راه اندازی اطلس سرمایه گذاری استان اردبیل، ضریب خودکفایی اقتصادی اردبیل زیر 50 درصد است

به گزارش هولی، خبرنگاران/اردبیل مدیرکل امور مالی و دارایی استان اردبیل از راه اندازی اطلس سرمایه گذاری استان اردبیل تا ابتدای سال آینده خبرداد و گفت: با راه اندازی این سامانه افراد می توانند تمامی اطلاعات لازم را در مورد سرمایه گذاری، الزامات و محدودیت های دستگاه ها را در هر منطقه به وسیله این اپلیکیشن قبل از اقدام به مراحل اداری ارزیابی نمایند.

راه اندازی اطلس سرمایه گذاری استان اردبیل، ضریب خودکفایی اقتصادی اردبیل زیر 50 درصد است

یعثوب نژاد محمد عصر 18 بهمن در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به ضریب خودکفایی مالی استان اظهار کرد: ضریب خودکفایی مالی استان اردبیل زیر 50 درصد است به طوری که مقدار عایدیهای عمومی استان تا به امروز 940 میلیارد تومان از محل عایدیهای عمومی محقق شده که 90 درصد آن به وسیله وصول مالیات می باشد.

وی مقدار پرداختی به پروژه های عمرانی استان اردبیل را حدود 20 میلیارد تومان اعلام نمود به طوری که تا به امروز 800 میلیارد تومان نیز در قالب اوراق سه ساله برای پروژه های عمرانی استان اردبیل اختصاص یافته و مازاد مالیات وصول شده نیز به پروژه های عمرانی دستگاه های اجرایی تخصیص داده خواهد شد.

نژاد محمد ادامه داد: در بخش بودجه جاری نیز تا به امروز 445 میلیارد تومان پرداخت شده است و مابقی بودجه نیز به وسیله سهم ملی استان تامین خواهد شد

وی در ادامه با اشاره به عایدیهای عمومی استان گفت: مقدار عایدیهای عمومی استان اردبیل بر اساس قانون بودجه سال 1400 معادل 940 میلیارد تومان می باشد که2 درصد عایدیهای عمومی کشور به شمار می رود

به گفته مدیرکل امور مالی و دارایی استان اردبیل سهم مالیات بر عایدیهای عمومی استان اردبیل 90 درصد است در حالیکه این رقم در کل کشور سهم 60 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه عایدیهای عمومی استان اردبیل 26 درصد بیشتر از مقدار مصوب شده در امسال است، اعلام نمود: مقدار وصول عایدیهای عمومی از منابع مختلف در استان اردبیل نسبت به مقدار مصوب شده 126 درصد است.

مدیرکل امور مالی و دارایی استان اردبیل یادآور شد: در امسال نزدیک 205 میلیارد تومان مازاد مالیات وصولی وجود دارد که این رقم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی در استان اردبیل هزینه خواهد شد.

وی کل بودجه عمرانی استان اردبیل در سال 1400 به مقدار یک هزار و 500 میلیارد تومان عنوان نمود و گفت: علاوه بر آن مقدار بودجه جاری دستگاه های اجرایی نیز 540 میلیارد تومان می باشد.

نژادمحمد در ادامه از شناسایی اموال مازاد دولتی و فروش آن خبرداد و گفت: عنوان نمود: تا به امروز 10 ملک دولتی با رقم 40 میلیارد تومان فروخته شده و 15 ملک نیز با قیمت کارشناسی 70 میلیارد تومان آگهی شده است.

به گفته وی بخشی از منابع مالی حاصل از فروش اموال مازاد استان در راستای هزینه های جاری و هم چنین تکمیل پروژه های نیمه تمام هزینه خواهد شد.

مدیرکل امور مالی و دارایی استان اردبیل با اشاره به پرداخت وام بدون ضامن نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر 13 بانک در استان اردبیل آماده پرداخت تسهیلات بدون ضامن به متقاضیان واجد شرایط است و این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال و با توجه به امتیاز اعتباری متقاضیان ارائه می گردد

نژادمحمد جایگاه استان اردبیل در بهبود فضای کسب و کار در مناسب اعلام نکرد و اضافه کرد: پایش شاخص بهبود فضای کسب و کار هر سه ماه یکبار از سوی اتاق بازرگانی انجام می گردد به طوری که طبق آخرین پایش صورت گرفته، عدد شاخص فضای کسب و کار استان اردبیل 6.39 بوده و در حالیکه میانگین کشوری 5.9 است و هر چقدر به عدد 10 نزدیک باشد شرایط نامناسب می باشد.

رتبه 27 استان اردبیل در میانه عایدی خانوار شهری

مدیرکل امور مالی و دارایی استان اردبیل میانه عایدی سرانه خانوار شهری اردبیل را در سال 99، 523 میلیون ریال اعلام نمود و گفت : این رقم در کل کشور 747 میلیون ریال می باشد که ازین حیث در رتبه 27 قرار داریم.

نژاد محمد میانه عایدی خانوار روستایی استان اردبیل را نیز در سال 99، 409 میلیون ریال عنوان نمود و گفت: مقدار میانه عایدی خانوار روستایی کل کشور 420 میلیون ریال می باشد و از این حیث نیز در رتبه 18 قرار داریم.

وی با اشاره به سهم ارزش اضافه کرده واقعی بخش های مختلف استان اردبیل بیان نمود: طبق آمار موجود در سال 97، سهم ارزش اضافه کرده حوزه کشاورزی استان اردبیل 14.2 درصد، صنعت 18.9 و خدمات 66.9 درصد بوده است و به ترتیب در رتبه 21 و 26 و 24 قرار داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: huli.ir شناسه مطلب: 2032

به "راه اندازی اطلس سرمایه گذاری استان اردبیل، ضریب خودکفایی اقتصادی اردبیل زیر 50 درصد است" امتیاز دهید

1 کاربر به "راه اندازی اطلس سرمایه گذاری استان اردبیل، ضریب خودکفایی اقتصادی اردبیل زیر 50 درصد است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی اطلس سرمایه گذاری استان اردبیل، ضریب خودکفایی اقتصادی اردبیل زیر 50 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید