ناوگان دریایی چین میهمان خلیج کام رانه ویتنام شد

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یک ناوگان نیروی دریایی چین در راستای کوشش برای ارتقاء روابط نظامی پکن- هانوی وارد بندرگاه خلیج کام رانه کشور ویتنام شد.

ناوگان دریایی چین میهمان خلیج کام رانه ویتنام شد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

قرار است اعضای نیروی دریایی چین علاوه بر اجرای برنامه های مشترک با پرسنل نیروی دریایی ویتنام، دیداری هم با بعضی از مقامات محلی کام رانه داشته باشند.

خلیج کام رانه، آخرین ایستگاه ناوگان چینی در بازگشت از سفری است که جهت آن از بنادر کشورهای دیگری چون میانمار، مالزی و کامبوج گذشته است.

توقف ناوگان چینی در خلیج کام رانه پس از تنش های زیادی که پکن در ماه های اخیر با کشورهای دخیل در مناقشه دریای چین جنوبی داشته است، اهمیت زیادی دارد و می تواند در کنار سفر اخیر رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین به چین، نشانه ای از تغییر رویکرد کشورهای این حوزه آبی در برخورد با پکن باشد.

زمان حضور ناوگان چینی در خلیج کام رانه با توجه به اینکه به فاصله یک ماه پس از حضور اولین ناوگان آمریکایی در همین محل صورت می گیرد نیز در خور توجه است.

دریای چین جنوبی سالانه حجم تجارتی به ارزش 5 تریلیون دلار را از خود عبور می دهد و دولت پکن به طور سنتی مالکیت بیش از 90 درصد از آن را در اختیار دارد حال آنکه چندی پیش، دادگاه لاهه به تحریک آمریکا و در رسیدگی به شکایت فیلیپین، حق تاریخی پکن بر مالکیت این آبراه راهبردی را به چالش کشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 424

به "ناوگان دریایی چین میهمان خلیج کام رانه ویتنام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگان دریایی چین میهمان خلیج کام رانه ویتنام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید