معرفی نماهای برتر ساختمانی در شمال تهران

به گزارش هولی، نماهای برتر ساختمانی در شمال تهران در یک بازه زمانی انتخاب و طراحان و سازندگان آنها مورد تشویق قرار می گیرند.

معرفی نماهای برتر ساختمانی در شمال تهران

شهردار منطقه یک در جلسه کمیته نما که با حضور استادان دانشگاه و اعضای این کمیته برگزار گردید با بیان این مطلب گفت: ضوابط خاص و عام نما باید به عنوان یک الزام مورد توجه و ملاک عمل سازندگان مسکن قرار گیرد. برای ایجاد الگوی بصری برای طراحان نما و سازندگان، آلبوم تصویری از نماهای مورد تأیید تهیه و بر روی پرتال منطقه منتشر خواهد شد تا با این اقدام ضمن شفافیت، فرایند کار برای مجریان طرح های نما کوتاه تر گردد.

سید حمید موسوی تأکید کرد: نماهای شهری باید متناسب با هویت محلی و منطقه ای طراحی و ساخته گردد و سبک ایرانی - اسلامی متناسب با مفهوم خانه های ایرانی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی، پایداری نما را در ارتباط مستقیم با ایمنی شهر دانست و اضافه کرد: وضعیت پایداری نما مهم ترین ویژگی آن است؛ برای پایدارسازی نما باید مباحث ایمنی در آن رعایت و نقشه سازه نماها با آنالیز جزئیات فنی به همراه ریز محاسبات به عنوان پیوست طرح های ارسالی کمیته نما ارسال گردد.

شهردار منطقه یک با تأکید بر اینکه کمیته نما مسئولیت آموزش کارشناسان شهرسازی و حتی شهرداران نواحی در موضوع نما را عهده دار است شرح داد: با توجه به اینکه در سال های گذشته نماهایی با الگوها، طرح ها و تزیینات غیربومی و غیرایرانی و مبتنی بر تقلید از آموزه ها و انگاره های معماری برون مرزی بدون هیچ گونه خلاقیتی در شهر تهران رواج یافته است، کارشناسان کمیته نما وظیفه رصد نماها طبق اصول اعلامی و انطباق نماهای اجرا شده با تأیید شده را برعهده دارد تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 538

به "معرفی نماهای برتر ساختمانی در شمال تهران" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی نماهای برتر ساختمانی در شمال تهران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی نماهای برتر ساختمانی در شمال تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید