مصرف برق6 هزار مگاواتی سیستم های سرمایشی اداره های دولتی باید به نصف کاهش پیدا کند

به گزارش هولی، تهران (پانا) - معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت مصرف برق سیستم های سرمایشی اداره های دولتی حدود 6 هزار مگاوات است که می توان تا 50 درصد کاهش داد.

مصرف برق6 هزار مگاواتی سیستم های سرمایشی اداره های دولتی باید به نصف کاهش پیدا کند

به گزارش پایگاه خبری شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق(توانیر) همایون حائری در مانور مدیریت مصرف برق مطرح نمود: سیستم های سرمایشی، مصرف برق غیر منطقی حدود 27 هزارمگاواتی دارند که باید برای کاهش آن به خصوص در دستگاه های اجرایی تلاش کرد.

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و محدودیت نیروگاه های آبی، حداکثر توان قابل تامین شبکه در پیک تابستان را 56 هزار و 600 مگاوات مطرح نمود.

معاون وزیر نیرو گرمای زودرس و قرار داشتن واحدهای حرارتی در برنامه تعمیرات سالانه نیروگاه ها را از دلایلی مطرح نمود که افزایش استفاده از ذخایر آبی برای تولید برق را به دنبال دارد.

معاون وزیر نیرو توان قابل تامین امسال را در مقایسه با پیک 58 هزار و 254 مگاواتی تابستان 99 نیز ناکافی دانست و با توجه به رشد صنایع و پیوستن یک میلیون مشترک جدید، از جمله قابلیت های صنعت برق برای متوازن سازی توان تولید و مصرف در تابستان 1400 را مدیریت بار و مصرف انرژی مطرح نمود.

حائری با اشاره به آغاز مدیریت و کنترل مصرف برق سیستم های سرمایشی در وزارت نیرو و شرکت های زیر مجموعه، سهم مصارف سرمایشی از پیک شبکه را بسیار غیر منطقی و حدود 27 هزارمگاوات ذکر کرد که 5 تا 6 هزارمگاوات آن به دستگاه ها و ادارات دولتی اختصاص دارد و تا 50 درصد آن قابل مدیریت است.

وی با بیان اینکه روش های مدیریت سیستم های سرمایشی به شرکت ها و سازمان های تحت پوشش بخش برق اعلام شده از عزم وزارت نیرو برای گسترش این اقدام به سایر سازمان ها و اداره های دولتی خبر داد.

معاون وزیر نیرو گفت: بر اساس این برنامه صنعت برق کاهش 50 درصدی مصرف برق سیستمهای سرمایشی در ساعت اداری و محدود شدن مصرف تا سقف 10 درصد بعد از ساعت اداری را از طریق شرکت توانیر و با مسوولیت مدیران عامل شرکتهای توزیع، با قطعیت بالا، پایش و کنترل می کند.

تعامل با مسوولان استانی، تداوم طرح تعدیل روشنایی معابر با قابلیت 500 مگاوات پیک سایی، شناسایی مراکز تولید رمز ارز و بهره گیری از دیزل ژنراتورهای موجود در مناطق از دیگر نکات مورد تاکید معاون وزیر نیرو در این مانور بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1638

به "مصرف برق6 هزار مگاواتی سیستم های سرمایشی اداره های دولتی باید به نصف کاهش پیدا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف برق6 هزار مگاواتی سیستم های سرمایشی اداره های دولتی باید به نصف کاهش پیدا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید