اپل واچ اولترا احتمالا با نمایشگر 2.1 اینچی عرضه می گردد

به گزارش هولی، اپل میخواهد نسل دوم ساعت هوشمند اپل واچ اولترا را احتمالا در سال 2024 با نمایشگر بسیار بزرگ 2.1 اینچی با پنلی از جنس micro-LED راهی بازار کند.

نسل دوم اپل واچ اولترا احتمالا با نمایشگر 2.1 اینچی عرضه می گردد

در حال حاضر قدرتمندترین و برترین ساعت هوشمند اپل، اپل واچ اولترا نام دارد، محصولی که اواخر سال 2022 با نمایشگر 1.9 اینچی بزرگ با بیشینه روشنایی 2000 نیت رونمایی شد. این ساعت هوشمند هم اکنون با قیمت بسیار بالایی در بازار در دسترس قرار گرفته است و اینطور که به نظر می رسد، اپل میخواهد جانشین آن را هم راهی بازار کند. گفته می شود نسل دوم اپل واچ اولترا که احتمالا واچ اولترا 2 نام خواهد داشت اواخر سال 2023 یا 2024 راهی بازار خواهد شد و به همین دلیل به تازگی اطلاعاتی هم از نمایشگر آن منتشر شده است.

طبق گفته تحلیل گران، نسل دوم اپل واچ اولترا شاید نخستین ساعت هوشمند دنیا لقب بگیرد که از نمایشگر با پنلی از جنس Micro-LED بهره خواهد برد. در حال حاضر ساعت های هوشمند اپل در برترین مدل خود از نمایشگر LTPO OLED استفاده می نمایند که کیفیت بسیار بالایی هم دارد. اما تفاوت اصلی بین OLED و Micro-OLED به ماهیت دیودهای ساطع نماینده نور بر می شود. پنل های OLED از دیودهای ارگانیک بهره می برند اما Micro-LED از دیودهای غیر ارگانیک استفاده می نماید. به لطف همین تفاوت، Micro-LEDها قادرند تصاویر را با کنتراست بسیار بالاتر و گاموت رنگی وسیع تری به نمایش بگذارند. بعلاوه در مقایسه با OLEDها دوام و ماندگاری بیشتری هم دارند.

استفاده از پنلی از جنس Micro-LED برای نسل بعدی ساعت هوشمند اپل واچ اولترا یک پیشرفت محسوس به حساب خواهد آمد؛ هرچند بعضی ها انتظار دارند چنین ارتقایی را در محصولاتی با نمایشگر بسیار بزرگ تر نظیر آیفون ها و آیپدها شاهد باشند. اما با این حال مصرف انرژی پایین و دوام و ماندگاری بالای پنل نمایشگر دو مورد از اصلی ترین فاکتورها هنگام خرید ساعت هوشمند به حساب می آیند.

نه تنها کیفیت نمایشگر بلکه میزان آن هم در نسل بعدی اپل واچ اولترا احتمالا با افزایش روبرو خواهد شد. اینطور که به نظر می رسد، اپل میخواهد به جای نمایشگر 1.9 اینچ، این بار از پنلی 2.1 اینچی برای اپل واچ اولترا استفاده کند که در این صورت با محصولی با نمایشگر بسیار بزرگ روبرو خواهیم بود. تعیین نیست آیا قالب خود ساعت هم بزرگ تر از 49 میلی متر کنونی خواهد بود یا خیر اما خود نمایشگر با افزایش میزان محسوسی همراه خواهد شد.

ساعت هوشمند اپل واچ سری 7 مدل 45mm Aluminum Case with Sport silicone Band

14,830,000

تومان

ساعت هوشمند اپل مدل SE 2022 Aluminum Case 44mm

12,290,000

تومان

محبوب ترین ساعت های هوشمند اپل در خبرنگاران

مشاهده همه

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2205

به "نسل دوم اپل واچ اولترا احتمالا با نمایشگر 2.1 اینچی عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل دوم اپل واچ اولترا احتمالا با نمایشگر 2.1 اینچی عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید