موزه ها روز دوشنبه 22 بهمن ماه 97 تعطیل هستند!

به گزارش هولی، تعطیلی موزه ها در 22 بهمن

یکی از تفریحاتی که می توان در روزهای تعطیل داشت بازدید از موزه هاست. با این حال، اگر شما هم از علاقه مندان به موزه گردی هستید باید بدانید که فردا دوشنبه 22 بهمن ماه 97 کلیه موزه ها تعطیل هستند. این خبر بر اساس جدیدترین بخشنامه سازمانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتشر شده و بر این اساس، کلیه موزه هایی که زیر نظر این سازمان فعالیت می نمایند در روز پیروزی انقلاب اسلامی تعطیل هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این خبر بیشتر بدانیم.

موزه ها روز دوشنبه 22 بهمن ماه 97 تعطیل هستند!

اگرچه همواره سازمان میراث فرهنگی در روزهای تعطیل تسهیلات ویژه ای را برای بازدید از موزه ها و اماکن گردشگری ارائه می نماید اما برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرکت کلیه آحاد مردم در این راهپیمایی مردمی و باشکوه، تمامی موزه و اماکن تاریخی که تحت پوشش این سازمان قرار دارند در روز 22 بهمن ماه 97 تعطیل هستند. البته لازم به ذکر است که موزه در روز 20 و 21 بهمن ماه فعال هستند و پذیرای بازدیدنمایندگان و علاقه مندان هستند. اما در روز 22 بهمن این موزه ها تعطیل هستند و امکان بازدید از آن ها فراهم نیست.

آقای محمد رضا کارگر، مدیر اداره کل موزه ها در مصاحبه ای که با خبرنگاران داشت در خصوص علت تعطیلی موزه ها در 22 بهمن اعلام کرد که برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم راهپیمایی 22 بهمن و امکان حضور کارکنان و پرسنل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این راهپیمایی باشکوه، تصمیم گرفته شد تا کلیه موزه ها در روز دوشنبه 22 بهمن تعطیل بشوند.

بر طبق بخشنامه اداره کل موزه های کشور، موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی که تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می نمایند در روز دوشنبه 22 بهمن ماه و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعطیل هستند. در بخشنامه اداره کل موزه های کشور آمده است:

به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و امکان شرکت گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، کلیه موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، روز دوشنبه 22 بهمن ماه تعطیل است.

روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران نیز اعلام نموده است که به دلیل تعطیلی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، و به منظور حضور هر چه بیشتر و پرنگ تر آحاد مردم در راهپیمایی این روز، موزه های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران روز دوشنبه 22 بهمن ماه تعطیل است. لازم به ذکر است موزه های مجموعه نیاوران در تاریخ های 20 و 21 بهمن ماه فعال بوده و پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

راهپیمایی 22 بهمن در ایران همه ساله همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در سرتاسر کشور و همین طور پایتخت برگزار می گردد. در این روز، علاوه بر برگزاری راهپیمایی، جشن پیروزی انقلاب نیز برگزار می گردد و برنامه های جانبی متعددی در حاشیه این راهپیمایی اجرا می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 148

به "موزه ها روز دوشنبه 22 بهمن ماه 97 تعطیل هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ها روز دوشنبه 22 بهمن ماه 97 تعطیل هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید