عمران خان: بدخواهان روابط ایران و عربستان درصدد تشدید اختلافات هستند

به گزارش هولی، نخست وزیر پاکستان با اشاره به تداوم کوشش های کشورش برای تنش زدایی در منطقه هشدار داد: بدخواهان روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان خواهان تشدید اختلافات و بروز درگیری هستند.

عمران خان: بدخواهان روابط ایران و عربستان درصدد تشدید اختلافات هستند

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عمران خان عصر پنجشنبه در سخنرانی در صحن علنی مجلس ملی پاکستان، به تببین دستاورد های دولت این کشور در حوزه سیاست خارجی طی ماه های اخیر پرداخت.

وی با یادآوری روابط نزدیک و همسایگی با جمهوری اسلامی ایران و تعاملات پاکستان با عربستان، در خصوص نقش آفرینی در جهت تنش زدایی ابراز افتخار کرد و اضافه کرد: ما مفتخر به انجام کوشش ها برای کاهش تنش در منطقه هستیم.

نخست وزیر پاکستان گفت: کوشش هایی در سابق صورت گرفت و این فرآیند همچنان ادامه دارد، هرچند بعضی مسائل همچنان سرجای خود باقی است، اما کوشش ها ما ادامه خواهد داشت.

وی تاکید نمود: بدخواهان روابط ایران و عربستان درصدد تشدید این اختلافات هستند، وضعیتی که ما امروز در سوریه، سومالی، لیبی و افغانستان شاهد آن هستیم.

عمران خان بدون اشاره به طرف خاصی گفت: اخلالگران و بعضی از بازیگران حامی بهبود روابط ایران و عربستان نیستند.

نخست وزیر پاکستان در جریان دومین بازدید رسمی خود از جمهوری اسلامی ایران، 21 مهرماه سال گذشته با هدف افزایش صلح و امنیت در منطقه به تهران سفر کرد.

عمران خان در این سفر با رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات و تبادل نظر کرد.

ناظران سیاسی در پاکستان بر این باورند که عمران خان به عنوان یک رهبر نوظهور مسلمان، باید نقش خود را برای حل و فصل اختلافات بین امت مسلمان ایفا نماید.

پاکستان برای میانجیگری میان ایران و عربستان سعودی ابراز تمایل نموده و این درخواست ناشی از نگرانی های اسلام آباد در خصوص صلح منطقه ای است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1052

به "عمران خان: بدخواهان روابط ایران و عربستان درصدد تشدید اختلافات هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: بدخواهان روابط ایران و عربستان درصدد تشدید اختلافات هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید