عراق، جزئیات رایزنی های شیخ الصباح در بغداد، دعوت از برهم صالح برای سفر به کویت

به گزارش هولی، نخست وزیر عراق امروز یکشنبه پیغام کتبی امیر کویت را در جریان سفر وزیر خارجه این کشور به بغداد دریافت کرد.

عراق، جزئیات رایزنی های شیخ الصباح در بغداد، دعوت از برهم صالح برای سفر به کویت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دولت عراق در بیانیه ای اعلام نمود: احمد ناصر المحمد الاحمد الصباح وزیر خارجه کویت امروز در جریان ملاقات با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در شهر بغداد پیغام کتبی شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کشورش را تسلیم وی کرد.

این بیانیه اضافه نمود: وزیر خارجه کویت تبریک و تهنیت امیر کشورش به الکاظمی به مناسبت تکمیل کابینه وزارتی عراق را به وی منتقل کرد.

براساس این بیانیه، وزیر خارجه کویت همچنین تسلیت امیر کشورش به نخست وزیر عراق به خاطر درگذشت شهروندان عراقی در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا و آرزوی شفا برای مبتلایان به ویروس را منتقل کرد.

وزیر خارجه کویت گفت: رابطه بین عراق و کویت ریشه در تاریخ دارد و امیر کویت به توسعه روابط دوجانبه در سختی و آسایش و لزوم دور نگه داشتن نسل های آینده از مسائل گذشته و حال حاضر اهتمام می ورزد.

در این ملاقات همچنین چالش های امنیت آبی و پرونده تروریسم به عنوان یک چالش مشترک بین کشورهای منطقه و بحران مالی و کاهش قیمت های جهانی نفت مورد آنالیز نهاده شد.

نخست وزیر عراق نیز از امیر کویت تشکر کرد و مواضع ملموس کویت در قبال عراق را یادآور شد و تاکید نمود که تماس مداوم با مسئولان کویتی در جریان است.

وی همچنین بر اهمیت تقویت همکاری امنیتی و مالی بین عراق و کویت در راستای خدمت به منطقه و شکوفایی آن و فعال سازی همکاری مالی از جمله گذر از تبعات مالی شیوع کرونا تاکید نمود.

الکاظمی گفت: دو کشور فرصتی تاریخی برای توسعه روابط دوجانبه و رسیدگی و حل و فصل پرونده مرزها به شیوه ای دارند که نگرانی های گذشته رهایی یافته گردد و اصل حسن همواری رعایت گردد.

وی همچنین روابط عراق و کویت را ریشه در تاریخ و متمرکز بر روابط خانوادگی و قبیله ای و اجتماعی دانست.

الکاظمی همچنین بر اهمیت فعال سازی کمیته مشترک بین عراق و کویت و برچیدن موانع بروکراتیک و اجرایی کردن مصوبات کنفرانس کویت و کمیته های پیگیر این مصوبات تاکید نمود.

نخست وزیر عراق همچنین تاکید نمود که دولتش به همکاری درخصوص پرونده اسیران کویتی در جنگ سال 1991 میلادی و بازگرداندن به جامانده آرشیو کویت در عراق تاکید نمود.

وزیر خارجه کویت در ادامه سفرش به بغداد با محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق نیز ملاقات و گفت وگو کرد.

وی همچنین با برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز در کاخ ریاست جمهوری ملاقات کرد.

دفتر برهم صالح رئیس جمهور عراق در بیانیه ای اعلام نمود: صالح امروز شیخ احمد ناصر المحمد الصباح را در حضور فواد حسین وزیر خارجه عراق به حضور پذیرفت.

صالح تاکید نمود: عراق تمایل فراوان به برقراری روابطی مستحکم با کویت بر پایه اصول برادری و تاریخی پیونده دهنده دو ملت برادر دارد .

وی همچنین به مراحل پیشرفته ای اشاره نمود که عراق و کویت در راستا همکاری و کار مشترک طی نموده اند و گفت که این امر مایه خوشبینی است.

رئیس جمهور عراق بر اهمیت گشایش مالی بین کویت و عراق و اجرایی کردن مصوبات کنفرانس طرف های یاری کننده به عراق که در راستای یاری به بازسازی عراق در کویت برگزار گردید، تاکید نمود.

وی اضافه نمود: بحران های سیاسی و مالی و شیوع کرونا نیازمند هماهنگی و همیاری بیشتر کشورهای منطقه برای گذر از اوضاع به منظور تحکیم مبانی ثبات و سلامت و تحقق شکوفایی برای ملت ها است.

وزیر خارجه کویت نیز در این ملاقات دعوت امیر کویت از صالح را به وی منتقل کرد و صالح نیز وعده داد که در اولین فرصت به این دعوت پاسخ مثبت دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1087

به "عراق، جزئیات رایزنی های شیخ الصباح در بغداد، دعوت از برهم صالح برای سفر به کویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، جزئیات رایزنی های شیخ الصباح در بغداد، دعوت از برهم صالح برای سفر به کویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید