شورای عالی مصالحه افغانستان: برای مردم محل مذاکرات با طالبان مهم نیست

به گزارش هولی، درحالی که دولت افغانستان بر انتقال محل برگزاری مذاکرات با طالبان به داخل کشور تأکید دارد، شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که محل مذاکرات مهم نیست.

شورای عالی مصالحه افغانستان: برای مردم محل مذاکرات با طالبان مهم نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، فریدون خوزون سخنگوی شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که مشخص محل مذاکرات صلح از صلاحیت های تیم های مذاکره کننده افغانستان و طالبان است و برای مردم نتیجه مذاکرات مهم است نه محل آن.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود که افغانستان نیز یکی از گزینه ها برای برگزاری دور بعدی مذاکرات بین تیم های مذاکره کننده افغانستان و طالبان است.

از جمله کشورهایی که برای میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان اعلام آمادگی کرده اند ازبکستان، آلمان، نروژ، ایران، روسیه، چین، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قطر، اندونزی و ژاپن هستند، اما خوزون تأکید کرد که دور بعدی مذاکرات همچنان در قطر برگزار خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پیش از این اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان تأکید کرده بود که دور بعدی مذاکرات باید در داخل این کشور برگزار شود تا از این طریق هزینه ها کاهش یابد و از تأثیرات خارجی بر فرایند صلح نیز جلوگیری شود.

با این حال برخی کارشناسان می گویند که اشرف غنی فکر می کند که با ادامه برگزاری مذاکرات در قطر ابتکار عمل کاملاً در اختیار آمریکا و قطر قرار می گیرد و دولت افغانستان ظرفیت اعمال نفوذ را در آنجا نخواهد داشت.

اما ولی الله شاهین کارشناس مسائل سیاسی در این زمینه می گوید که ادامه مذاکرات صلح در قطر به دلیل وجود فضای بی اعتمادی بین دولت افغانستان و طالبان و جریان داشتن جنگ در بیشتر ولایت ها ممکن نیست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1396

به "شورای عالی مصالحه افغانستان: برای مردم محل مذاکرات با طالبان مهم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای عالی مصالحه افغانستان: برای مردم محل مذاکرات با طالبان مهم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید