فروش گوشی تاشو در سال 2021 بیش از 300٪ رشد داشته است

به گزارش هولی، سامسونگ در سال 2019 از اولین گوشی تاشو خود رونمایی کرد و از آن موقع روزبه روز این گوشی ها مورد توجه بیشتری قرار می گیرند. حالا طبق یک گزارش نو، به نظر می رسد فروش گوشی های تاشو در سال 2021 به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

فروش گوشی تاشو در سال 2021 بیش از 300٪ رشد داشته است

شرکت Omdia گزارش داده که در سال 2021 حدود 9 میلیون گوشی تاشو راهی بازار شده که 309 درصد بیشتر از سال 2020 محسوب می شود. بر اساس این آمار، 8 میلیون گوشی تاشو در نیمه دوم 2021 به فروش رسیده که این موضوع به معرفی گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 در این محدوده زمانی برمی شود. در بین گوشی های تاشو، گلکسی زد فلیپ 3 با فروش 4.6 میلیونی توانسته رتبه اول را از آن خود کند و گلکسی زد فولد 3 هم در رتبه دوم قرار گرفته است که 2.5 میلیون واحد از آن طی این مدت به فروش رسیده است.

در کمال تعجب، هواوی که به علت تحریم های آمریکا با مسائل زیادی روبرو شده، توانسته در رتبه سوم قرار بگیرد زیرا حدود 900 هزار گوشی میت ایکس 2 طی سال 2021 به دست کاربران رسیده است. بعلاوه در این گزارش آمده که فروش اولین گوشی تاشوی شیائومی یعنی میکس فولد پایین تر از حد انتظارات بوده است. باید خاطرنشان کنیم این گوشی مانند میت ایکس 2 فقط راهی بازار چین شده است.

در سال 2021 شرکت هایی مانند آنر و اوپو هم وارد بازار گوشی های تاشو شدند ولی فقط کاربران ساکن چین می توانند این گوشی ها را خریداری نمایند. شرکت Omdia در گزارش خود نوشته احتمالا در سال 2022 هم گوشی های تاشوی چینی محدود به بازار همین کشور خواهند بود. اگر این پیش بینی به واقعیت تبدیل شود، متاسفانه در امسال میلادی هم کاربران در زمینه گوشی های تاشو به گزینه های چندانی دسترسی نخواهند داشت.

از سوی دیگر باید خاطرنشان کنیم که کارشناسان از افزایش قابل توجه استقبال از گوشی های تاشو طی چند سال آینده خبر می دهند. به عنوان مثال شرکت کانالیس مدتی قبل بیان کرد که در سال 2024 حدود 30 میلیون گوشی تاشو به دست کاربران می رسد. بعلاوه احتمالا تا این سال میانگین قیمت این نوع گوشی ها به حدود هزار دلار می رسد. در حال حاضر اکثریت این بازار در اختیار سامسونگ قرار گرفته است و اگر شرکت های چینی می خواهند در این زمینه به رقیب قدرتمند سامسونگ تبدیل شوند، باید گوشی های تاشو خود را با قیمت مناسبی راهی کشورهای مختلف نمایند.

اگر در سال 2022 شرکت هایی مانند اوپو، ویوو، شیائومی و آنر بتوانند گوشی های تاشو خود را راهی بازارهای جهانی نمایند، سامسونگ با رقبای قدرتمندی روبرو می شود و در نتیجه این رقابت، کیفیت این نوع گوشی ها افزایش پیدا می نماید و قیمت آن ها پایین می آید. در حال حاضر گوشی های تاشو قیمت بسیار بالایی دارند و برای فراگیری آن ها، قیمت آن ها باید به طور قابل توجهی کاهش پیدا کند. اگرچه عملی کردن فناوری های نوآورانه بسیار هزینه بر است، اما خوشبختانه به مرور زمان قیمت انواع و اقسام قطعات و فناوری ها کاهش پیدا می نماید. یک گوشی 500 دلاری مربوط به 2021، در مقایسه با گوشی هم قیمت سال 2016 امکانات بسیار مجذوب کننده تری را ارائه می دهد. اگر گوشی های تاشو فرایند مشابهی را در پیش بگیرند، خیلی زود فراگیر خواهند شد.

در رابطه با چالش های پیش روی این گوشی ها هم می توانیم به بحث دوام و مسائلی نظیر چین خوردگی نمایشگر اشاره کنیم. اما شرکت هایی مانند آنر و اوپو نشان داده اند که از بین بردن چین خوردگی نمایشگر تا حد زیادی امکان پذیر است و دوام بدنه آن ها هم به مرور زمان بهبود پیدا می نماید. مسائل مربوط به نرم افزار این گوشی ها هم مورد انتقاد گسترده ای قرار می گیرد که گوگل برای حل این مشکل اندروید 12L را توسعه داده است. هنوز نسخه نهایی این سیستم عامل منتشر نشده و باید ببینیم گوگل برای حل چالش های نرم افزاری گوشی های تاشو چه رویکردی را در نظر گرفته است.

در نهایت نباید شایعات مربوط به آیفون تاشو را از قلم بیندازیم. اگر اپل هم وارد این بازار شود، بدون شک گوشی های تاشو مورد توجه شمار بیشتری از کاربران قرار می گیرند. البته بر اساس گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد حدود 3 سال دیگر شاهد رونمایی از اولین آیفون تاشو خواهیم بود زیرا مدیران این شرکت می خواهند بعد از حل شدن تمام مسائل بزرگ این نوع گوشی ها، وارد این بازار شوند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2075

به "فروش گوشی تاشو در سال 2021 بیش از 300٪ رشد داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش گوشی تاشو در سال 2021 بیش از 300٪ رشد داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید