قوانین سختگیرانه تایوان برای محافظت از اسرار تراشه هایش

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در ماه فوریه و در بحبوحه افزایش نگرانی ها درباره ادعاهای مربوط به افزایش خرابکاری مالی چین در تایوان، کابینه این کشور پیشنهاد کرد قوانین سختگیرانه تری در این زمینه اعمال گردد.

قوانین سختگیرانه تایوان برای محافظت از اسرار تراشه هایش

این درحالی است که TSMC که غول صنعت تراشه سازی به شمار میرود و 92 درصد ظرفیت فراوری نیمه رساناهای پیشرفته دنیا را در اختیار دارد نیز در تایوان فعالیت می نماید.

تراشه های فراوری شده در تایوان در همه چیز از جت های جنگنده گرفته تا موبایل های هوشمند استفاده می شوند و دولت این کشور آسیایی از مدت ها قبل نگران کوشش های چین برای کپی فعالیت هایش به وسیله روش های مختلف مانند خرابکاری مالی، استخدام نیروهای انسانی مستعد و موارد دیگر است.

سو تسونگ چانگ نخست وزیر تایوان در جلسه کابینه گفت بود: زنجیره ذخایر سرخ(اشاره به رنگ حزب کمونیست حاکم برچین) با استفاده از روش های مختلف سعی نموده به تایوان نفوذ کند، نیروهای مستعد آن را بگیرد و فناوری اش را سرقت کند.

او در ادامه افزوده بود: سازمان های مجری قانون تایوان باید برای مقابله و تحقیق در این باره، با هم همکاری نمایند.

نخست وزیر تایوان از وزارت دادگستری کشور خواسته تا با همکاری مجلس تضمین کند اصلاحات پیشنهادی در قانون در ماه فوریه در سریع ترین زمان ممکن تصویب گردد.

وزارتخانه های دیگر از جمله اقتصاد و شورای امور سیاست گذاری چین نیز باید مجازات ها برای شرکت های چینی که با ظاهر موسسات تایوانی سعی در استخدام نیروهای مستعد این کشور دارند را نیز افزایش دهند.

کابینه تایوان پیشنهاد نموده تحت قانون امنیت ملی جرائم تازه برای خرابکاری مالی تعریف گردد.

به این ترتیب زمینه برای مجازات 12 سال حبس برای افرادی فراهم می گردد که فناوری های اصلی را به چین یا دشمنان خارجی فاش می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2084

به "قوانین سختگیرانه تایوان برای محافظت از اسرار تراشه هایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین سختگیرانه تایوان برای محافظت از اسرار تراشه هایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید