سیرهایی که روی دست کشاورزان ماند

به گزارش هولی، خبرنگاران - گروه استانها: محصول سیر که توسط کشاورزان شهرستان سلسله در لرستان کاشت شده است بعد از یک سال کار و کوشش حالا روی دستشان مانده تا مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان سلسله برای فروش و فرآوری این محصول کشاورزان دست به دامن بخش خصوصی و سرمایه گذاران شوند.

سیرهایی که روی دست کشاورزان ماند

سیرهایی که روی دست کشاورزان ماند

یکی از کشاورزان شهرستان سلسله در این رابطه با اشاره به اینکه محصولش روی دستش مانده است و کسی آن را نمی خرد، گفت: ما باید به چه کسی داد بیاوریم تا مشکلمان را حل نماید؟

وی، بیان داشت: با این روند به طور حتم محصول ما تا یک ماه دیگر قابل استفاده هم نخواهد بود.

یکی دیگر از کشاورزان این شهرستان با بیان اینکه 40 روز این محصول را آبیاری نموده ام تا به ثمر برسد، گفت: حالا این محصول روی دست من مانده است.

وی، ادامه داد: بذر محصول را کیلویی 15 هزار تومان خریده ام و حالا کسی آن را کیلویی هزار تومان هم از من نمی خرد.

جهاد کشاورزی محصول ما را نمی خرد

یکی دیگر از کشاورزان شهرستان سلسله با بیان اینکه این محصول کشاورزی یک ساله من است، گفت: خانواده من پنج نفره است و حالا مانده ام با این محصول که روی دستم مانده چه کنم.

کشاورز دیگر این شهرستان با بیان اینکه جهاد کشاورزی سلسله برای پیگیری مشکلاتمان مراجعه نموده ایم، گفت: جهاد کشاورزی به ما اعلام می نماید که ما نباید محصول سیر را کاشت می کردیم و اگر گندم یا کلزا بود ما آن را از شما می خریدیم.

وی خطاب به مسئولان، بیان داشت: مسئولان درد کشاورز را درک نمایند، کشاورز یک سال تمام زحمت می کشد و اینگونه محصولش روی دستش باقی می ماند.

مسئولان دست به دامن بخش خصوصی شدند

این کشاورز، توضیح داد: اگر کشاورز نباشد شما می توانید زندگی کنید؟

سوخته زاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله در این رابطه در یک جمله، گفت: در این زمینه از سرمایه گذارانی که این محصول مهم را به نحوی فرآوری نمایند استقبال می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 74

به "سیرهایی که روی دست کشاورزان ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیرهایی که روی دست کشاورزان ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید