ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری بیش از 12 هزار مصوبه برای برطرف نقص قوانین موجود داشته است

به گزارش هولی، نشست خبری هیات رئیسه اتاق اصفهان و تشکل های مالی عضو شورای گفت وگوی این استان با اصحاب رسانه برگزار گردید. مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق اصفهان با اشاره به اینکه دلیل برگزاری این نشست، تشریح سازوکار شورای گفت وگوی استان است، گفت: شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی به موجب قانون فعالیت خود را با حضور استانداران، روسای اتاق های بازرگانی، تعاون، اصناف و همچنین مشارکت مدیران دستگاه های اجرایی و منتخبان تشکل ها شروع کرد و هدف مهم از تشکیل این شورا بهبود شاخص کسب وکار و برطرف مسائل فعالان مالی است.

ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری بیش از 12 هزار مصوبه برای برطرف نقص قوانین موجود داشته است

گلشیرازی با بیان اینکه در 21 ماه گذشته، 350 مصوبه با هدف احصا مسائل بخش خصوصی به تصویب این شورا رسیده است، ادامه داد: بیشتر مسائل و موضوعات ابتدا در کمیته های تخصصی مورد بحث و آنالیز قرار می گیرند و سپس نتیجه کار در صحن شورا مطرح می گردد.

او با بیان این نکته که در دوره جدید اتاق، شاهد حضور صددرصدی اعضا در جلسات بوده ایم، افزود: دادستان، رئیس کل دادگستری، استاندار، نمایندگان مجلس، شهردار مرکز، روسای اتاق ها، روسای دستگاه های دولتی و فعالین مالی همگی در این جلسات حضور مستمر دارند که در طول تاریخ اتاق این میزان از مشارکت بی نظیر است.

گلشیرازی با اشاره به نتایج نظرسنجی ها در اتاق اصفهان، اظهار کرد: آمار و ارقام نشان می دهد که کمتر از 20 درصد از فعالان مالی که ذی نفعان تشکیل مجامعی نظیر ستاد تسهیل، شورای گفت وگو و کمیته حمایت قضایی هستند، از ظرفیت این سه نهاد باخبرند و به همین دلیل برگزاری چنین نشست هایی می تواند فعالان مالی را با حقوقشان بیشتر آشنا کند.

او تأکید کرد: برای خدمت بهتر در شرایط جنگ مالی ضروری است فعال مالی به خوبی با ظرفیت هایی که قانون گذار برایش در نظر گرفته است آشنایی داشته باشد و ضروری است اصحاب رسانه نیز همراهی نمایند تا ظرفیت های این نهادها به اطلاع فعالان مالی برسد.

گلشیرازی ضمن بیان این نکته که تعداد مصوبه های ستاد تسهیل و رفع موانع فراوری بیش از 12 هزار مصوبه بوده است، توضیح داد: این عدد دو پیغام دارد، اول اینکه چرا دستگاه های اجرایی کار خود را به خوبی انجام نداده و موضوع به ستاد تسهیل یا شورا گفت وگو ارجاع داده می گردد، دیگر اینکه این گونه نهادها تشکیل شده اند تا نقص انبوه قوانین و مقررات را رفع نمایند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، اظهار کرد: شورای گفت وگو به عنوان نهاد مادر ایفای نقش می نماید، مصوبات کمیته حمایت قضایی، عیناً در شورا قرائت می گردد و ستاد تسهیل به صورت مسئله محور موضوعات را آنالیز می نماید تا شاخص کسب وکار ارتقا پیدا کند.

مسعود افزود: مدیران و مسئولان استان اصفهان کوشش بسیار زیادی را انجام می دهند و ضروری است اثربخشی این کوشش ها بر شاخص کسب وکار نیز ارزیابی گردد.

او با اشاره به این نکته که در اتاق نهم، شاخص کسب وکار که دارای شیبی نزولی بود کنترل شده و با شیب آرام در جهت مثبت در حال حرکت است، ابراز امیدواری کرد که بتوان با گفتمان مبتنی بر خرد، نتیجه را بهبود داد.

گلشیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب پذیر بودن استان اصفهان در مقابل پاندمی کرونا، گفت: شورای گفت وگو با تشکیل ستاد مرکزی احیای گردشگری که در ذیل این شورا فعالیت می نماید، یک نهاد فرا دستگاهی را مصوب کرد و مثلث گردشگری سه استان اصفهان، یزد و فارس تشکیل شد تا امورات را به طورجدی پیگیری کند.

رئیس اتاق اصفهان همچنین با اشاره به این نکته که استان اصفهان رتبه اول را در رفع تعهد ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات داشته است، این مسئله را ناشی از خوش حساب بودن فعالان مالی استان دانست.

او در انتها صحبت هایش از کسب رتبه اول توسط شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اطلاع داد و گفت: این شورا با کسب 98.5 درصدی امتیازات بهترین عملکرد را در بین شوراهای گفت وگوی استان ها داشته که نشان دهنده همدلی و تعامل در بین اعضا است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 1438

به "ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری بیش از 12 هزار مصوبه برای برطرف نقص قوانین موجود داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری بیش از 12 هزار مصوبه برای برطرف نقص قوانین موجود داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید