فورد فیستا از خط فراوری اخراج خواهد شد ، خودرو های برقی فورد در راه اند

به گزارش هولی، فورد فیستا که یکی از سودآورترین و پرفروش ترین مدل های Ford است به همراه مدل های Galaxay و S-Max از خط فراوری فورد کنار گذاشته خواهند شد. Ford بیان کرد قرار است مدل های برقی نو جای این خودروها را در سال های آینده میلادی بگیرند.

فورد فیستا از خط فراوری اخراج خواهد شد ، خودرو های برقی فورد در راه اند

خبرنگاران - محمد فتح اللهی - براساس اخباری که از سوی برند فورد منتشر شد، قرار نیست دیگر نسل تازهی از فورد فیستا را ببینیم. این بدان معنا است که Fiesta برای همواره با دنیا خودرو خداحافظی خواهد نمود.

فورد 46 سال است که به فراوری فیستا ادامه می دهد. این خودرو فوق العاده فورد که اکنون نسل هفتم آن فراوری می گردد، تا به امروز با مدل های هاچ یک و ون فراوری می شد.

فیستا خودرویی بود که برای مدت بسیاری توانست در کلاس Hot Hatch ها با فولکس واگن گلف R رقابت کند و حتی آن را شکست دهد. اما روند موفقیت های فیستا در سالهای بعدی ادامه نیافت و این خودرو اکنون در سرازیری سقوط است. افت فروش و محبوبیت رو به کاهش فورد فیستا باعث شد Ford درباره خروج این خودرو از خط فراوری خود زودتر تصمیم بگیرد.

طبق اخباری که Auto Express منتشر شد، فورد قرار است به فراوری مدل فیستا خاتمه دهد. خبرنگاران این نشریه اعلام نمودند که فورد از اواسط سال آینده میلادی دیگر هیچ نمونه ای از فیستا را روانه بازار نخواهند کرد.

پس از انتشار این خبر و ادعا از سوی Auto Express، فورد این موضوع را تأیید یا تکذیب نکرد. اما سعی کرد با انتشار این بیانیه به روش دیگری جوابگوی مخاطبان خود باشد:

ما برای روند برقی شدن سریع محصولات فراوریی مان به سرعت در کوشش هستیم و بنابراین مجموعه خودروهای خود را مطابق با استراتژی تجاری مان آنالیز می کنیم. ما (فورد) در خصوص حدس ها و تفسیر ها اظهار نظر نمی کنیم. در ماه های آینده اطلاعات بیشتری را درباره این موضوع به اشتراک خواهیم گذاشت.

آیا Ford Puma در خطر حذف از خط فراوری است؟

فورد پوما که براساس فورد فیستا شکل گرفت

هر قدر که موضوع کنارگذاشتن از خط فراوری فورد فیستا در روزهای اخیر جدی شد، می توان اعلام نمود که فراوری مدل پوما همچنان ادامه خواهد یافت.

همانطور که می دانیم، پلت فرم و بن سازه هر دو خودرو یکسان است. اما شواهد نشان می دهد که فورد علاقه دارد مدل Puma همچنان بر روی خط فراوری باقی بماند.

فورد پوما که براساس فورد فیستا شکل گرفت

حتی پیش بینی می گردد که فورد پوما در سال 2024 با یک نسخه کاملاً الکتریکی در بازارهای خودرو اروپا و آمریکا ارائه گردد. علاوه بر این موارد، Stuart Rowley مدیر بخش اروپایی کیفیت خودروهای فورد اعلام نمود که تمامی تمرکز این برند آمریکایی برای فراوری خودرو در سگمنت B خواهد بود.

فورد فیستا که از دهه 70 میلادی در خط فراوری فورد حضور دارد تا به امروز بیش از 16 میلیون دستگاه از مدل های مختلف آن در بازارهای سراسر دنیا به فروش رسیده است.

فورد فیستا نسل هفتم تیم ایران در مسابقات فورد فیستا رالی کاپ ترکیه / رالی اژه

گفتنی است که تیم ایرانی حاضر در مسابقات رالی فورد فیستا کاپ ترکیه نیز با یک مدل از نسل هفتم فیستا در این رقابت ها حضور دارند.

پس از توقف فراوری فورد فیستا در سال آینده میلادی، مدل Focus هم از سال 2025 میلادی با خط فراوری خداحافظی خواهد نمود. این سدان مالی فورد در بسیاری از کشورهای اروپایی یک خودرو خانواده ایده آل است.

روند برقی شدن محصولات خودروسازان مشهور دنیا سرعت بیشتری به خود گرفته است. فورد از مدل های بسیار محبوب خود در بازارهای دنیای آغاز کرد و این روند برای سایر خودروسازان دنیا نیز اتفاق خواهد افتاد. نظر شما در ارتباط با برقی شدن خودروهای محبوب در دنیا چیست؟

جک جی4 فیس لیفت چگونه طراحی شده؟ + زبان طراحی تازه کرمان موتور تعیین شد

سهول QX محصول احتمالی کرمان موتور / آنالیز فنی و قیمت

نیسان GT-R مدل 2023 در بازار خودرو آمریکا قیمت گذاری شد / آنالیز تعیینات فنی

ساخت موتور هیدروژنی در ایپکو / چه موتوری با سوخت هیدروژن مطابقت دارد؟

نشان EQ در آینده از خودروهای مرسدس بنز حذف خواهد شد

منبع: بیت ران
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2175

به "فورد فیستا از خط فراوری اخراج خواهد شد ، خودرو های برقی فورد در راه اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فورد فیستا از خط فراوری اخراج خواهد شد ، خودرو های برقی فورد در راه اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید