قطر و انگلیس توافقنامه نظامی امضا کردند

به گزارش هولی، قطر و انگلیس توافقنامه نظامی اولیه با هدف توسعه همکاری ها بین دو کشور در زمینه دفاعی امضا کردند.

قطر و انگلیس توافقنامه نظامی امضا کردند

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

پایگاه اطلاع رسانی الخلیج اونلاین امروز (پنجشنبه) به نقل از وزارت دفاع انگلیس گفت: این توافقنامه روز گذشته بین خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر و بن والاس وزیر دفاع انگلیس در حاشیه مراسم افتتاحیه ساختمان اسکادران مشترک 12 در پایگاه کونینگسبی لینکلن انگلستان امضا شد.

اسکادران، نیروی هوابرد نیروی زمینی و دریایی به واحدی متشکل از 12 تا 24 فروند هواپیمای نظامی گفته می گردد که معمولاً از یک نوع هستند و به سه یا چهار دسته، بسته به نوع هواپیما و نیروی هوایی تقسیم می شوند.

این توافقنامه شامل استفاده از پایگاه انگلیس توسط نیروی هوایی قطر بود که به زودی دوحه 9 هواپیمای از نوع هوک را خریداری می نماید، است.

وزیر دفاع انگلیس در حاشیه این رویداد در سخنانی به شروع مرحله جدید همکاری های دفاعی بین کشورش و قطر اشاره نمود و گفت: روابط نظامی انگلیس و قطر تقویت شده و نشان می دهد که دوره جدید همکاری بر پایه موفقیت گروه های اسکادران مشترک تایفون به آسایش و امنیت دو کشور یاری خواهد نمود.

خاطرنشان می گردد که دوازدهمین اسکادران مشترک در 24 ژوئیه 2018 با هدف توسعه همکاری بین نیروی هوایی انگلیس و قطر تاسیس شد.

دوحه قرار است در سال 2022 همزمان با میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال، برای تامین امنیت این بازی ها 24 جنگنده تایفون از انگلیس دریافت کند.

ژوئن گذشته، قطر و انگلیس پرواز مشترک هواپیماهای تایفون را انجام دادند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1229

به "قطر و انگلیس توافقنامه نظامی امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر و انگلیس توافقنامه نظامی امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید