معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی ماهنشان در دومین جشنواره طبخ ماهی

به گزارش هولی، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی ماهنشان در دومین جشنواره طبخ ماهی صورت می پذیرد.

معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی ماهنشان در دومین جشنواره طبخ ماهی

نجفعلی عزیزی گفت: جاذبه های گردشگری شهرستان ماهنشان برای بسیاری از مردم ناشناخته است و امیدواریم برگزاری جشنواره بتواند اقدامی تأثیرگذار و گامی بسیار ارزشمند در راستای توسعه این صنعت در منطقه باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ماهنشان اضافه کرد: این جشنواره با هدف معرفی و فرهنگ سازی استفاده از غذاهای سنتی، ایجاد فرصت و ظهور استعدادهای طبخ غذا، معرفی جاذبه های تاریخی شهرستان مانند روستای پلکانی قوزلو، قلعه بهستان، معدن گردشگری و سرب و روی انگوران، ییلاق قارقالان، رودخانه قزل اوزن، دریاچه پری، منطقه حفاظت شده انگوران، قلعه قشلاق، کوههای رنگی و غیره در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری است.

عزیزی اعلام کرد: بسیاری از مردم کشورمان و گردشگران خارجی از وجود چنین جاذبه بی نظیر و طبیعت زیبا اطلاع ندارند. شهرستان ماهنشان در غرب استان زنجان آثار ارزشمند تاریخی و طبیعی فراوانی را در خود جای داده که همیشه در فصول مختلف سال میزبان گردشگران از نقاط مختلف کشور است و باید بیش از پیش معرفی گردد.

او در ادامه اظهار داشت: صنعت گردشگری امروز یکی از معتبرترین صنایع دنیا در تامین منافع مالی است و در مقام مقایسه آن با سایر صنایع این موضوع مشهود است که با کمترین هزینه نسبت به صنایع دیگر بازدهی مالی و ایجاد اشتغال مناسبی را شاهد خواهیم بود.

دومین جشنواره طبخ ماهی قزل آلا در شهر دندی، شهرستان ماهنشان روز پنجشنبه 28 اردیبهشت از ساعت 10 صبح تا 18 برگزار خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2258

به "معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی ماهنشان در دومین جشنواره طبخ ماهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی ماهنشان در دومین جشنواره طبخ ماهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید