قول سازمان برنامه برای پرداخت بودجه مترو هشتگرد

به گزارش هولی، امروز مراسم افتتاح و کلنگ زنی هشت پروژه به ارزش 455 میلیارد تومان در شهر جدید هشتگرد برگزار گردید که مدیرعامل عمران هشتگرد اظهار امیدواری کرددر روزهای آینده بودجه مترو از طرف سازمان برنامه پرداخت گردد.

قول سازمان برنامه برای پرداخت بودجه مترو هشتگرد

به گزارش خبرنگاران، حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه هایی به ارزش 455 میلیارد تومان در شهر جدید هشتگرد اظهار کرد: امروز مجموعه ای از پروژه های آموزشی، مذهبی، ورزشی و مسکونی در قالب مسکن مهر را افتتاح می کنیم که نشان می دهد شهر جدید هشتگرد با همت مدیریت جدید در حال برخورداری از سرانه های خدماتی است.

وی اضافه نمود: امروز 51 میلیارد تومان پروژه در شهر جدید هشتگرد افتتاح می گردد که تماما متکی به منابع داخلی شرکت عمران است و همچنین شروع عملیات احداث پروژه هایی به ارزش 400 میلیارد تومان امروز انجام می گردد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اظهار امیدواری از اینکه متروی گلشهر – هشتگرد در امسال به بهره برداری برسد، گفت: هشتگرد در بین 17 شهر جدید منحصر به فرد است. در دهه اول که شاهد احداث این شهر بودیم با توجه به اینکه مسائل دسترسی کرج به تهران کمتر از امروز بود هشتگرد بالاترین اقبال را در بین شهرهای جدید داشت که امروز با توجه به ترافیک این محور شاهد کاهش جذابیت آن هستیم. اما قطعا با افتتاح مترو و احداث سرانه های خدماتی، فرهنگی، درمانی و ورزشی مجددا هشتگرد رونق خواهد گرفت.

وی گفت: مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید طی چهار پنج سال گذشته در دولت تدبیر و امید همه توان خود را بر روی خدمات پایه گذاشت که در این زمینه دچار کمبود بودیم.

طاهرخانی با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت ها استفاده می کنیم توضیح داد: امروز دو مرکز محله را با سرمایه گذاری بخش خصوصی شروع می کنیم. حسن این کار این است که فضاهای فرهنگی در کنار فضاهای تجاری ایجاد می گردد همچنین امسال احداث 50 مرکز محله را در شهرهای جدید در دستور کار قرار داده ایم.

برنامه ساخت 50 هزار واحد مسکونی

طاهرخانی با اشاره به برنامه شرکت عمران برای احداث 50 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید گفت: تمام این واحدها را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بدون هیچ گونه دخالت دولت شروع می کنیم که می تواند به تعدیل قیمت مسکن در کلانشهرها یاری کند.

قول سازمان برنامه برای بودجه متروی هشتگرد

همچنین سید مهدی راهنمایی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اظهار کرد: بودجه تکمیل متروی گلشهر – هشتگرد که سازمان برنامه و بودجه قول آن را به ما داده قرار است طی هفته های آینده پرداخت گردد و قول داده ایم به محض دریافت بودجه تابلوی روزشمار را برای افتتاح مترو نصب کنیم.

وی عملیات احداث اتوبان همت – کرج، قطعه اول آزادراه تهران – شمال و احداث کنارگذر جنوبی تهران را از جمله پروژه هایی دانست که به جذابیت شهر هشتگرد منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع تامین آب شرب هشتگرد به طور کامل رفع گردیده و با اختصاص آب از سد طالقان هم اکنون برای 250 تا 300 هزار نفر آب کافی وجود دارد. همچنین پهنه بندی شهر جدید هشتگرد در استانداری تصویب گردیده، 150 هزار هکتار از اراضی اتوبان نیز برای استقرار صنایع های تک جهت افزایش اشتغال در این شهر اختصاص یافته است.

افتتاح 504 واحد مسکن مهر

راهنمایی با اشاره به افتتاح 504 واحد مسکن مهر با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح 504 واحد مسکن مهر هستیم، گفت: 2000 واحد دیگر نیز آماده افتتاح است که به محض نصب انشعابات تحویل می گردد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: 49 هزار واحد مسکن مهر برای هشتگرد تعریف گردیده که از این تعداد 25 هزار و 600 واحد افتتاح گردیده است. 9000 واحد دیگر هم انشالله تا شهریور ماه سال آینده آماده می گردد. تا پرونده مسکن مهر را در شهر جدید هشتگرد ببندیم.

راهنمایی همچنین اطلاع داد: در آینده نزدیک عملیات احداث 10 هزار واحد مسکونی با رویکرد جدید و مشارکت بخش خصوصی را خواهیم داشت که در واقع این تعداد بخشی از 50 هزار واحد مسکونی است که در برنامه های شرکت عمران شهرهای جدید قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 39

به "قول سازمان برنامه برای پرداخت بودجه مترو هشتگرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول سازمان برنامه برای پرداخت بودجه مترو هشتگرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید