لباس ورزشکاران المپیک، سلیقه چه کسی بود؟!

به گزارش هولی، با توجه به حواشی ایجاد شده پیرامون لباس تیم اعزامی ایران به المپیک 2020 توکیو، تصمیم گرفتیم این موضوع را به صورت شفاف با صحبت های صورت گرفته با مدیر عامل شرکت فراوری کننده پوشاک مردان برای المپیک، آنالیز کنیم.

لباس ورزشکاران المپیک، سلیقه چه کسی بود؟!

به گزارش خبرگزاری ایسنا، طبق گفت و گو انجام شده با مدیرعامل شرکت زاگرس پوش، موارد مختلفی در رابطه با موضوع طراحی لباس ها و شیوه مدیریت کمیته المپیک مطرح شد که پیش از این کمتر بیان شده بود. از این رو اقدم به انتشار خبر شفاف در رابطه با این موضوع نمودیم.

رنگ و طرح لباس ها بر اساس سلیقه وزیر ورزش!

اصلی ترین حواشی پیش آمده، در رابطه با طرح و رنگ لباس ها بود که بر اساس صحبت انجام شده، معین شد که این طرح و رنگ، از سوی کمیته ملی المپیک به صورت پیشنهادی و سفارشی (دستوری) معین شده بود که به نظر می رسد، نظر وزیر ورزش بوده است؛ ما تنها به شخصی دوزی لباس ها بر اساس میزان و سایز مختلف ورزشکاران پرداختیم، وگرنه در جلسه ای که با کمیته المپیک داشتیم، رنگ و طرح از سوی این کمیته به ما پیشنهاد شد

شایعه غیر واقعی هزینه میلیادری لباس ها

بر اساس تفاهم نامه، هیچ هزینه ریالی بابت طراحی لباس ها از کمیته المپیک به وسیله شرکت زاگرس پوش، دریافت نشده است و تنها این شرکت از جهت مسئولیت اجتماعی خود و برای حفظ آبروی کشور، این مسئولیت را پذیرفته است؛ طبق تفاهم نامه میان کمیته المپیک و شرکت زاگرس پوش، مقرر شد که ما 200 دست کت و شلوار مردانه و 400 ثوب پیراهن با طرح و رنگ پیشنهادی از طرف کمیته، برای مردان حاضر در المپیک در کمتر از 40 روز، شخصی دوزی کنیم و بابت این اقدام، هیچ هزینه ای دریافت نکردیم و نخواهیم کرد زیرا که آبروی کشور در این بازه کم، بسیار برای ما حائز اهمیت بود.

میزان گیری ورزشکاران در فرودگاه

بعلاوه به نظر می رسد، با اینکه المپیک توکیو یک سال به تعویق افتاده بود، اما بازهم سوء مدیریت در زمان، منجر به اجرای فورس در زمان کوتاه شده است؛ با اینکه از ماه ها قبل صحبت های اولیه مطرح شده بود، اما 45 روز قبل از آغاز مسابقات به ما تأیید نهایی را دادند و تنها یک ماه فرصت داشتیم تا ورزشکاران را سایزگیری کنیم با اینکه هر ورزشکار در یک نقطه از ایران بود و این کار ما رو خیلی سخت کرد. حتی مجبور شدیم تیم ملی والیبال رو در همون فرودگاه برگشت از مسابقاتشون، سایز بگیریم تا فرصت الگو زدن داشته باشیم. با همه این شرایط، ما کار رو به موقع رسوندیم و به 100% تعهداتمون پایبند بودیم که علت آن، استفاده از تجهیزات به روز و مدرن در کارخانه شخصی سازی که در اختیار داریم بود و سرعت فراوری را برتری بخشید.

مظلومیت فراوری کننده داخلی؛ تعهدات طرف مقابل اجرایی نشد!

با اینکه ما به 100% تعهدات خود عمل کردیم و رضایت کامل طرف مقابل وجود داشت، اما متأسفانه تعهداتی که در تفاهم نامه بود، به وسیله کمیته المپیک به صورت کامل اجرا نشد. مراسم رونمایی و اعلام برند زاگرس پوش به اسم البسه رسمی مردان المپیک در کنفرانس خبری، اجرایی نشد و این مسئله باعث شد که کت و شلوارها به خوبی دیده نشوند و عکس های با کیفیت از آنها بیرون نیاید که خود یک علت بر ایجاد حواشی بود. . این مورد هم نشان می دهد که با وجود اینکه سال جاری با نام حمایت از فراوری داخلی، نام گذاری شده است، اما نه تنها هزینه ای بابت این خدمات به شرکت داخلی، داده نشده است، بلکه حتی حمایت های معنوی مانند مراسم رونمایی و اعلام برند فراوری کننده، هم صورت نگرفته است تا بار دیگر شاهد عدم حمایت از فراوری کننده های داخلی باشیم.

این موارد همه در شرایطی بود که حتی اجازه طراحی تخصصی و بر اساس اصول، به شرکت فراوری کننده داده نشده بود تا شاید با طرح های خلاقانه و مجذوب کننده تری از کت و شلوار روبرو می شدیم که با توجه به رزومه درخشان برند زاگرس پوش، قطعا اگر کمیته المپیک دست و پای طراحی را باز می گذاشت، طرح های حرفه ای تری را مشاهده می کردیم.

امید می فرایند که با بهبود فرایندهای مدیرتی و اعتماد بیشتر به تخصص، به جای بها دادن به سلیقه غیر متخصص، این مسائل در سال های آینده کمتر دیده گردد و حمایت های همه جانبه و بیشتری از شرکت های قدرمتند فراوری کننده داخلی صورت بگیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1767

به "لباس ورزشکاران المپیک، سلیقه چه کسی بود؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس ورزشکاران المپیک، سلیقه چه کسی بود؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید