لاوروف دست پر بازگشت

به گزارش هولی، ایرنا نوشت: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شنبه شب گفت که سفر اخیر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور به چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس بسیار مثمر ثمر بوده است.

لاوروف دست پر بازگشت

به گزارش روسیا الیوم، زاخارووا شنبه شب در نشست خبری خود اضافه نمود: گفت وگوها به صورت تنها توافق نامه نبوده، بلکه عمیق و همه روابط دوجانبه و روینمودهای روسیه و اقدامات عملی ما را در تمام مسائل بین المللی و مسائل منطقه ای را دربرگرفته است.

وی افزود: لاوروف گفت وگوهایی با ابعاد مختلف را انجام داد که شامل طرح های بزرگی برای آینده و راه های اجرای آنها بود.

زاخارووا توضیح داد: طرف ها موضوعات متعددی و در راس آنها اوضاع سوریه و تحرک مالی و همکاری در زمینه مبارزه با ویروس کرونا را آنالیز کردند.

لاوروف در سفر اخیر خود که روزهای 9 تا 11 ماه جاری میلادی انجام داد به کشورهای امارات، عربستان و قطر سفر کرد.

وی درآخرین ایستگاه از سفر خلیج فارس خود در کنفرانس مطبوعاتی در دوحه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امورخارجه قطر و مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای شرکت کرد.

وزرای امورخارجه روسیه، قطر و ترکیه در انتها نشست خود جهت گفت وگو پیرامون بحران سوریه و امکان همکاری در زمینه یاری به حل و فصل سیاسی و پایدار این بحران، بیانیه مشترکی در خصوص سوریه صادر کردند.

لاوروف پیش از آن به عربستان سفر نموده بود و با فیصل بن فرحان؛ وزیر خارجه و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ملاقات و گفت وگو کرد.

وزیر امورخارجه روسیه در نخستین سفر خود، به امارات رفته بود و با عبدالله بن زاید همتای اماراتی اش ملاقات و گفت گو کرد.

موضوع مشترک دیگر مسکو و ابوظبی امنیت در منطقه خلیج فارس بود. امارات متحده عربی، برخلاف شریک اصلی خود، عربستان سعودی با ایران ارتباط دارد. بنابراین، مسکو امیدوار بود، ابوظبی از ابتکار امنیت خلیج فارس که در سال 2019 مطرح شده است و شامل گفت و گو میان تهران و کشورهای عربی است، حمایت کند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1609

به "لاوروف دست پر بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف دست پر بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید