کتاب عطر فرانسوی به چاپ سوم رسید

به گزارش هولی، محمد حزبائی زاه مترجم خوزستانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اهواز، در خصوص توضیح حال نویسنده سودانی اعلام کرد: امیر تاج السر متولد 1960 سودان، پزشک و نویسنده عرب مقیم دوحه قطر است که خواهرزاده الطیب نویسنده سرشناس سودانی و خالق موسم هجرت به شمالاست و همه او را به عنوان نقطه عطف ادبیات مدرن دنیا عرب می شناسند.

کتاب عطر فرانسوی به چاپ سوم رسید

حزبائی زاده با بیان اینکه آثار این نویسنده به زبان های مختلفی ترجمه شده اند، اضافه نمود: داستانهای این نویسنده به چند زبان فارسی، انگلیسی، لهستانی، فرانسوی، ایتالیایی ترجمه شده است و در سال 2011 رمان صائد الیرقات به لیست کوتاه جایزه بوکر عربی راه یافت و در سال 2018 رمان زهور تاکلها النار به لیست نهایی جایزه جهانی ادبیات داستانی عرب رسید.

وی ادامه داد: به جز رمان عطر فرانسوی از امیر تاج السر رمان شکارچی کرم ابریشم (صائد الیرقات) و (امضا: نویسنده) را ترجمه کردم و رمان عطر فرانسوی در 148 صفحه به وسیله انتشارات هیرمند منتشر شد.

مترجم خوزستانی عنوان نمود: نویسندۀ سودانی با زبانی ساده و روان همراه با طنزی پنهان می نویسد،او از تجربیات طبابت خود در منطقه ها گوناگون در نوشته هایش بهره می گیرد و خواننده را به تفکر وا می دارد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: با خطی خرچنگ قورباغه و با زغال روی پیشانی در نوشته بود ندیده تا بدهم. بدون شک این شعار با آدمی مثل حلیمه، حسابی هم خوانی داشت. ممکن بود تو را به کوبیدن در دعوت کند. شاید هم تو را پس می زد. شعار جذبم کرد. در را کوبیدم. اولین بار بود که در آن خانه را می زدم. دری که اهالی محله و غریب ها سالی نبود چند بار نکوبیده باشند. اما من نه ... همواره ترس از سرنوشت مر از آن خانه فراری داده بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2296

به "کتاب عطر فرانسوی به چاپ سوم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب عطر فرانسوی به چاپ سوم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید