عباسی: 18 تن از محکومان ایرانی از تایلند به کشور منتقل شدند

به گزارش هولی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از انتقال 18 تن از محکومان ایرانی از تایلند به کشور مان اطلاع داد.

عباسی: 18 تن از محکومان ایرانی از تایلند به کشور منتقل شدند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از وزارت دادگستری، محمود عباسی در این باره اظهار کرد: هجده تن از محکومان زندانی ایرانی که سال ها دوران محکومیت خود را در زندان های تایلند می گذرانیدند در دو نوبت به کشور منتقل و تحویل مسئولان ذیربط شدند.

وی اتهام اکثر این افراد را قاچاق مواد مخدر اظهار داشت و تاکید نمود: این محکومان باید ادامه محکومیت خود را در زندان های کشور بگذرانند.

عباسی انتقال این محکومان را در راستای حمایت از خانواده محکومان و مباحث حقوق بشری عنوان نمود که در چارچوب توافقات سیاسی و قضایی حاصل می گردد.

معاون وزیر دادگستری به هموطنانمان هشدار داد به قوانین دیگر کشور ها خصوصا کشور های آسیای شرقی و میانه احترام بگذارند و از ارتکاب جرم خصوصا قاچاق مواد مخدر بپرهیزند که محکومیت های سنگین و زندان هایی مخوف در انتظار آنهاست.

این مقام وزارت دادگستری تاکید نمود: هرچند تشکیل معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در دولت جدید زمینه مساعدی برای گسترش همکاری های حقوق و قضایی دو جانبه و چند جانبه و حقوق بشری بین کشورمان و سایر کشور ها فراهم آورده و تسهیلاتی را برای هموطنانمان فراهم نموده، اما آنچه بیش از هرچیز برای ما اهمیت دارد پیشگیری از وقوع جرم است و این امر وظیفه بعضی دستگاه ها از جمله معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت کشور، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر دستگاه های ذیربط را در پیشگیری از وقوع جرم و مطلع سازی مسافران را سنگین تر می نماید.

وی دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی کشورمان در سال های اخیر را در پرتو همکاری های خوب و منطقی بین وزارت دادگستری، قوه قضاییه، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، سازمان زندان ها اینترپل و واجا و دیگر دستگاه ها عنوان نمود و تاکید نمود: این حجم از مبادله محکومان در سال های اخیر در تاریخ کشورمان بی سابقه است و این امر بیانگر دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهاست.

عباسی اضافه نمود: برای انتقال یک محکوم ده ها دستگاه درگیر موضوع هستند و این امر مبتنی بر همکاری تنگاتنگ مقامات سیاسی امنیتی قضایی انتظامی و اجرایی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 506

به "عباسی: 18 تن از محکومان ایرانی از تایلند به کشور منتقل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباسی: 18 تن از محکومان ایرانی از تایلند به کشور منتقل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید