زیرساخت های تجارت و بازرگانی شهرستان دشتی توسعه می یابد

به گزارش هولی، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا مهرجو عصر پنج شنبه در نشست هم اندیشی طرح آمایش سرزمینی شهرستان دشتی گفت: شهرستان دشتی با داشتن 5 هزار کیلومتر مربع وسعت و جمعیتی بالغ بر 80هزار نفر است که حدود 70درصد آن در چهار شهر خورموج، کاکی، شنبه و بادوله و 30درصد آنها نیز در 94روستاسکونت دارند.

زیرساخت های تجارت و بازرگانی شهرستان دشتی توسعه می یابد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ بروشور تعداد کم از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی اضافه نمود: دشتی به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان دارای پتانسیل های فراوان در حوزه های دریا، کشاورزی، معادن و نیروی انسانی است که باید از این ظرفیت ها در راستای پیشرفت شهرستان به نحو مطلوب استفاده کرد.

مهرجو، دارا بودن 30 کیلومتر مرز آبی، فاصله مناسب با مرکز استان و سایر شهرستان ها و مناطق مالی و صنعتی استان، استقرار بخشی از منطقه پارس شمالی، نزدیک بودن به مناطق پارس جنوبی، منطقه ویژه مالی بوشهر و امنیت را از مهمترین ویژگی های این شهرستان بیان نمود.

وی بر ضرورت توجه به این ویژگی ها تاکید نمود و گفت: توجه به هریک از آنها و ایجاد شرایط لازم برای شکوفایی این حوزه ها می تواند نقش موثری در توسعه این شهرستان ایفا نماید.

فرماندار دشتی توضیح داد: شهرستان دشتی با وجود اجرای صدها پروژه کوچک و بزرگ عمرانی از شروع انقلاب تا به امروز، برای رسیدن به توسعه همه جانبه نیازمند اجرای ده ها پروژه دیگر بویژه در حوزه توسعه زیرساخت های راه، آب، برق، گاز، تجارت دریایی و احیای گمرک، صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، آبخیزداری و منابع طبیعی، مخابرات و میلمان شهری، طرح های هادی روستایی، بازسازی کامل مناطق زلزله زده، نوسازی مدارس است.

غلامرضا مهرجو با بیان اینکه با راه اندازی گمرک لاورساحلی، ضمن رونق تجارت و بازرگانی در منطقه، از همجواری این شهرستان در خلیج فارس استفاده کامل می گردد، توضیح داد: قطعا راه اندازی گمرک لارو ساحلی اشتغال پایدار نیز به دنبال دارد و توسعه صادرات محصولات کشاورزی و مواد معدنی می تواند در پی داشته باشد.

وی هدف برنامه آمایش سرزمین، سازماندهی فضای جغرافیایی برای حفظ و بهره برداری خردمندانه از پهنه سرزمین است که بر پایه مزیت های محیط طبیعی و انسان ساخت با رویکردی سیستمی در چارچوب توسعه پایدار انجام می گیرد، بیان نمود.

مهرجو یادآور شد: در این برنامه جنبه های مختلف زندگی و فعالیت های انسانی را مطالعه کند و عدم تعادل های موجود بین عناصر تشکیل دهنده فضای جغرافیایی را بشناسد و امکان تحقق توسعه فضایی همه جانبه و پایداررا فراهم سازد.

وی بیان نمود: این برنامه می تواند دربرگیرنده مجموعه اهداف، راهبردها، سیاست ها وبرنامه های اجرایی که توسط بخش دولتی، خصوصی و تعاونی در ابعاد مختلف طبیعی، انسانی، مالی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی مطابق با جهت گیری ها کلان ملی انجام می گیرد، باشد.

فرماندار شهرستان دشتی اضافه نمود: انتظار است که برنامه آمایش استان بتواند به سه سؤال اساسی یعنی اینکه در حال حاضر شهرستان چه موقعیتی دارد ، شهرستان به کجا می خواهد برود و شهرستان چگونه به اهداف معین شده دست می یابد، پاسخ دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 759

به "زیرساخت های تجارت و بازرگانی شهرستان دشتی توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های تجارت و بازرگانی شهرستان دشتی توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید