طراحی داخلی انرژیک منزل

به گزارش هولی، در ادامه مقاله قبلی آشنایی با طراحی انرژیک و یا هنر چیدمان فضایی فنگ شویی که در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران برای شما عزیزان تهیه کرده بودیم با تعاریف این هنر مانند انرژی چی ، انرژی های مثبت و منفی و اینکه چگونه هنر فنگ شویی به ما این امکان را میدهد تا دکوراسیون داخلی خانه و یا محل کارمان را با استفاده از عناصر اصلی و پنج گانه این هنر که عبارت بودند از آب ، آتش ، خاک ، چوب و فلز به صورتی طراحی و اجرا کنیم که انرژی های مثبت بتوانند به راحتی در جریان باشند و تاثیر مثبت و ویژه خود را بر زندگی و روحیات ما داشته باشند. همانطور که گفتیم هرکدام از این عناصر دارای ویژگی های خاصی هستند و تاثیرات متفاوتی را بر دکوراسیون داخلی منزل و یا دکوراسیون اداری میگذارند ، و همچنین اشاره کردیم که هر فرد در طالع بینی چینی از تمام این عناصر برخوردار میباشد ولی با توجه به تاریخ تولد خود یکی از این عناصر رجحان و برجستگی خاص تری نسبت به دیگر عنصر ها در روحیات و خواسته های آن شخص دارا میباشد ، حال با توجه به هنر فنگ شویی میخواهیم طراحی بخش های مختلف یک خانه را آنالیز کنیم و ببینیم که با چه طراحی و ویژگی هایی میتوانیم به یک بازسازی منزل انرژیک برسیم .

طراحی داخلی انرژیک منزل

جهت دریافت خدمات درب ورودی ساختمان ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

ورودی با طراحی انرژیک فنگ شویی

همه ما از اهمیت بالای ورودی ها با خبر هستیم ، ورودی ها اولین برخورد ما با یک فضای داخلی هستند از همین جهت باید در همان ابتدای امر تاثیر گذار باشند و همچنین بتوانند دعوت کنندگی مناسبی برای افراد مختلف به داخلی فضا داشته باشند ، بر اساس طراحی انرژیک ورودی ها باید دارای نور مناسب و کافی باشند ، جذابیت و گستردگی بصری هم از اولویت های طراحی ورودی میباشد که استفاده از طراحی های جذاب جاکفشی و کلازت ها در کنار آینه های عظیم و یا دکوراتیو توصیه میشوند ، البته باید بدانیم که بیشترین میزان انرژی های مثبت از ورودی ها به داخل ساختمان کشیده میشوند به همین دلیل هم است که دارای اهمیت بالایی هستند و باید نورکافی و جاذبه خاصی داشته باشند .

طراحی آشپزخانه انرژیک

یکی دیگر از فضاهایی که در طراحی انرژیک توجه خاصی به آن میگردد طراحی دکوراسیون آشپزخانه میباشد ، در اصل یک آشپزخانه در هنر فنگ شویی اگر به درستی طراحی و اجرا گردد میتواند مانند یک پخش کننده انرژی در کل خانه عمل کند و انرژی های مثبت را به تمام بخش های خانه برساند . در طراحی انرژیک توصیه میگردد که پشت آشپز وقتی در حال کار میباشد به سمت درب ورودی آشپزخانه نباشد و همچین فضاهای پخت مانند اجاق گاز و یا فر نباید به چونه ای قرار بگیرند که دید فرد در حال پخت نسبت به ورودی از بین برود . همچنین استفاده از آینه هم در آشپزخانه توصیه میگردد به این دلیل که علاوه بر گستردگی فضا و افزایش حجم غذا به شکل بصری مشکل جانمایی اجاق گاز را هم حل مینماید . به یاد داشته باشیم که هنر فنگ شویی هر وسیله و یا اقلامی که به درستی کار نمیکنند را نهی میکند و آنها را فراوری کننده انرژی های منفی میداند . از طرفی همانطور که میدانیم آب نماد مادیات و نعمت میباشد و اگر لوله های فاضلاب و کف شور های آشپزخانه در معرض دید باشند و آب از آنها خارج گردد باعث فراوری انرژی های منفی میگردد . در آخر باید به یاد داشته باشیم که هرچه میزان انرژی های مثبت در آشپزخانه بیشتر باشد این انرژی ها در کل فضای خانه بیشتر پخش میشوند .

طراحی ناهارخوری با هنر فنگ شویی

در هنر فنگ شویی توصیه میگردد که نهارخوری از درب ورودی بازسازی منزل دور باشد ولی کاملا نزدیک به آشپزخانه قرار بگیرد همچنین استفاده از آینه هم ، برای افزایش بصری غذا توصیه میگردد در اصل با استفاده از آینه به افزایش انرژی های وفور نعمت در ناهارخوری یاری بسزایی خواهید کرد .

طراحی داخلی انرژیک نشیمن

در طراحی داخلی انرژیک تاکید فراوانی بر دنج و راحت بودن فضای نشیمن میگردد ، همچین طراحی و بازسازی ساختمان فضای نشیمن باید به راحتی بتواند که خواسته ها و سلیقه های افراد متفاوت خانواده را برآورده کند زیرا یک فرد ناراضی از یک محیط در خانه باعث فراوری بسیار زیاد انرژی های منفی میگردد ، استفاده از عکس های خانوادگی و فردی ، کلکسیون های شخصی افراد و حتی کتاب ها و مجلات محبوب هر یک از افراد خانواده در کتابخانه نشیمن به فراوری انرژی های مثبت یاری بسزایی میکند ، یکی دیگر از مواردی که طراحی انرژیک بر آن پافشاری میکند استفاده از مبلمان با تناسبات درست است و باید تناسب مناسبی بین ابعاد محیط و مبلمان داخلی وجود داشته باشد .

طراحی انرژیک اتاق خواب

یکی دیگر از فضاهایی که به مانند آشپزخانه در طراحی انرژیک اهمیت بالایی دارند اتاق های خواب میباشند . برای اینکه اتاق خواب ها بتوانند انرژی های مثبت را به راحتی در خانه به جریان در آورند باید در بخش های ارام تر خانه قرار بگیرند و به دور از ورودی و بخش های عمومی جانمایی شوند و همچنین نور طبیعی کافی در آن ها جریان داشته باشد . همواره در طراحی انرژیک یک فضای نیمه خصوصی مانند یک هشتی برای اتاق خواب ها توصیه میگردد تا محرمیت کافی برای اتاق ها در طراحی دکوراسیون منزل شکل بگیرد . در طراحی انرژیک اولین موردی که باید به آن توجه گردد تخت خواب میباشد و باید با توجه به جانمایی تخت خواب دیگر بخش ها طراحی شوند ، تخت نباید کاملا روبروی ورودی اتاق قرار بگیرد ولی باید به نحوی جانمایی گردد که از روی تخت بتوان بر درب تسلط داشت . همچنین باید توجه داشته باشیم که استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی اتاق خواب میتواند به زیبایی و جریان بیشتر انرژی های مثبت یاری کند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1176

به "طراحی داخلی انرژیک منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی انرژیک منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید