نخستین شماره نوپا منتشر شد

به گزارش هولی، نخستین شماره مجله ادبیِ نوپا منتشر شد.

نخستین شماره نوپا منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، بخش شعر این مجله با این مطالب همراه است: سقوط آزاد شعر فارسی، اشعار تازه (چاپ نشده ها)، مرثیه ای بر شعر امروز (گشت و گذاری در چندی از دفترهای شعر چاپ شده در دهه 90 شمسی) و کتاب های تازه در حوزه شعر و شاعری.

در بخش داستان فارسی نوپا هم این مطالب درج شده است: آدینه خوش پهلوان از قباد آذرآیین، اکسیژن فرهاد حسن زاده، آوازهایی از طبقه بالا از شقایق پروی، سگ آزاده رستمی، سقف بی دهان نوشته پیرهادی، فریاد گربه از الهام جلدی، خاطره که خود کلانتر جان است نوشته انیس سعادت، پل سفید نوشته عماد شوشتری، صدای ثانیه ها از نسرین عزیزی و مدیر و معشوقه خط مونتاژ از سارا دنیا آرای.

گرداب گوگد از سلمان باهنر در فصل اول رمان آنالیز شده است. در بخش ترجمه نیز خارجی با ترجمه سرورالسادات جواهریان و آن زن دیگر ترجمه امیر نعمتی درج شده اند.

نقد شعر در ادبیات فارسی در زبان نویسندگان و شاعران از گذشته تا کنون نوشته مهدی سالاری نسب، یادداشتی بر داستان بلند آقار رضا وصله کار نوشته سعید ناظمی و نقد فرمی با رویکرد روایت شناسی بر رمان بند محکومین از فریبا عابدین نژاد در نخستین شماره نوپا منتشر شده اند.

پرونده ادبیِ صفدر تقی زاده در این شماره آنالیز شده که با این مطالب همراه است: بزرگ ترین شانس زندگی ام آشنایی با صفدر تقی زاده بود از ناصر تقوایی، با صفدر تقی زاده در جشن بیکران بهترین داستان های دنیا از حسن میرعابدینی، یکی از بی آزارترین و کم توقع ترین دوستان من نوشته امیرحسن چهلتن، تقی زاده و نویسندگان جوان از فرخنده آقایی، یادی از یاران قدیم از صمد طاهری، درس انسانیت و صداقت از سرورالسادات جواهریان صفدر تقی زاده، کاشف ناصر تقوایی نوشته مرضیه وفا مهر و صدای داستان از زهره حاتمی. در این بخش ترجمه صفدر تقی زاده از داستان کوتاه پزشک روستا نوشته کافکا نیز آمده است.

نصرت، سردار پیر شهر شعر از کیهان خانجانی، عکس نوشت از محمد ابراهیمی، بچه ها زیادی می فهمند و این ترسناک است از عادل صادقی و ایمن باجی، گنجینه زنده بشری از فرهاد نظری و نهال حق دوست. مطالب در بخش پایانی، با عنوان به عبارت دیگر هستند.

شماره نخست مجله ادبی نوپا با مدیرمسئولی و سردبیری مجتبی نریمان و دبیر شعری مهدی سالاری نسب با قیمت 25 هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیتم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 847

به "نخستین شماره نوپا منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین شماره نوپا منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید